SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Επιστολή φοιτητή Νομικής του ΑΠΘ

2020-04-14 07:43:19
Ανοιχτή επιστολή ενός φοιτητής Νομικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αναφέρει: Κυρία Υπουργέ, κύριε Πρύτανη του ΑΠΘ, κυρία Κοσμήτορα της Νομικής Σχολής, Το κλείσιμο των Πανεπιστημίων λόγω του Κορονοϊού και η έναρξη των ηλεκτρονικών μαθημάτων συνοδεύτηκε από το Υπουργείο, την Πρυτανεία αλλά και την Κοσμητεία της Σχολής μας από εξαγγελίες για διασφάλιση του εξαμήνου, συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εγώ και οι συμφοιτητές μου παρακολουθούμε τις δηλώσεις σας, η καθημερινότητα μας όμως τις τελευταίες εβδομάδες φαίνεται να τις διαψεύδει. Θα ήθελα λοιπόν να αναφερθώ στο τι αντιμετωπίζει ένας φοιτητής της Νομικής σε καθημερινή βάση. Είμαι σίγουρος, ότι η Νομική δεν είναι η μόνη σχολή στην οποία έχουν παρουσιαστεί τα παρακάτω προβλήματα και σίγουρα αυτά δεν αποτελούν αποκλειστικά αποτέλεσμα της νέας κατάστασης που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας. Συγκεκριμένα, εγώ και οι συμφοιτητές καθημερινά μου βλέπουμε:
  • Να μην μπορούμε να συμμετάσχουμε στο μάθημα λόγω του ορίου των 250 ατόμων στην πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε ή να μας «πετάει» συνεχώς εκτός το σύστημα
  • Τη σύνδεση στο διαδίκτυο να κόβεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος & το μισό μάθημα να χάνεται μέχρι να ξανασυνδεθούμε
  • Καθηγητές να αποφασίζουν ότι η αποστολή υλικού στο ακαδημαϊκό email είναι «ικανοποιητικός» τρόπος διεξαγωγής μαθήματος
  • Συναδέλφους μας να μην έχουν εξασφαλισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο, να αποκόπτονται από την εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να υπάρχει καμία μέριμνα, να έχουν γονείς που εργάζονται σε συνθήκες τηλεργασίας, αδέρφια που κι αυτά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους και άρα να αντιμετωπίζουν παραπάνω δυσκολίες με τη σύνδεση
  • Να έχουμε φτάσει στα μέσα του Απρίλη και ακόμη να μην έχουμε στα χέρια μας τα συγγράμματα μας, το απαραίτητο εργαλείο για να μελετήσουμε δηλαδή, με τη σχετική ανακοίνωση να αναφέρει ότι η ολοκλήρωση της διανομής τους θα γίνει μέχρι τις 15 Ιουνίου (!)
