SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα»

2019-08-07 22:49:12
Από Χρύσα Πασιαλούδη Ο Βασίλης Μπισμπίκης ενώνει τις δυνάμεις του με την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Τάσο Ιορδανίδη -αλλά και τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Γιάννα Σταυράκη και Νικολέτα Χαρατζόγλου- σε μια νέα ανάγνωση του «Πατέρα», του κλασικού έργου του ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Μετά το «Άνθρωποι και ποντίκια», την παράσταση-εμπειρία με την οποία ο Βασίλης Μπισμπίκης απογείωσε το κλασικό «Of mice and men» του Τζον Στάινμπεκ σε μια διασκευή με φόντο τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα των hotspot, σκηνοθετεί στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη τον «Πατέρα» από μια αντίστοιχη σκοπιά με την πλοκή, όμως, να διαδραματίζεται αυτή τη φορά σε ένα μεσοαστικό σαλόνι. Και είναι σίγουρα εντυπωσιακό το πως καταφέρνει να έρθει στο σήμερα με τόση φυσικότητα -σαν να γράφτηκε μόλις χθες- ένα κλασικό έργο του 1887, ενώ αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι αν μας αφορούν τα ανεβάσματα των κλασικών έργων, οι πειραγμένες σκηνικές τους προσεγγίσεις μας αφορούν ακόμα περισσότερο. Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης Μεταφερόμαστε, λοιπόν, στην Ελλάδα του 2019 και συγκεκριμένα στην Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Το θεμελιώδες για τον Στρίντμπεργκ αρχέτυπο της σύγκρουσης ανάμεσα στα δύο φύλα, πλεγμένο με την ωμή του γλώσσα, λειτουργεί στον «Πατέρα» ως μέθοδος κυριαρχίας μέσα στην οικογένεια, όπου υποβόσκει η γυναικεία εξουσία με μοναδικό ίσως αλλά ισοπεδωτικό όπλο την αμφισβήτηση της πατρότητας του παιδιού. Με αφορμή αυτό το θέμα της πατρότητας, ξεσπά μία έντονη διαμάχη μεταξύ των δύο συζύγων -μεταξύ ανδρικής λογικής και γυναικείου ενστίκτου- η οποία φέρνει στην επιφάνεια σύγχρονα κοινωνικά αλλά και υπαρξιακά ζητήματα, ξεγυμνώνοντας την ίδια στιγμή τον καθωσπρεπισμό των κοινωνικών συμβάσεων. Το πλαίσιο της γιορτινής ατμόσφαιρας μέσα στο οποίο ο Βασίλης Μπισμπίκης τοποθετεί την πλοκή, σίγουρα αυξάνει την ψυχολογική πίεση των ηρώων (αλλά και τη δική μας) σε συνδυασμό με τον ακραίο ρεαλισμό του, ο οποίος με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, καταδεικνύει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας που εξακολουθούν να υπάρχουν πίσω από τις κλειστές πόρτες. "ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ"