Λία Ζαμπέτογλου: «Η γνώση είναι δύναμη. Όταν κάτι το γνωρίζεις, μπορείς να γίνεις καλός σε αυτό»
2019-03-14 20:34:00
«Η γνώση είναι δύναμη. Όταν κάτι το γνωρίζεις, μπορείς να γίνεις καλός σε αυτό». Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν τα φετινά Σχολεία Τουρισμού OnTour του ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με το Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας, με πρώτη στάση την Κεφαλονιά (16 και 17 Μαρτίου), η διευθύντρια Εκπαίδευσης, Λία Ζαμπέτογλου, μας μιλάει για τη φιλοσοφία του θεσμού, τη συλλογικότητα ως απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας, αλλά και για τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος επαγγελματίας του τουρισμού.
Τι είναι το Σχολείο Τουρισμού OnTour και πώς ξεκίνησε;
Η ιδέα για το Σχολείο Τουρισμού OnTour (ΣΤΟΤ) προήλθε από το Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας, που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια από τον Κωνσταντίνο Ανδριανόπουλο και τον Ανδρέα Ζαγάκο. Μετά την επένδυση της Costa Navarino, η Μεσσηνία έγινε ξαφνικά παγκόσμιος προορισμός. Υπήρχαν κενά στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, και έτσι οι δυο τους αποφάσισαν να διοργανώσουν μία δωρεάν εκπαιδευτική εκδήλωση για τους ντόπιους ξενοδόχους, σπουδαστές τουριστικών σχολών κ.ά. Η προσέλευση ήταν μεγάλη· ήρθαν 500-600 άνθρωποι. Ο Κωνσταντίνος και ο Ανδρέας άρχισαν να δέχονται πολλά αιτήματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας, για να διοργανώσουν κάτι αντίστοιχο, και τότε ξεκίνησε η συνεργασία του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας με το ΙΝΣΕΤΕ, ώστε να δημιουργήσουμε μια νέα δράση, το ΣΤΟΤ, που μετακινείται από πόλη σε πόλη. Πέρυσι είχαμε έξι προορισμούς (Πόρος, Όλυμπος, Σκιάθος, Χίος, Χαλκιδική, Ναύπλιο), με συνολική προσέλευση 1.400 άτομα. Φέτος, οι στάσεις μας θα είναι σε Κεφαλονιά, Χίο, Όλυμπο, Λήμνο, Βόρειες Σποράδες – Σκιάθο και Κω. Τα ΣΤΟΤ είναι εθελοντικά, μη κερδοσκοπικά. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούν τις ομιλίες και τα εργαστήρια δωρεάν και οι ομιλητές προσφέρουν τις γνώσεις τους αφιλοκερδώς.
[caption id="attachment_52900" align="alignnone" width="619"] Πολύτιμη η συνεισφορά των εθελοντών στα Σχολεία Τουρισμού OnTour. Στιγμιότυπο από το περσινό ΣΤΟΤ Βορείων Σποράδων-Σκιάθου.[/caption]
Ποια είναι η φιλοσοφία των Σχολείων Τουρισμού OnTour; Πώς χρηματοδοτούνται;
Η φιλοσοφία των ΣΤΟΤ στοχεύει στο να έρθει η τοπική κοινωνία κοντά και να προσφέρει γνώση και εκπαίδευση στον ίδιο της τον εαυτό. Η λογική είναι «δουλεύω ως προορισμός συλλογικά για κάτι το οποίο θα επιστρέψει σ’ εμένα». Η διοργάνωση βασίζεται σε τοπικές χορηγίες: οι ξενοδόχοι παρέχουν τα δωμάτια των ομιλητών, οι εστιάτορες τα γεύματα, το τοπικό catering τα υλικά για το διάλειμμα του καφέ. Ακόμα και κάποιος που δεν είναι άμεσα εμπλεκόμενος στον τουρισμό μπορεί να συνεισφέρει: για παράδειγμα, ένα βενζινάδικο να δώσει χρήματα για την αμοιβή του τυπογράφου που αναλαμβάνει τις εκτυπώσεις. Πολύ σημαντικό κομμάτι της διοργάνωσης είναι η τοπική ομάδα εθελοντών, που ενημερώνουν τους ντόπιους για το τι θα γίνει, διαφημίζουν το event κ.λπ.
Σε τι χώρους φιλοξενούνται τα Σχολεία; Πώς ορίζεται η θεματολογία τους;
Στη Λήμνο η εκδήλωση θα γίνει σε σινεμά, στην Κεφαλονιά στο Δημοτικό Θέατρο, στη Χίο στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο, στην Πιερία σε συνεδριακό χώρο ξενοδοχείου. Τη θεματολογία ορίζει η ίδια η τοπική οργάνωση: ο local ambassador, όπως ονομάζεται, δηλαδή ο επικεφαλής του φορέα που μας έχει προσεγγίσει (π.χ. Ένωση Ξενοδόχων, Επιμελητήριο, Τουριστικός Οργανισμός) και μας έχει ζητήσει να διοργανώσουμε ένα ΣΤΟΤ στην περιοχή του. Συζητούν μεταξύ τους οι ντόπιοι επαγγελματίες του τουρισμού και συναποφασίζουν ποιες είναι οι θεματικές που τους απασχολούν και ποιοι οι τομείς στους οποίους πιστεύουν ότι έχουν ελλείψεις. Είναι η εξυπηρέτηση; Οι γνώσεις τους πάνω στη γαστρονομία και στα τοπικά προϊόντα; Η τεχνολογία; Το μάρκετινγκ; Η διαχείριση παραπόνων; Η μεταξύ τους συνεργασία;
Δώστε μας μια ιδέα από το πρόγραμμα του Σχολείου της Κεφαλονιάς.
Θα μιλήσουμε, μεταξύ άλλων, για το πόσο σημαντικό είναι το παρουσιαστικό ενός επαγγελματία (ό,τι κι αν φοράει, είτε είναι σακάκι με παπιγιόν είτε T-shirt), για τους βέλτιστους τρόπους χρήσης των social media, για τη σημασία της γαστρονομίας (πώς στήνεται το μενού ενός εστιατορίου, πόσο ισχυρό brand μπορεί να είναι μια χωριάτικη σαλάτα, ποιος είναι ο τουρίστας της γεύσης και τι επιζητεί). Και βέβαια για την εξυπηρέτηση πελατών, δηλαδή πώς δικαιώνουμε και επιβραβεύουμε τους επισκέπτες που μας επέλεξαν ανάμεσα σε τόσους προορισμούς που υπάρχουν στον κόσμο.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