Η έλλειψη αντιολισθητικών αλυσίδων δημιούργησαν ένα χάος στον επαρχιακό δρόμο προς τον δημοφιλή χειμερινό προορισμό. Η Ελληνική Αστυνομία απέδωσε τις μεγάλες καθυστερήσεις σε τεχνικά προβλήματα που παρουσίασαν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία ακινητοποιήθηκαν στον δρόμο κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο.
Από χθες όμως έχει ξεκινήσει μια μεγαλη συζήτηση για αυτό το θέμα και για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν μέρος της αυτονομίας τους όταν υπάρχει ψύχος. Μαρτυρίες αναγνωστών του Eleftherostypos.gr ανέφεραν πως το πρόβλημα δεν ήταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά οι οδηγοί που δεν είχαν μαζί τους αντιολυσθητικές αλυσίδες.
Για τον λόγο αυτό το Eleftherostypos.gr μίλησε με τον Αρχισυντάκτη του περιοδικού QUATTRORUOTE Τρύφωνα Αλεξόπουλο.
Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος μας ανέφερε πως οι ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως η πτώση της θερμοκρασίας, επηρεάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σημείο ακόμα και ακινητοποίησης. Αυτό συμβαίνει ξεκάθαρα εξαιτίας προβλημάτων που σχετίζονται με την απόδοση της μπαταρίας και τις αυξημένες ανάγκες ενέργειας των οχημάτων. Όμως ακόμα και στις θερμοκρασίες των προηγούμενων ημερών, η μείωση στην αυτονομία κυμαίνεται γύρω στο 20%.
Το περιστατικό στην Αράχωβα έφερε στο φως ένα ζήτημα που αφορά την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
1. Μείωση της αυτονομίας της μπαταρίας:
- Χημεία της μπαταρίας: Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται ευρέως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι πιο αποδοτικές σε συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών. Σε ακραία χαμηλές θερμοκρασίες, η απόδοσή τους μειώνεται σημαντικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία του οχήματος.
- Κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση: Για να διατηρήσουν μια άνετη θερμοκρασία στην καμπίνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια από την μπαταρία για τη θέρμανση. Αυτό οδηγεί σε επιπλέον κατανάλωση ενέργειας και μείωση της αυτονομίας.
2. Αύξηση της αντίστασης:
- Εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας: Σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυξάνεται η εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ισχύς που μπορεί να παράγει.
- Αύξηση της αντίστασης των ελαστικών: Τα ελαστικά των αυτοκινήτων παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης σε χαμηλές θερμοκρασίες, γεγονός που απαιτεί περισσότερη ενέργεια για την κίνηση του οχήματος.
3. Συστήματα θέρμανσης της μπαταρίας:
- Ανεπαρκής θέρμανση: Όχι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα θέρμανσης της μπαταρίας, τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας.
- Χρόνος θέρμανσης: Ακόμα και αν υπάρχει σύστημα θέρμανσης, χρειάζεται χρόνος για να θερμανθεί η μπαταρία, ιδιαίτερα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
4. Φόρτιση:
- Ταχύτητα φόρτισης: Σε χαμηλές θερμοκρασίες, η ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας μειώνεται σημαντικά.
- Αποτελεσματικότητα φόρτισης: Η αποτελεσματικότητα της φόρτισης μπορεί να επηρεαστεί από τις χαμηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να χάνεται ενέργεια κατά τη διαδικασία.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καταγράψει σημαντική πρόοδο, ωστόσο οι χαμηλές θερμοκρασίες παραμένουν μια πρόκληση.
Με την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών και την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, αναμένεται να μειωθούν σημαντικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.