  • Τον ίδιο τον «Εύδοξο» να μας παραπέμπει σε ψηφιακές βιβλιοθήκες στις οποίες δεν υπάρχει κανένα από τα συγγράμματα που χρειαζόμαστε ώστε να έχουμε πρόσβαση ψηφιακά έως ότου ολοκληρωθεί η ταχυδρόμηση των έντυπων
Η παραπάνω κατάσταση μόνο σύμφωνη με τις εξαγγελίες του Υπουργείου, τις δηλώσεις της Πρυτανείας & της Κοσμητείας δεν είναι. Η απάντηση της Κοσμητείας στην παραπάνω κατάσταση όσον αφορά την βιντεοσκόπηση και την ανάρτηση των διαλέξεων ως ενισχυτικό μέτρο για τη διευκόλυνση της παρακολούθησης των μαθημάτων επικαλείται την «ακαδημαϊκή ελευθερία» του κάθε καθηγητή, δεν δεσμεύεται για τίποτα, δεν λαμβάνει υπόψιν τις προτάσεις για άμεση αλλαγή της πλατφόρμας ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές. Αυτό που φαίνεται για εμάς, τους φοιτητές της Νομικής, είναι ότι χωρίς τα απαραίτητα μέτρα που αφορούν τόσο την τωρινή κατάσταση όσο και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το άνοιγμα των σχολών, οι σημαντικές ελλείψεις και οι καθυστερήσεις, ειδικά και στο θέμα των συγγραμμάτων, οδηγούν σε αποκλεισμό συναδέλφων, αύξηση των προβλημάτων για εμάς και τις οικογένειες μας. Θα ήθελα λοιπόν να θέσω μερικούς προβληματισμούς που έχουν γεννηθεί σε εμένα και στους συμφοιτητές μου παρακολουθώντας και τις γενικές και αόριστες απαντήσεις που λαμβάνει και ο Φοιτητικός μας Σύλλογος στις παρεμβάσεις που έχουν προηγηθεί για τα πολύ συγκεκριμένα προβλήματα που περιέγραψα. Αλήθεια, πως ακριβώς όλοι εμείς οι φοιτητές της Νομικής καλούμαστε να ολοκληρώσουμε το εξάμηνο, να εξεταστούμε κανονικά όταν ισχύουν όλα τα παραπάνω;Πως θα ανταποκριθούμε στα μαθήματα που οι καθηγητές μας δεν τα διδάσκουν και δεν αναρτούν ηλεκτρονική διάλεξη επειδή πιστεύουν ότι δεν χρειάζεται (π.χ. Συνταγματικές Ελευθερίες, Πολιτική Δικονομία) και για αυτό αναγκαζόμαστε να «στριμωχνόμαστε» σε άλλο τμήμα για να παρακολουθήσουμε το μάθημα με αποτέλεσμα να ξεπερνάμε κατά πολύ το όριο των 250 ατόμων που υποστηρίζει η πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε, οπότε συναγωνιζόμαστε ποιος θα προλάβει να «πιάσει» μια διαδικτυακή «θέση» και να ελπίζει ότι δεν θα τον «πετάξει» το σύστημα γιατί μετά θα του πάρει κάποιος άλλος τη «θέση» και δεν θα μπορεί να ξαναμπεί;Πως εγώ και οι συνάδελφοι μου θα ανταποκριθούμε π.χ. στην εξέταση στο Ατομικό Εργατικό Δίκαιο που έχει 900 σελίδες ύλη όταν το μάθημα διεξάγεται με τους παραπάνω όρους και το σύγγραμμα στην καλύτερη θα είναι στα χέρια μας σε ένα μήνα; Να διαβάσουμε ένα μήνα στην καλύτερη περίπτωση αφού πάρουμε τα συγγράμματα; Να κάνουμε σκονάκια; Να «παπαγαλήσουμε» ό,τι μπορούμε μέσα σε ένα μήνα; Ή το Υπουργείο, η Πρυτανεία, η Κοσμητεία της Σχολής με την ευθύνη που τους βαραίνει να μεριμνήσουν να πάρουμε τα βιβλία άμεσα, να διαβάσουμε όπως θα έπρεπε, εξασφαλίζοντας παράλληλα και την συμμετοχή για όλους μας στα διαδικτυακά μαθήματα αλλά και παίρνοντας όλα τα μέτρα για την ουσιαστική ολοκλήρωση του εξαμήνου με το άνοιγμα της Σχολής; Η επιλογή που για εμένα και τους συμφοιτητές μου είναι αυτονόητη, ελπίζουμε να είναι και για εσάς. Όσο περνάει ο καιρός, τόσο μεγαλώνει η ανησυχία, το άγχος και ο προβληματισμός για όλους μας, θέλουμε έστω και τώρα να μας απαντήσετε ουσιαστικά και συγκεκριμένα γύρω από το τι μέτρα θα πάρετε άμεσα για την αντιμετώπιση των παραπάνω. Ένας φοιτητής Νομικής του ΑΠΘ