ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ BRAND TA «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ | Ενδιαφέρουσα ημερίδα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας
2016-12-15 15:30:19
Σε νέες και έξυπνες στρατηγικές, με έμφαση στην συνεργατικότητα, την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων και στόχο τη δημιουργία εθνικών brands σε ελληνικά προϊόντα, θα πρέπει να στραφούν οι επίδοξοι εξαγωγείς προκειμένου να σταθούν ανταγωνιστικά στο διεθνές περιβάλλον. Αυτός ήταν ο βασικός πυλώνας στον οποίο κινήθηκε η χθεσινή (Τετάρτη 14/12/2016) ημερίδα που συνδιοργάνωσαν το Επιμελητήριο Μαγνησίας και ο Οργανισμός Enterprise Greece – Invest & Trade με θέμα με θέμα την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την παρουσίαση σημαντικών εργαλείων που έχουν οι επιχειρήσεις στη διάθεσή τους.
Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα, που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον επιχειρηματιών οι οποίοι στοχεύουν στις διεθνείς αγορές, ομιλητές ήταν εκπρόσωποι Φορέων που ο κάθε ένας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια σχεδιασμού και στήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών, το Τελωνείο ήταν μόνο μερικοί από τους Φορείς που με τις εισηγήσεις τους κέντρισαν το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών, ενώ μέσα από τις εισηγήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών παρατέθηκαν σημαντικά στοιχεία σχετικά με τις εξαγωγικές δράσεις της Ελλάδας, τη θέση της χώρας μας σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, τα προβλήματα που προκύπτουν από το παρόν ασταθές οικονομικό περιβάλλον, αλλά και οι λύσεις που προσφέρονται. Την ημερίδα παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, ο Βουλευτής της ΝΔ κ. Χρήστος Μπουκώρος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Γιώργος Καλτσογιάννης και ο εκπρόσωπος του Δικτύου Ανανεωτικής Αριστεράς, κ. Παντελής Μαστρογιάννης, ενώ αναγνώστηκε χαιρετισμός του Βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου.
Στον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης, τόνισε πως η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές, ενισχύει και διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και βελτιώνει το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον. Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση και η συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας, ανέδειξαν την ανάγκη να αλλάξει η επιχειρησιακή στρατηγική των επιχειρήσεων και από εσωστρεφείς και χαμηλού ανταγωνισμού, να γίνουν ανταγωνιστικές και εξαγωγικές, ώστε να ανταποκριθούν στις συνθήκες του παγκόσμιου ανταγωνισμού, παραμένοντας βιώσιμες και συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας και των «εξαγωγών» των νέων επιστημόνων της χώρας.
«Η επιχειρηματική κοινότητα, εν μέσω φοροεισπρακτικών πρακτικών, αντιαναπτυξιακών μέτρων και νέων μνημονίων, για ακόμη μία φορά καλείται να πρωταγωνιστήσει και μέσα από τις αντιξοότητες να βγει πιο δυνατή, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να χαράξει νέες αναπτυξιακές προοπτικές», υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.
«Κλειδί» η συνεργασία – Στόχος το εθνικό brand
Τη συνεργασία ως το «κλειδί» για την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας, τόνισε ο Πρόεδρος του Οργανισμού Enterprise Greece – Invest & Trade, κ. Χρήστος Στάικος, που τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ενός εθνικού brand, υπό την «ομπρέλα» του οποίου θα βρίσκονται όλα τα ελληνικά προϊόντα. Η δυσκολία πρόσβασης των επιχειρήσεων στη ρευστότητα οδηγεί σε πιο έξυπνες και στοχευμένες στρατηγικές, υπογράμμισε ο κ. Στάικος, συμπληρώνοντας πως η αξιοποίηση κάθε πόρου, δημόσιου ή ιδιωτικού, η χρήση των νέων τεχνολογιών και των ερευνών που πραγματοποιούν διάφοροι επιστημονικοί οργανισμοί, μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη της αύξησης των εξαγωγών. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Enterprise Greece – Invest & Trade «μέχρι τώρα κάναμε διαπιστώσεις. Ώρα να κάνουμε τα πρώτα βήματα».
Ο ρόλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μέσα σε αυτές τις προοπτικές, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι πρόθυμο να παίξει το ρόλο που του αναλογεί. Ο Πρύτανης του Π.Θ, κ. Γιώργος Πετράκος, στον χαιρετισμό του τόνισε πως η στήριξη των επιχειρήσεων είναι ένας νέος τομέας με τον οποίο ασχολείται το Πανεπιστήμιο, αποκαλύπτοντας πως ήδη το γραφείο Τεχνολογίας έχει έρθει σε επαφή με δεκάδες επιχειρήσεις από τη Θεσσαλία και όχι μόνο, για να συζητήσουν προτάσεις αξιοποίησης των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων. Το επόμενο βήμα, υπογράμμισε, είναι να καταφέρουμε να έρθουν οι επιχειρήσεις σε εμάς.
Σε όλα τα ζητήματα που ανακόπτουν την εξαγωγική δράση των επιχειρήσεων και εμποδίζουν την προσέλκυση νέων επενδύσεων, καθώς και στον «αναιμικό», όπως τον χαρακτήρισε, αναπτυξιακό Νόμο, αναφέρθηκε ο Βουλευτής κ. Χρήστος Μπουκώρος, σημειώνοντας πως η χώρα μας θα πρέπει να στραφεί στην εξαγωγή προϊόντων μικρών σε όγκο, αλλά μεγάλων σε υπεραξία, ενώ ο περιφερειακός Σύμβουλος κ. Γ. Καλτσογιάννης, μίλησε για το θεσμικό πλαίσιο και τις θαρραλέες αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν για την ανάπτυξη των εξαγωγών.
Η ημερίδα συνεχίστηκε με εισηγήσεις από τον κ. Γιώργο Παπαστεργιόπουλο, Διευθυντή Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων της Enterprise Greece, του κ. Αριστείδη Κρεββατά, Προϊσταμένου Κατάρτισης Συμβολαίων και Υποστήριξης Πελατών του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), του κ. Αντώνη Τσουκαλά, στελέχους του All4Greece, της κ. Στέλλας Βαϊνά, υπεύθυνης του ΣΒΘΚΕ/ Enterprise Europe Network Hellas και των κ.κ. Ειρήνης Τσακνάκη και Αθηνάς Καλαμβοκά, Τμηματαρχών του Τελωνείου Βόλου.
Όλες οι παραπάνω εισηγήσεις είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας http://www.cci-magnesia.gr/news/displayNews/86.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