O Mάκης Κουκουλάκης ίσως είναι από αυτούς που θα πρέπει να έχει άποψη για τον Τουρισμό γενικότερα στην Ελλάδα αλλά κυρίως στην Σκιάθο. Ο αναπτυσσόμενος Ξενοδοχειακός Όμιλος Philian Resorts με ξενοδοχειακές μονάδες σε Σκιάθο, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Πήλιο συνεχίζει να εκπλήσσει με την δυναμικότητα που παρουσιάζει σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο στην χώρα μας. Ο κ. Μάκης Κουκουλάκης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μίλησε στο Skiathoslife.gr και το Νίκο Τζούμα για τον Τουρισμό στην Σκιάθο αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

κ. Κουκουλάκη η εμπειρία σας στα θέματα του τουρισμού είναι μεγάλη λόγω και της ενασχόλησή σας με τις Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Σκιάθο και εκτός αυτής. Υπάρχει η φετινή ανησυχία που ενισχύεται και από την περυσινή απώλεια εσόδων στους επιχειρηματίες. Τι πιστεύετε φταίει για αυτή την πτώση και αν θεωρείται πως αυτή η πτωτική τάση μπορεί να αντιστραφεί και με ποιους τρόπους

Όντως μετά την περυσινή πτώση που είχαμε στις last minute κρατήσεις με αποτέλεσμα την πτώση της ζήτησης κατά τους δυνατούς μήνες, φέτος βλέπουμε και μία πτώση των προ κρατήσεων κυρίως από την Αγγλία και την Σκανδιναβία.

Η ανάκαμψη παραδοσιακών ανταγωνιστικών χωρών όπως η Τουρκία, η Τυνησία, η Αίγυπτος κτλπ, καθώς και η δική μας κακή διαχείριση και αδράνεια του τουριστικού προϊόντος τα προηγούμενα χρόνια δείχνει ότι μας επηρεάζει Το Brexit είναι ένας παράγοντας όπου πιστεύαμε θα είχε επιλυθεί μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου αλλά η μη εύρεση λύσης από το Βρετανικό κοινοβούλιο απλά παρατείνει το πρόβλημα και την αβεβαιότητα στους Βρετανούς. Βέβαια είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για οριστικά νούμερα ή να καταστροφολογήσουμε. Δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμένα είναι η μη ύπαρξη ελεύθερων πτήσεων και η εξάρτηση μας σε μεγάλο βαθμό από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν αυτή την στιγμή είχαμε ελεύθερες πτήσεις από άλλες Ευρωπαϊκές και μη χώρες δε θα μιλούσαμε για πρόβλημα. Ο τουρισμός είναι ένα εύθραυστο κομμάτι το οποίο ότι ίσχυε πέρυσι δεν είναι απαραίτητο ότι θα ισχύει και τα επόμενα χρόνια. Πρέπει να κοιτάμε πάντα το μέλλον, να μπορούμε να ¨διαβάζουμε¨ τις διεθνής συγκυρίες και να πράττουμε ανάλογα με πλάνο πενταετίας.

Θεωρείται επιτυχημένη την συνταγή να αλλάξει η Σκιάθος κατεύθυνση προς τον οικογενειακό τουρισμό και αν κάτι τέτοιο έχει ξεκινήσει και δικαιολογεί ίσως την πτώση των επισκεπτών των μικρών ηλικιών 17-30 και λόγω της διασκέδασης που πλήττεται από αυτή την αλλαγή ;

Θεωρώ ότι η Σκιάθος ανέκαθεν ήταν ένας προορισμός ο οποίος ήταν δημοφιλής τόσο στον νέο κόσμο όπου ερχόντανε για διασκέδαση καθώς και στον οικογενειακό τουρισμό. Στο νήσι της Σκιάθου ήδη από τις δεκαετίες του 70 και του 80 μπορούμε να πούμε ότι η χώρα μέσα έσφυζε από ζωντάνια και διασκέδαση, ενώ αυτή που επιλέγανε να μείνουνε εκτός χώρας προτιμούσανε τις πιο ήσυχες και οικογενειακές διακοπές.

