SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Αντώνης και Θοδωρής Ξηντάρης: Σε θεατρικό έργο για τη Μπέλλου

2022-10-17 19:47:57
Στην παράσταση «Σωτηρία με λένε», η οποία θα κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο στο Θέατρο Μικρό Χορν, θα λάβουν μέρος οι Αντώνης και Θοδωρής Ξηντάρης. Οι δύο Σκοπελίτες μουσικοί θα συνοδεύουν την Κάτια Γκουλιώνη, που θα υποδυθεί τη Μπέλλου. Τα δύο αδέλφια μετά την επιτυχημένη παρουσία τους στο «Μινόρε», που βασίστηκε  στο τηλεοπτικό σίριαλ «Το Μινόρε της Αυγής», θα βρεθούν επί σκηνής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. [caption id="attachment_163795" align="alignleft" width="238"] Ο Αντώνης Ξηντάρης μίλησε για τη νέα θεατρική δουλειά, που θα λάβει μέρος[/caption] Ο Αντώνης Ξηντάρης μίλησε στο SkiathosLife.gr για τη νέα θεατρική δουλειά τους, αλλά και την πρόσφατη δισκογραφική απόπειρα που έκανε. Ο 35χρονος καλλιτέχνης και ο κατά δύο χρόνια μικρότερος αδελφός του, έχοντας ήδη στο ενεργητικό τους μια εξαιρετική συνεργασία στο «Μινόρε», στο οποίο έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν βαδίζοντας στα… χνάρια του πατέρα τους, Γιώργου Ξηντάρη που είχε παίξει στη θρυλική σειρά των Γκούφα και Μεσθεναίου, συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο και θα δώσουν το «παρών» σε μια παράσταση που θα είναι αφιερωμένη στη Μπέλλου.     Το «Σωτηρία με λένε» είναι βασισμένο στη βιογραφία της σπουδαίας ρεμπέτισσας, που κυκλοφόρησε με τίτλο «Πότε ντόρτια, πότε εξάρες» με την υπογραφή της αείμνηστης δημοσιογράφου του «Ριζοσπάστη», Σοφίας Αδαμίδου, η οποία το διασκεύασε σε θεατρικό έργο. Τη διετία 2011-’12 η Ντίνα Κώνστα, η οποία τον περασμένο Ιούλιο έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών, είχε ερμηνεύσει τον συγκλονιστικό μονόλογο της Αδαμίδου. Γι’ αυτό και οι συντελεστές της παράστασης, ανακοίνωσαν πως θα αφιερώσουν την παράσταση στη μνήμη της Κώνστα, αλλά και στην Αδαμίδου, η οποία πέρα από τη δημοσιογραφική της πορεία, άφησε πίσω της τις μεγάλες θεατρικές επιτυχίες «Άνθρωποι και ποντίκια», «Άρης» και «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του». [caption id="attachment_163800" align="alignnone" width="960"] Η Καίτη Γκουλιώνη, η οποία ερμήνευσε με περίσσιο πάθος τον ρόλο της στιχουργού Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, προσεχώς θα υποδυθεί μία ακόμη μεγάλη μορφή του ελληνικού τραγουδιού[/caption] Για την Καίτη Γκουλιώνη, δεν χρειάζονται συστάσεις. Το 2019 μοιράστηκε με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη τον ρόλο της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου στην ταινία «Ευτυχία» και κέρδισε την αποδοχή κοινού και κριτικών για την ερμηνεία της, λαμβάνοντας μάλιστα το βραβείο Β’ γυναικείου ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Στο πλευρό της Κάτιας Γκουλιώνη θα βρεθεί η Ιωάννα Μονέδα στον ρόλο της νοσηλεύτριας, ενώ τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Γιώργος Παπαγεωργίου (σ.