Αιτία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, είναι η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΕΕΚΦΝ και του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη - Oλο το παρασκήνιο
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην Ελλάδα με έντονο παρασκήνιο όσο πλησιάζει η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Νewmoney, παραιτήθηκαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και θα προκηρυχθούν εκλογές για το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου.
Αιτία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, είναι η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΕΕΚΦΝ και του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη. Πριν από λίγες ημέρες η Ένωση εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση σε βάρος του υπουργείου Τουρισμού και της πολιτικής που ακολουθεί για την επανεκκίνηση. Μεταξύ άλλων αναφέρονταν τα εξής: “Υπενθυμίζουμε και τις άλλες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού, που έκανε για την επανέναρξη, χωρίς κανένα νόημα και προοπτική της κρουαζιέρας από το Ηράκλειο της Κρήτης, αλλά και ελάχιστες προσεγγίσεις από mega cruisers με πολύ μικρό αριθμό επιβατών που το όλο επιχείρημα απέτυχε και σε λίγες εβδομάδες σταμάτησαν τα πλοία. Οι πανηγυρισμοί του για επιτυχία βρίσκονται εκτός πραγματικότητας”.
H κατά μέτωπο σύγκρουση δυσαρέστησε τον υπουργό και το κλίμα έγινε εκρηκτικό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες την επιστολή φέρεται να μην την είχαν εγκρίνει όλα τα μέλη του ΔΣ.
Μετά από εσωτερικές διεργασίες τα μέλη του ΔΣ αποφάσισαν να παραιτηθούν. Πρόεδρος στην Ένωσης είναι ο Θεόδωρος Κόντες η θητεία του οποίου λήγει το προσεχές καλοκαίρι. Σε αυτόν χρέωσαν την όλη τακτική κριτικής, οπότε αναμένεται αλλαγή προσώπου στον προεδρικό θώκο με επικρατέστερο τον καπετάνιο Γιώργο Κουμπενά στέλεχος της Celestyal Cruises με τεράστια εμπειρία στην κρουαζιέρα.
Όλα άρχισαν όταν η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας-CLIA μπήκε στο παιχνίδι. Με βάση στις ΗΠΑ οι οποίες είναι κυρίαρχες στην κρουαζιέρα η CLIA, με μέλη εταιρείες κολοσσούς ήρθε σε επαφή με το υπουργείο Τουρισμού για να σχεδιάσουν την επόμενη ημέρα. Αποφάσισαν από κοινού να γίνει μέσω ενός δεύτερου φορέα που θέλει να συστήσει. Πρόκειται για το Συμβούλιο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας. Και γράφουμε δεύτερο φορέα γιατί υπάρχει ήδη η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία λειτουργεί με τα Όργανά της στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας αντέδρασε έντονα γιατί είδε ότι παραγκωνίζεται.
Και στο σημείο εκείνο άρχισε η μάχη χαρακωμάτων η οποία οδήγησε στην παραίτηση του ΔΣ της ΕΕΚΦΝ προκειμένου η νέα διοίκηση να αρχίσει συνεργασία πάνω σε άλλη βάση με το υπουργείο Τουρισμού και την CLIA.
Η αντίδραση της Διεθνούς Ένωση Κρουαζιέρας-CLIA
Αντίδραση επίσημη από την πλευρά της CLIA δεν υπάρχει. Ωστόσο κύκλοι της πλευράς αυτής επισημαίνουν ότι “υπάρχει και η άλλη άποψη όπου όλοι μαζί προσπαθούμε να δουλέψουμε για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Προφανώς, οι δραστηριότητες το 2020 ήταν περιορισμένες. Όμως δεδομένης της κατάστασης, προσπαθούμε με μικρά βήματα να χτίσουμε εμπιστοσύνη στις τοπικές κοινότητες, στον κόσμο της κρουαζιέρας και στις εθνικές αρχές εν όψει επανεκκίνησης. Όλα θα γίνουν βάσει αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων. Δεν γίνεται πουθενά προσπάθεια, εκ μέρους της CLIA, γρήγορης επανεκκίνησης. Για παράδειγμα στην Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, δεν σημειώθηκε καμία επανέναρξη δραστηριοτήτων” και προσθέτουν: “Και εν τέλει, η αποτελούμενη μόνο από λιμενικούς, τουριστικούς πράκτορες και μία εταιρεία με στόλο κρουαζιερόπλοιων Ένωση είναι ένας σεβαστός φορέας με τον οποίο είμαστε σε επικοινωνία – και με το φορέα και με τα μέλη του ξεχωριστά. Αλλά οι εταιρείες που έχουν τα πλοία και θα τα βάλουν σε δρομολόγια στην Ελλάδα – και σε οποιαδήποτε χώρα – απαρτίζουν την CLIA η οποία εκπροσωπεί το 95% του στόλου κρουαζιερόπλοιων. Η Ελλάδα είναι αφενός ένας μοναδικός προορισμός τον οποίο οι εταιρείες επιθυμούν διακαώς να εντάξουν στα σχέδιά τους αλλά και ιδιαιτέρως τυχερή να έχει Έλληνες στελέχη τόσο στις εταιρείες – σε όλο τον κόσμο και στις ΗΠΑ – αλλά και εντός της CLIA”. https://www.newmoney.gr