Το να κάνεις ένα rebranding ενός προορισμού δεν είναι κάτι εύκολο και ούτε μπορεί να γίνει σε λίγα χρόνια. Θέλει μεθοδευμένη δουλειά, θέλει στόχο και υπομονή.

Για να αποφασίσουμε που πρέπει να κινηθεί το νησί μας τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δούμε και ποια είναι τα παγκόσμια trends στον τουρισμό. Η νούμερο ένα ηλικιακή ομάδα η οποία ταξιδεύει και ξοδεύει περισσότερο είναι οι λεγόμενοι millennials. Ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000. Τα διεθνή ταξίδια των Millennials είχαν αύξηση 15% το 2017 έναντι της προηγούμενης χρονιάς, σημειώνοντας διπλάσια ανάπτυξη σε σχέση με το σύνολο της αγοράς ταξιδίων. Σήμερα, το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά εξερχόμενων ταξιδίων ανέρχεται σε 40%, το υψηλότερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Οπότε γίνεται εύκολο αντιληπτό ότι η καλύτερη ηλικιακή ομάδα είναι αυτή των 20-40.

Όσο αφορά τον οικογενειακό τουρισμό είναι κάτι τον οποίο θέλουμε σίγουρα να στοχεύσουμε αλλά πρέπει να πάρουμε σαν δεδομένο τις ανάγκες που έχουν αυτοί οι ταξιδιώτες. Προτιμούν τα αll inclusive ξενοδοχεία ( υπάρχουν ελάχιστα στη Σκιάθο) , δίνουν μεγάλη έμφαση στην γαστρονομία του προορισμού, ( κάτι το οποίο μέχρι τώρα δεν έχουμε στοχεύσει σαν προορισμός ). Σύμφωνα με το ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΟ Ι∆ΡΥΜΑ ΚΡΗΤΗΣ και το ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του οικογενειακού τουρισμού είναι η δημιουργία κατάλληλης υποδομής και ανωδομής, όπως για παράδειγμα αίθουσες παιχνιδιών, παιδικές πισίνες, παιδικοί σταθμοί, παιδικές χαρές κλπ και ακόμα ειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για να προσέχει και να συντροφεύει μικρά κυρίως παιδιά.

Οπότε στο να αποφασίσουμε που πρέπει να στοχεύσουμε είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε και τις δυνατότητες που έχουμε σαν Σκιάθος, ώστε να προσεγγίσουμε και τις αντίστοιχες ομάδες. Το να μιλάμε αυθαίρετα για το τι θεωρεί ο καθένας ιδανικό, είναι κάτι το οποίο μπορεί να κάνει κακό στον προορισμό αν δεν λάβουμε σοβαρά στα υπόψιν μας τα θέλω της κάθε κατηγορίας.

Οι περυσινές εξελίξεις σχετικά με τα νυχτερινά μαγαζιά και τα beach bars ακούστηκε πολύ άσχημα στην Ελλάδα, διότι για κάτι το όποιο η Σκιάθος ήταν πολύ γνωστή, άρχισε πλέον να δυσφημείται σε όλη την Ελλαδα και όχι μόνο.

Ένας έμπειρος νέος θεωρώ πως θα πρέπει να εχει τον πρωτο λόγο σε μια εκλογική διαδικασία και δεν ξέρω αν έχετε κάποια πρόταση ή αν τελικά θα είστε υποψήφιος και με ποιον συνδυασμό

 Έχοντας συνομιλήσει αρκετά σχεδόν με όλους τους υποψηφίους δημάρχους, έχω λάβει πρόσκληση να συμμετέχω και εγώ στο ψηφοδέλτιο τους, κάτι το οποίο είναι πολύ τιμητικό για εμένα. Έχοντας διατελέσει Πρόεδρος στην Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου, καθώς και μέλος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής είναι σίγουρο ότι με ενδιαφέρει να βοηθήσω στην τουριστική ανάπτυξη. Θεωρώ ότι ένας επιτυχημένος Δήμαρχος πρέπει να μην είναι συγκεντρωτικός, να έχει εμπειρία στην αυτοδιοίκηση και να κατέχει την επιχειρηματικότητα. Με όλα τα παραπάνω μπορείτε να καταλάβετε ότι δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να είμαι υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στις ερχόμενες εκλογές.