σ. πρόκειται για τον γιο της Φιλαρέτης Κομνηνού, ο οποίος ασχολείται ταυτόχρονα με την υποκριτική και φέτος πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά «Γλυκάνισος» που εδώ και έναν μήνα προβάλλεται από τη συχνότητα του ΣΚΑΪ). Αξίζει, πάντως, τον κόπο να αναφερθεί ότι πρώτη διδάξασα στον ρόλο της Μπέλου υπήρξε η Λήδα Πρωτοψάλτη, η οποία την υποδύθηκε στο θέατρο «Στοά», στην 10η επέτειο θανάτου της τραγουδίστριας, ενώ το 2018 η παράσταση ανέβηκε και με την Έφη Σταμούλη σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου. [caption id="attachment_163799" align="alignnone" width="1010"] Τα δύο αδέλφια συνυπάρχουν αρμονικά καλλιτεχνικά από τα πρώτα βήματά τους[/caption] Η δράση του έργου, στο οποίο θα λάβουν μέρος οι Αντώνης και Θοδωρής Ξηντάρης, εκτυλίσσεται στο νοσοκομείο, λίγο πριν η Μπέλλου υποβληθεί σε τραχειοτομή, εξαιτίας της ασθένειάς της (είχε διαγνωστεί με καρκίνο του φάρυγγα). Μιας επέμβασης που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη φωνή της. Μέσα σ’ αυτές τις ώρες προτού οδηγηθεί στο χειρουργείο, η Μπέλλου ξεδιπλώνει τη ζωή της, με τον μονόλογο να σκιαγραφεί ουσιαστικά το πορτραίτο της σπουδαίας ερμηνεύτριας του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού μας, η οποία «έφυγε» τον Αύγουστο του ’97, λίγες ημέρες μετά τα 76α γενέθλιά της. [caption id="attachment_163793" align="alignnone" width="641"] Ο πολυτάραχος βίος της Σωτηρίας Μπέλλου θα «ζωντανέψει» στο Θέατρο Μικρό Χορν από τις αρχές του ερχόμενου μήνα[/caption] «Η Μπέλλου ήταν επαναστάτρια» Η συζήτηση με τον Αντώνη Ξηντάρη ξεκίνησε γύρω από τα… θεατρικά βήματα που επιχειρεί μαζί με τον αδελφό του. «Στο Θέατρο Μικρό Χορν θα βρισκόμαστε από αρχές Νοεμβρίου, μέχρι τις 10 Γενάρη 2023 και σίγουρα μας γεμίζει ικανοποίηση το γεγονός ότι δίνεται η ευκαιρία στον Θοδωρή και εμένα, να είμαστε για 2η χρονιά στο θέατρο. Μετά το «Μινόρε», φέτος θα παίξουμε και θα τραγουδήσουμε στο «Με λένε Σωτηρία», μια πολύ δυνατή παράσταση, με πρωταγωνίστρια την Κάτια Γκουλιώνη που έκανε «θραύση» στην «Ευτυχία». Δίπλα της θα βρίσκεται η Ιωάννα Μονέδα, μια εξίσου καλή ηθοποιός, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιώργος Παπαγεωργίου. Τα κείμενα είναι φοβερά, αυτό το γνωρίζουν όλοι, καθώς η Αδαμίδου είχε τρομερή πένα και η «φρέσκια» σκηνοθετική ματιά του Παπαγεωργίου, προσδίδει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο έργο», είπε ο Αντώνης Ξηντάρης, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ταραχώδη διαδρομή της Σωτηρίας Μπέλλου, η οποία πέρασε πολλά «σκαμπανεβάσματα», μα κυνήγησε το όνειρό της και βγήκε στο τραγούδι, παρότι δεν δίσταζε να παίζει σε μια... ζαριά της ζωή της: «Η Μπέλλου ήταν μια γυναίκα που έσπασε το κατεστημένο. Έμεινε στην Ιστορία γιατί ήταν αθυρόστομη και επαναστάτρια. Όμως, πάνω απ’ όλα ήταν πρωτοπόρα και υπήρξε η πρώτη γυναίκα που ανέβηκε στο πάλκο. Η ζωή της ήταν πολυτάραχη. Άπειρα τα επεισόδια που πρωταγωνίστησε. Έριξε βιτριόλι στον σύζυγό της, επειδή τη χτυπούσε, ενώ έκανε μέχρι και φυλακή. Και φυσικά, ως τραγουδίστρια ήταν ανεπανάληπτη. Θα χαρακτήριζα τη φωνή της δωρική, δεν θύμιζε σε