Ενα νησί αιχμάλωτο τριών ιδιωτών – Ενός εφοπλιστή και δύο ιδιοκτητών λεωφορείου
2024-09-17 15:42:02Του Κώστα Τσαλαπόρτα, Διπλ. Πολιτικού Μηχανικού
Το έζησα και γι’ αυτό το δημοσιοποιώ.
Είμαι συχνός επισκέπτης του χωριού Γλώσσα Σκοπέλου και έτυχε σήμερα να είμαι μπροστά, όταν η πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου καλούσε τους κατοίκους, που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο καφενείο να παρευρεθούν στην συνεδρίαση για να ενημερωθούν για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και για τις μικρο συγκοινωνίες του νησιού. Πήγα για να ακούσω.
Παρούσες και η Διευθύντρια του Λυκείου και του Δημοτικού σχολείου. Ακούστε:
Οι δύο ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τις μικρο συγκοινωνίες του νησιού, Δεν συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την μεταφορά των μαθητών από τους οικισμούς Λουτράκι-Εληος στη Γλώσσα, επικαλούμενοι οικονομική διαφορά με το δημόσιο από πέρυσι και διεμήνυσαν στην διευθύντρια του Λυκείου και την πρόεδρο, ότι φέτος οι μαθητές πρέπει να πληρώνουν το κόμιστρο. Πρέπει να σημειώσω, ότι από τους 75 μαθητές του Λυκείου οι 30 κατοικούν στο Εληος και επομένως μεταφερόμενοι. Δεν εξασφαλίζουν όμως την μεταφορά των μαθητών μετά το πέρας του κανονικού μαθήματος για αυτούς που παρακολουθούν, είτε ενισχυτική διδασκαλία, είτε τα ΕΠΑΛ κ.λ.π, είτε ακόμη και τους τρεις μαθητές του Δημοτικού που δήλωσαν παρακολούθηση στο ολοήμερο δημοτικό. Μπορεί να έχουν δίκιο σε ό,τι αφορά στο οικονομικό και δεν θα είμαι εγώ που θα αποδώσω ευθύνες γι’ αυτό.
Όμως που είναι η κοινωνική τους ευθύνη απέναντι στους χωριανούς τους και γιατί ο εκβιασμός και η τιμωρία απευθύνεται στους μόνους που δεν είναι υπαίτιοι για την διαφορά τους με το δημόσιο; Δωρεάν παιδεία!
Σε ό,τι αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές η εταιρεία που έχει την εκμετάλλευση της γραμμής Βόλος -Σποράδες ανακοίνωσε ότι από 9-9-2024 αποσύρει από την γραμμή το πλοίο ΙΩΛΚΟΣ που εξυπηρετούσε την γραμμή, προσεγγίζοντας και το λιμάνι της Γλώσσας και εξυπηρετεί την γραμμή με πλοίο που προσεγγίζει μόνο το λιμάνι της Χώρας. ΠΡΟΣΕΞΤΕ:
Το δρομολόγιο ξεκινά περί της 8:00 π.μ. από τον Βόλο καταλήγει στην Αλόννησο και επιστρέφει στο Βόλο αργά το απόγευμα. Άρα, ένας κάτοικος οποιουδήποτε από τα νησιά θα φθάσει στον Βόλο για τις δουλειές του το απόγευμα. Δεν υπάρχει πρωινό δρομολόγιο από τα νησιά προς Βόλο. Επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες νοσοκομείο κ.λ.π. θα πρέπει να γίνουν την επόμενη ημέρα. Διαμονή λοιπόν ένα βράδυ στο Βόλο με ότι και αν σημαίνει αυτό. Την επόμενη όμως ημέρα δεν υπάρχει δρομολόγιο επιστροφής, διότι όπως προαναφέρθηκε το πλοίο φεύγει στις 8:00 π.μ. της επόμενης. Δεύτερη λοιπόν διαμονή στον Βόλο. Οι κάτοικοι όμως των οικισμών Λουτράκι-Γλώσσα-Εληος του νησιού της Σκοπέλου, έχουν ένα επί πλέον εμπόδιο. Πρέπει να ταξιδέψουν το πρωί με το λεωφορείο του νησιού στην Σκόπελο να περιμένουν τέσσερις περίπου ώρες στη Σκόπελο για να μεταβούν με το πλοίο των 14:30 στον Βόλο. Εσωτερικός τουρισμός θα μου πει κάποιος για τον Βόλο.
Όταν όμως το 80% των κατοίκων στις περιοχές αυτές είναι συνταξιούχοι του ΝΑΤ, ΟΓΑ με συντάξεις κάτω των 1.000,00 € το μήνα πως θα ανταποκριθούν στις δαπάνες αυτές; Φαντάζομαι ή μάλλον είμαι σίγουρος ότι το ίδιο ισχύει και στα άλλα τοπικά συμβούλια. Ίσως σκεφτείτε ότι υπερβάλλω. Έζησα όμως την αγωνία της Προέδρου και του τοπικού συμβουλίου της Γλώσσας για την αξιοπρεπή διαβίωση των κατοίκων και πραγματικά το συναισθάνομαι πλήρως.
Αν οι σκέψεις μου αυτές διαβαστούν από τους “ιθύνοντες”, αρμόδιους για την παιδεία και τις μεταφορές, ας προσπαθήσουν λίγο παραπάνω για την ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ του 2024. Στους αιρετούς όλων των βαθμίδων (Βουλευτές του νομού Μαγνησίας και όχι μόνο, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Αυτοδιοίκηση, ανάλογα με την εμπλοκή του καθενός) ας δουν με μεγαλύτερη προσοχή τις ιδιαιτερότητες των νησιωτών.
Χωρίς υπαινιγμούς