Μέχρι στιγμής έχουν αναφέρει τις αποφάσεις τους στους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών 252 Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, από τα οποία μόλις τα έξι είπαν «ναι» στην αξιολόγηση.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος ανέφερε πως «από τα 204 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που συζήτησαν το θέμα, μόνο τα πέντε δήλωσαν θετικά στην αξιολόγηση. Πρόκειται για τρία Νηπιαγωγεία και δύο Δημοτικά. Τα υπόλοιπα σχολεία είναι αρνητικά. Συνολικά αναμένουμε άλλα 40 σχολεία για να δούμε τι αποφάσισαν.
Από τα σχολεία που είναι αρνητικά στην αξιολόγηση, το 70% και πλέον έλαβαν ομόφωνες αποφάσεις, ενώ στο υπόλοιπο ποσοστό οι αποφάσεις για την αποχή από τη διαδικασία έγιναν με μεγάλη πλειοψηφία.

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γαννουλή επισήμανε πως «από τα 78 Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού, μας έστειλαν τις αποφάσεις τους 48 σχολεία. Από αυτά μόνο ένα σχολείο είναι υπέρ της αξιολόγησης, ενώ άλλα τέσσερα με πέντε σχολεία ανέβαλαν τις διαδικασίες, καθώς δόθηκε παράταση από το υπουργείο. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία είναι υπέρ της αποχής από την αξιολόγηση. Μάλιστα το 87% των καθηγητών τάχθηκαν κατά της αξιολόγησης.

Στην αξιολόγηση εκτός από τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα συμμετέχουν και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ).
Η διαδικασία της αξιολόγησης θα επιβλέπεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).

Το υπουργείο Παιδείας έχει διαμηνύσει πως η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά αντιθέτως θα στοχεύει στη βελτίωση των εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση θα γίνεται κάθε χρόνο και ο εκπαιδευτικός θα διαθέτει ένα portfolio, όπου θα περιλαμβάνονται διάφορα στοιχεία από την εκπαιδευτική του διαδρομή.
Πάντως μέχρι στιγμής υπάρχει ισχυρή αντίδραση για την αξιολόγηση από την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα.
Στο μεταξύ χθες συμπληρώθηκαν δύο μήνες διά ζώσης μαθημάτων στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της Μαγνησίας και τα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν ξεπέρασαν τα δεκαπέντε, δηλαδή πολύ μικρός αριθμός σε σχέση με άλλους Νομούς.
Υπάρχουν δηλαδή ελπίδες ότι το δύσκολο αυτό διάστημα του Μαρτίου μπορεί να περάσει, χωρίς να αναγκαστούν οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να βάλουν «λουκέτο».

Φώτης Σπανός / e-thessalia.gr