τίποτα τις «μπελ κάντο» τραγουδίστριες της εποχής εκείνης, όπως η Χασκήλ, για παράδειγμα. Και μέχρι τα στερνά της, δεν ήθελε να χάσει τη φωνή της. Η Αδαμίδου στη βιογραφία της για τη Μπέλλου, το αναφέρει συχνά ετούτο. Έτσι και η υπόθεση της παράστασης, εκτυλίσσεται μια βραδιά πριν την εγχείρηση, που η Μπέλλου έφτασε στο σημείο να απειλεί πως θα σκοτώσει τις νοσοκόμες, που την επισκέπτονταν στον θάλαμο νοσηλείας…». [caption id="attachment_163792" align="alignnone" width="952"] Ο Θοδωρής Ξηντάρης μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, για τις ανάγκες της παράστασης «Μινόρε»[/caption] «Το λαϊκό και το ρεμπέτικο τραγούδι είναι στα πάνω τους» Η μεταφορά του «Μινόρε της αυγής» με πρωταγωνιστές τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Γεράσιμο Σκιαδαρέση, καθώς και το επικείμενο ανέβασμα του έργου «Με λένε Σωτηρία», δείχνουν πως το ρεμπέτικο εξακολουθεί να έχει μεγάλη δυναμική και δη, η σύζευξή του με το θέατρο. Άποψη που ενστερνίζεται απόλυτα ο Αντώνης Ξηντάρης. «Το ρεμπέτικο και το λαϊκό, ποτέ δεν θα πάψουν να είναι στα πάνω τους. Γι’ αυτό και οι σκηνοθέτες καταπιάνονται με τα παλιά, αφού ο κόσμος «αγκαλιάζει» τέτοια έργα και «διψάει» για οτιδήποτε αφορά τις εποχές εκείνες. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι μουσικοί, με παιδεία και κατάρτιση σε όλα τα είδη, συντελεί στο γεγονός πως πληθαίνουν οι παραστάσεις που έχουν συνοδεία ζωντανής μουσικής», ανέφερε ο μεγαλύτερος γιος του Γιώργου Ξηντάρη, ο οποίος λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων (πολύ σύντομα θα γίνει πατέρας, μια και η σύζυγός του, Κωνσταντίνα, διανύει τον 9ο μήνα της εγκυμοσύνης της) δεν ακολούθησε τον υπόλοιπο θίασο του «Μινόρε» στη Θεσσαλονίκη. «Ο Θοδωρής πήγε, ενώ ο αντικαταστάτης μου είναι ο Βασίλης Προδρόμου. Ένας άρτιος επαγγελματίας και τραγουδιστής, με μεγάλο ρεπερτόριο, ο οποίος μπορεί να έχει διαφορετικό ύφος από εμάς που είμαστε από τα γενοφάσκια μας στο ρεμπέτικο, αλλά δεν παύει να είναι καταπληκτικός στη δουλειά του». [caption id="attachment_163801" align="alignnone" width="1200"] Ο Αντώνης Ξηντάρης ποζάρει με τον Νίκο Πρωτόπαπα, με το νέο τους CD ανά χείρας[/caption] Η νέα δισκογραφική δουλειά με τον Νίκο Πρωτόπαπα Στο μεταξύ, εδώ και λίγο καιρό κυκλοφόρησε το CD με τίτλο «GuitArt - Rebetiko Guitars Project 2», που συνυπογράφουν οι Νίκος Πρωτόπαπας και Αντώνης Ξηντάρης. Πρόκειται για μία συλλογή δεκαπέντε ρεμπέτικων, τα οποία διασκευάστηκαν για λαϊκή κιθάρα και στην ουσία αποτελούν τη συνέχεια του δίσκου «Tempo - The Rebetiko guitars project», που έβγαλε ο Πρωτόπαπας πριν μία εξαετία. O Σκοπελίτης μουσικός αναφέρθηκε στη νέα δουλειά του, αλλά και στη συνύπαρξή του με τον Νίκο Πρωτόπαπα, ο οποίος είναι σύζυγος της Κατερίνας Τσιρίδου, δύο καλλιτέχνες με τους οποίους η οικογένεια Ξηντάρη συμπορεύεται πολλά χρόνια τώρα. Στο πρώτο CD, το «Tempo», υπήρχαν δεκατέσσερα προπολεμικά ρεμπέτικα και παραδοσιακά τραγούδια, αλλά και ένα μεταπολεμικό του Νίκου Γούναρη, το «Μη μου παραπονιέσαι», με τους Γιώργο, Αντώνη και Θοδωρή