SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Η εκπαιδευτική εκδρομή της Στ' & της Γ1 τάξης του 1ου Δ.Σ Σκιάθου στο ΚΕΠΕΑ Περτουλίου

2023-05-31 22:33:13

Στην εκδρομή συμμετείχαν μαθητές της Στ1, Στ2 και Γ1 τάξης με τις δασκάλες τους Τζαβέλλα Ευαγγελία, Φωτεινού Αγορή, Μαθηνού Μπραϊνώ και τη Δ/ντρια του σχολείου Συκιώτου Δήμητρα.Επίσης οι γονείς και κηδεμόνες Διολέτα Μαριάνθη,Χατζηκωνσταντίνου Κατερίνα,Βερβέρη Φιλίτσα ,Πασχάλη Φιλίτσα και Καντζού Σοφία.

Η εκδρομή μας ξεκίνησε  το πρωί της Δευτέρας  με πρώτο προορισμό τα Μετέωρα.

Εκεί είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τους βράχους των Μετεώρων, ένα σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο και τα μοναστήρια που φαντάζουν αγέρωχα.Επισκεφτήκαμε τη Μονή  Βαρλαάμ,όπου μας υποδέχθηκε ο μοναχός Εφραίμ,μας ξενάγησε στους χώρους του μοναστηριού και μας μίλησε για την ιστορία της Μονής.

Επιβίβαση στο λεωφορείο και πάμε να επισκεφθούμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μανιταριών στην πόλη της Καλαμπάκας.

Έχουμε ακούσει ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Στις προθήκες εντυπωσιαζόμαστε από την ποικιλία των ζώων ,πτηνών, θηλαστικών φυτοφάγων,σαρκοφάγων,νυχτόβιων, αρπακτικών που βλέπουμε να έχουν τοποθετηθεί όπως ζουν και ενεργούν στο φυσικό τους περιβάλλον.

Στον 1ο όροφο του προσεγμένου  και μοντέρνου κτηρίου βρίσκεται και η έκθεση μανιταριών .Εκεί μας εξήγησε η υπεύθυνη τις ποικιλίες μανιταριών που υπάρχουν στην Ελλάδα,την χρήση τους ως διατροφικό θησαυρό με τα πολλά οφέλη για την υγεία μας.

Αξιζε η επίσκεψή μας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.Φεύγουμε με περισσότερες γνώσεις και πολλές εικόνες στο μυαλό και στα …κινητά μας.

Ήρθε η ώρα για φαγητό. Κατευθυνόμαστε στο χωριό Διάβα,όπου μας περιμένει νόστιμο φαγητό.Οι ιδιοκτήτες της ταβέρνας Τα Πλατάνια με τη ζεστή τους φιλοξενία έκαναν τα πάντα για να χορτάσουν και να ευχαριστήσουν τους μαθητές μας .

Αφήνοντας πίσω μας το χωριό Διάβα με τα πλατάνια και τα τρεχούμενα νερά κατευθυνόμαστε για την πόλη των Τρικάλων.

Μετά την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο δίπλα στον Ληθαίο ποταμό, επισκεπτόμαστε το Μουσείο Τσιτσάνη .

Στο Μουσείο Τσιτσάνη οι μαθητές μας έμαθαν για τη ζωή και το έργο του μεγάλου συνθέτη και στιχουργού που γεννήθηκε στα Τρίκαλα,μέσα από το  πλούσιο φωτογραφικό υλικό και τα προσωπικά του αντικείμενα και άκουσαν τραγούδια του .

Στο ισόγειο του Μουσείου Τσιτσάνη είδαμε τους χώρους όπου λειτουργούσε κατά την οθωμανική περίοδο το τούρκικο χαμάμ.

Είδαμε και το Κουρσούμ τζαμί, το μόνο που σώζεται στην πόλη από την τουρκοκρατία.

Η ημέρα μας έκλεισε με μία βόλτα στα όμορφα Τρίκαλα.

Την Τρίτη 30 Μαΐου ,πρωί πρωί ξεκινήσαμε για το Χωριό Περτούλι που βρίσκεται στην Νότια πλευρά της οροσειράς της Πίνδου,στο βουνό Κόζιακα και σε υψόμετρο 1150 μέτρα για να υλοποιήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα,”Το ελατόδασος Περτουλίου” που ήταν και ο σκοπός της εκδρομής μας.

Εκεί συναντήσαμε τους υπεύθυνους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου.

Ο προϊστάμενος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου, με μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση εξήγησε στους μαθητές τη λειτουργία του δασικού οικοσυστήματος, τη χρησιμότητά του στη ζωή του πλανήτη,τους κινδύνους που διατρέχει από τις ενέργειες του ανθρώπου και μας έδωσε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή στο δάσος.

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα που περιμέναμε και κάναμε αυτό το μεγάλο ταξίδι,να επισκεφθούμε το ίδιο το δάσος και να το γνωρίσουμε με όλες μας τις αισθήσεις .

Φεύγουμε από το δάσος γεμάτοι εικόνες,μυρωδιές και μοναδικά συναισθήματα!

Πιο πάνω από το Περτούλι στο Νεραϊδοχώρι σε μια όμορφη ταβέρνα μέσα στα έλατα  θα απολαύσουμε μικροί και μεγάλοι τα νόστιμα κρεατικά της περιοχής.Η περιποίηση  των ιδιοκτητών και του προσωπικού ξεπέρασε τις προσδοκίες μας.

Ηρθε η ώρα της επιστροφής.Έχουμε ακόμα να δούμε όμως δύο περιοχές πριν φτάσουμε στον Βόλο.

Μία στάση στην Ελάτη για μία μικρή βόλτα.

Και μία στάση έξω από το χωριό Πύλη ,να θαυμάσουμε την τοξωτή λίθινη γέφυρα που στέκει εκεί από το 1514μ.χ. και ένωνε για πολλά χρόνια τον θεσσαλικό καμπο με τις βουνοκορφές της Πίνδου,την Ανατολή με τη Δύση.

Επιστροφή αργά το απόγευμα στον Βόλο και μία βόλτα στην παραλία ,για να γυρίσουμε την Τετάρτη πρωί πρωί στη Σκιάθο.

Τα ταξίδια πάντα  μας μαθαίνουν .Μαθαίνουμε τη ζωή σε όλες της τις μορφές,γνωρίζουμε καινούργια περιβάλλοντα και ανθρώπους !Όχι μόνο γνωρίζουμε τον κόσμο αλλά γινόμαστε υπεύθυνοι και ανεξάρτητοι άνθρωποι!