Ο τουρισμός της Θεσσαλίας σε περιδίνηση. Και μετά ; | του Νικολάου Σαρούκου (*)
2020-09-28 18:15:42
Μία, ίσως επισφαλής, πρώτη ανάγνωση, θέλει το τουριστικό έτος 2021 να επιφυλάσσει σημάδια ανάκαμψης σε σχέση με το άνευ προηγουμένου, προβληματικό 2020, με μία ροή επισκεπτών η οποία ενδέχεται να προσεγγίζει το 40%-50% της κίνησης του ρόδινου 2019.
Αυτό όμως υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η επίσημη ανακοίνωση θεραπείας ή / και εμβολίου για τον κορωνοϊο, στοιχείο το οποίο θα συμβάλλει καταλυτικά στην αρχή της «ίασης» της αγοράς, αλλάζοντας ένα ζωτικό στοιχείο που αιμοδοτεί τον τουρισμό: την (εν προκειμένω θετική) ψυχολογία…
Εν τω μεταξύ, το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε κατά το μεσοδιάστημα, είναι η μεμψιμοιρία. Πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο βέβαια, όταν ένας ολόκληρος παραγωγικός κλάδος προσπαθεί να περισυλλέξει τα κομμάτια του και πασχίζει να σταθεί όρθιος.
Με τα αισιόδοξα σενάρια να θέλουν, πάντα υπό προϋποθέσεις, οι προ του 2020 ημέρες να επιστρέφουν μεταξύ του 2022-2023, η Θεσσαλία βρίσκεται μπροστά στις εξής προκλήσεις (και γιατί όχι, ευκαιρίες):
- Ως Διεύθυνση Τουρισμού Θεσσαλίας του Υπουργείου Τουρισμού, έχουμε εντοπίσει ένα σοβαρό έλλειμα κατάρτισης και εκπαίδευσης από σημαντικό αριθμό επιχειρηματιών, ως επί το πλείστον μικρών και μεσαίων μονάδων, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό λειτουργούν τις μονάδες τους συμπληρωματικά με έτερη δραστηριότητα. Το έλλειμα αυτό μοιραία οδηγεί και σε έλλειμα ποιότητας, πόσο μάλλον δε, όταν αποτυπώνεται σε ζητήματα απουσίας γλωσσομάθειας, στοιχειώδους ή και μηδενικής γνώσης χρήσης νέων τεχνολογιών, άγνοιας διαχείρισης παραπόνων, κ.ο.κ.
- Όχι, δεν αφορίζω τον μαζικό τουρισμό. Το προϊόν της χώρας μας έχει διαμορφωθεί εν πολλοίς στην μορφή αυτή, όπως και ολόκληρες καταλυματικές επενδύσεις, οι οποίες στηρίχθηκαν σε αυτού του είδους τα πλήθη αφίξεων.
- Ορνιθοπαρατήρηση στο γεωγραφικό τόξο από το Δέλτα Πηνειού έως την Λίμνη Κάρλα
- Θεματικοποίηση Plane Spotting (Aviation Enthusiasts) στην Σκιάθο
- Επαναλειτουργία μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου (εν αρχή στον άξονα Βελεστίνο – Παλαιοφάρσαλος) με μουσειακή αυτοκινητάμαξα Linke – Hoffmann, με στόχευση στον σιδηροδρομικό τουρισμό.
- Επέκταση δικτύου Πιστοποιημένων Οινοποιείων (οινοτουρισμός)
- Δημιουργία πλέγματος Πολυλειτουργικών Επισκέψιμων Αγροκτημάτων
- Πιστοποιημένες Μονάδες Αγροτουρισμού
- Σύνδεση Αγροτικής / Κτηνοτροφικής Βάσης με την Τουριστική Επιχειρηματικότητα.
- Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση Αερολιμένα Σκιάθου με την Σκόπελο και την Αλόννησο (Ά Στάδιο) το Ανατολικό Πήλιο (Β΄ Στάδιο) και την Βόρεια Εύβοια (Γ΄ Στάδιο).
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