Ξηντάρη να παίζουν και να τραγουδούν σε αρκετά κομμάτια. Η συνέχειά του, το «GuitArt», πατάει πάνω στο ίδιο μοτίβο, ενώ περιλαμβάνει έντεκα προπολεμικά και δυο μεταπολεμικά ρεμπέτικα, όπως και δυο παραδοσιακά, που διασκεύασαν για λαϊκή κιθάρα οι Α. Ξηντάρης - Ν. Πρωτόπαπας. Αυτό δε, που κάνει ακόμη πιο σημαντικό το τελευταίο CD είναι ότι πλάι στους υπόλοιπους συντελεστές, όπως η Κατερίνα Τσιρίδου, ο Γιώργος Ξηντάρης (ο Θοδωρής έχει επίσης παρουσία, κάνοντας φωνητικά), ο Αντώνης Αινίτης, ο Φώτης Βεργόπουλος, η Μαρία Φασουλάκη, ο Σωτήρης Παπατραγιάννης, η Ιουλία Καραπατάκη και ο Δημήτρης Κρανίδας, μπορεί να διακρίνει κάποιος το όνομα του Αγάθωνα Ιακωβίδη, στην τελευταία, ίσως, ηχογράφηση για τη δισκογραφία πριν τον θάνατό του. [caption id="attachment_163791" align="alignnone" width="1041"] Ο Θοδωρής Ξηντάρης[/caption] «Το «GuitArt» είναι η δεύτερη κατά σειρά δισκογραφική δουλειά του Νίκου, με την οποία ασχολείται με τη ρεμπέτικη και λαϊκή κιθάρα. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, που δεν δουλεύαμε σε μαγαζιά, φτιάξαμε μια μπάνκα από τραγούδια. Θα χαρακτήριζα ευτυχή τη συγκυρία που προλάβαμε και ηχογραφήσαμε πολλά τραγούδια με τον Αγάθωνα, προτού φύγει από τη ζωή τόσο ξαφνικά», δήλωσε στο SkiathosLife.gr ο Αντώνης Ξηντάρης. «Με τον Νίκο Πρωτόπαπα, έχουμε την ίδια αισθητική σχεδόν. Πέρα του γεγονότος πως αυτόν μελετούσα όταν ήμουν μικρός και οτιδήποτε σκεφτόταν ο Νίκος να με βάλει να παίξω, μπορούσα να το καταλάβω, ταυτιζόμαστε επίσης στις απόψεις μας για τη μουσική. Στο CD παίζει αρκετός κόσμος, όλοι ένας κι ένας. Αινίτης, Παπατραγιάννης, Φασουλάκη, Βεργόπουλος, Κρανίδας, Καραπατάκη και η Κατερίνα Τσιρίδου, η οποία είναι η καλλιτεχνική μου «μάνα». Εκείνη με προστάτευε και με βοήθησε να βγω στο πάλκο. Οι πέντε μας, είμαστε οικογένεια πια», πρόσθεσε, ενώ στάθηκε επίσης στη συνεργασία του με τον Βολιώτη ακορντεονίστα, Δήμο Βουγιούκα, για τον οποίον τόνισε: «Παίζουμε μαζί τα τελευταία χρόνια. Φοβερός μουσικός, διακρίνεται σε πολλά είδη, ενώ είναι εξίσου καταπληκτικός και στον χαρακτήρα». [caption id="attachment_163794" align="alignnone" width="825"] Ο Αντώνης Ξηντάρης[/caption] Το CD «GuitArt - Rebetiko Guitars Project 2», είναι η πρώτη παραγωγή της νεοσύστατης δισκογραφικής εταιρείας «Grecous», που ίδρυσε ο Νίκος Πρωτόπαπας μαζί τον Γιάννη Τσιαντή. «Έκανε το εγχείρημα μαζί με έναν άλλον φίλο μας, τον καρδιολόγο Γιάννη Τσιαντή, ο οποίος είναι συνθέτης και συγγραφέας», σχολίασε ο Αντώνης Ξηντάρης για τον τελευταίο, με τον οποίον συνεργάστηκαν στο CD «Το Κορίτσι του Τεκέ / Οδοιπορικό Δραπετσώνα» (από τις εκδόσεις Μετρονόμος κυκλοφόρησε και ομώνυμο μυθιστόρημα). «Η «Grecous» δεν θα περιοριστεί στην κυκλοφορία δίσκων. Ο Νίκος με τον Γιάννη προσπαθούν πέρα από τη δισκογραφία, να συγκεντρώσουν και άλλα πράγματα γύρω από το ρεμπέτικο», κατέληξε ο Αντώνης Ξηντάρης. [caption id="attachment_163798" align="alignnone" width="877"] Εξαιρετικές ήταν οι κριτικές που απέσπασε το «Μινόρε», ένα έργο που «έντυσαν» με τη μουσική τους οι Ξηντάρηδες[/caption]