SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Το δυστύχημα στο Φ/Γ "ΚΕΧΡΕΑ" ιδιοκτησίας Ν.Δ Επιφανιάδη | γράφει ο Γιώργος Σανιδάς

2024-02-10 11:05:02
Το δυστύχημα στο Φ/Γ

Το πρώτο φορτηγό πλοίο με  όνομα ΚΕΧΡΕΑ  του σκιαθίτη εφοπλιστή Θωμά Ν. Επιφανιάδη ναυπηγήθηκε το 1912 και βυθίστηκε τον Απρίλιο του 1941 στον όρμο του Σοφικού Κορινθίας από γερμανικά βομβαρδιστικά.

Κατά τη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου στην Αμερική κατασκευάστηκαν 3000 λίμπερτι για τον ανεφοδιασμό των εμπόλεμων περιοχών του πλανήτη. Μετά τον πόλεμο, πούλησαν τα εναπομείναντα πλοία και 98 αγοράστηκαν από Έλληνες εφοπλιστές με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Τρία απ’ αυτά πήρε ο Επιφανιάδης και ανέστησε τη ναυτιλιακή εταιρεία του. Το ένα ήταν το φορτηγό USS Seginus (AK-133) το οποίο μετονόμασε σε SS Kehrea*.  To πλοίο διαλύθηκε στη Σαγκάη τον Οκτώβριο του 1967.

Ο καπταν Νίκος. Δ. Επιφανιάδης όμως ‘’έχτισε’’ νέο πλοίο και του έδωσε και πάλι το αγαπημένο όνομα της οικογένειάς του ΚΕΧΡΕΑ (όπως ήταν αγαπημένο του και το ΚΟΥΝΙΣΤΡΑ από την πολιούχο της Σκιάθου)   εμπνευσμένο απ’ τον πανέμορφο όρμο στη δυτική πλευρά του τόπου της καταγωγής του και το ομώνυμο εκκλησάκι που υπάρχει εκεί προς τιμή της κοίμησης της Θεοτόκου.

Αυτό το πλοίο στα τέλη του 1973 παρέλαβε στο Χονγκ Κονγκ  ο σκιαθίτης καπετάνιος Δημήτρης Ζαγοριανός και το οδήγησε, αφού φόρτωσε σιδηρολαμαρίνες στη Σιγκαπούρη,  στο Ρίο ντι Τζανέιρο της Βραζιλίας. Μαζί του είχε τη σύζυγό του και τον πεντάχρονο  γιο του Νίκο.  Στο πλοίο μετέβαιναν ως πλήρωμα επίσης, οι σκιαθίτες Γεώργιος Δ. Κανταράκης ως Β’ Μηχανικός, ο Νικόλαος Α. Άννης ως ανθυποπλοίαρχος, ο Σταύρος Δημητρίου ως μάγειρας  και ο Αργύρης Τρακόσας** ως στούαρτ.

Μία μέρα πριν αποχωρήσουν απ’ το Ρίο, ξέσπασε πυρκαγιά από έκρηξη στο θάλαμο μονοξείδιου του άνθρακα στο μηχανοστάσιο. Από τις αναθυμιάσεις πέθαναν άδικα τέσσερεις άνθρωποι: ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος, ο α’ μηχανικός και ο Άγγλος μηχανικός -επισκευαστής πλοίων του λιμανιού.

Το καράβι ήρθε κι ανέλαβε την επομένη ο καπταν- Κυρόπουλος για να το οδηγήσει στον Πειραιά. Το πλήρωμα από τη λύπη του δεν δέχτηκε για μέρες ν’ ανοίξει η κουζίνα και σιτιζόταν μόνο με ξηρά τροφή…

Η σύζυγος του άτυχου καπετάνιου μαζί με το παιδί του αναχώρησαν αεροπορικώς για την Ελλάδα συνοδεύοντας τη σωρό στο εναέριο ταξίδι της…

Ο μικρός Νίκος, παρόλη την τραυματική εμπειρία του, σπούδασε νομικά κι έφτασε στην ανώτατες βαθμίδες του δικαστικού κλάδου…    

   

 *αυτό το πλοίο εικονίζεται στη φωτογραφία

**Τα στοιχεία του δυστυχήματος αντλήθηκαν απ’ την περιγραφή του αυτόπτη μάρτυρα Αργύρη Τρακόσα στο βιβλίο του «Τα ωραιότερα απανθίσματα και δροσοσταλιές λαογραφίας και λογοτεχνίας Σκιάθου», Αθήνα 1995.