Κώστας Αγοραστός: "Συνεχίζω στην Περιφέρεια Θεσσαλίας"
2018-02-12 21:43:49Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός μιλάει για τα σχέδιά του στις επόμενες εκλογές, αναφέρεται στα έργα που τρέχουν και θα τρέξουν έως το τέλος της θητείας και θέτει ζήτημα περιφερειακής διακυβέρνησης της χώρας η οποία θα βοηθήσει στη επιτάχυνση των διαδικασιώνΤου Πάνου Γαρουφαλιά Έχοντας διανύσει ένα μεγάλο μέρος και της δεύτερης θητείας του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός μιλάει στη larissanet και ανοίγει τα χαρτιά του για τις επόμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές και το ρόλο που θέλει να διαδραματίσει. Αναφέρεται στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί ή θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος της θητείας του και λέει ανοιχτά την άποψή του για το Σκοπιανό που είναι στην επικαιρότητα. Αναλύει τα εργαλεία που θα εφαρμοστούν ώστε η Θεσσαλία να προχωρήσει στη νέα εποχή της τεχνολογίας και της καινοτομίας δίνοντας δουλειά σε νέους ανθρώπους. Δηλώνει υπέρμαχος της Περιφερειακής διακυβέρνησης υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να διοικείται από ένα τετράγωνο πέριξ της πλατείας Συντάγματος. Θέλω να ξεκινήσω με την επικαιρότητα και το Σκοπιανό. Ποια πιστεύετε πως πρέπει να είναι η ονομασία της FYROM ώστε να μην υπάρχουν αλυτρωτικά ζητήματα στο μέλλον; Η διαφύλαξη του ονόματος «Μακεδονία» είναι υποχρέωση για την διατήρηση της αλήθειας και της απόδοσης δικαιοσύνης απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά του Έθνους μας. Αυτή να θυμίσω ήταν και η απόφαση κατά πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου. Να πάμε στα καθ’ ημάς. Ποια είναι τα κομβικά έργα που θα τρέξουν ή πρόκειται να ξεκινήσουν στη Λάρισα μέχρι το τέλος της θητείας σας; Κάθε έργο είναι κομβικό. Γιατί απευθύνεται σε πολλούς ανθρώπους. Σε κάθε έργο διεισδύουν οι επιθυμίες των ανθρώπινων κοινοτήτων. Δεν μπορείς να κάνεις διακρίσεις και αποκλεισμούς. Ανάγκη έχουν και οι άνθρωποι των ορεινών περιοχών, αλλά και αυτοί που ζουν στον κάμπο ή στα παράλια. Είναι πολλά τα έργα τα οποία έτρεξαν, τρέχουν και θα τρέξουν. Πρέπει να πω ότι είναι σημαντικά όσα κάνουμε για την καταπολέμηση της φτώχειας και την επιχειρηματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίσαμε και πολλές δυσκολίες. Το 2015 ήταν δική μου η πρωτοβουλία για την αλλαγή της αρχιτεκτονικής της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ. Τότε κανείς δεν με πίστευε. Μετά την συνάντησή μου με το κ. Γιούνκερ πήραμε το μεγάλο χρηματοδοτικό πακέτο. Πρέπει να σταθούμε στο έργο που αφορά την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Είναι προϋπολογισμού 110 εκ. ευρώ. Έχουμε εντάξει εμείς τα 55 εκ. στο δικό μας πρόγραμμα και τα υπόλοιπα θα τα λάβουμε από το τομεακό πρόγραμμα. Σε μια περίοδο κρίσης να κάνεις ηλεκτροκίνηση στη Θεσσαλία για το σιδηρόδρομο θεωρώ ότι είναι σημαντικό. Μεγάλο έργο είναι η Λεωφόρος Καραμανλή, ένα έργο που αλλάζει την όψη της Λάρισας. Μεγάλα έργα είναι οι παρακάμψεις και οι περιφερειακοί δρόμοι. Ήδη έχουμε ξεκινήσει την διάνοιξη και κατασκευή του κομματιού από την Γεωργική Σχολή έως τη ΔΕΥΑΛ στο υπόλοιπο κομμάτι που αφορά το περιφερειακό δρόμο της Λάρισας. Η παράκαμψη Συκεώνα στο δρόμο προς την Καρδίτσα είναι σημαντική και θα κοστίσει 33 εκ. ευρώ. Λύσαμε το πρόβλημα με την έλλειψη νερού στο Δήμο Κιλελέρ. Οχυρώσαμε περιβαλλοντικά την Θεσσαλία με τα έργα μας στη διαχείριση σκουπιδιών. Θα πάμε μελλοντικά από τους ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ (Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων). Δεν θα αφήσουμε κανέναν οικισμό πάνω από 2.000 κατοίκους χωρίς βιολογικό καθαρισμό. Σημαντικό έργο είναι και οι Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις που προωθούμε. Δίνουμε 15 εκ. στο δήμο Λαρισαίων για αυτές τις παρεμβάσεις. Κομβικό έργο είναι η ανασύσταση της Κάρλας την οποία την … αναστήσαμε. Πρόκειται για ένα έργο υδρευτικό, αρδευτικό, περιβαλλοντικό, τουριστικό. Τέλος καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο στη Μεσοχώρα και τελικά προχώρησε, ενώ είχε «κολλήσει». Όσον αφορά τα έργα στην πόλη της Λάρισας, θα υπάρξουν παρεμβάσεις για το Αρχαίο Θέατρο, για την Λεωφόρο Καραμανλή και το Προσκήνιο Πολιτισμού . Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξή τους; Για την Καραμανλή υπάρχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Για τα άλλα δύο πρέπει να πω ότι συνεργαστήκαμε με τον κ. Μπένο όμως ακόμη οι μελέτες δεν έχουν περάσει από ΚΑΣ. Από την στιγμή που το παρακολουθούμε έχουμε δει άλλους ρυθμούς στο έργο. Το Αρχαίο Θέατρο θα το εντάξουμε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας με έναν προϋπολογισμό περίπου στα 3 εκ. ευρώ. Άλλα 5 εκ. δώσαμε για το Προσκήνιο Πολιτισμού, ώστε να ολοκληρωθεί. Θέλω να σταθώ στο θέμα της ανακατασκευής των δρόμων κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο. Ανακοινώσατε πρόσφατα βελτιώσεις στην Π.Ε.Ο Λάρισας – Βόλου, αλλά τόσο σε αυτό το δρόμο όσο και στο δρόμο Λάρισας – Φαρσάλων υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί και να δοθεί μια συνολική λύση στο επικίνδυνο οδικό δίκτυο προς Βόλο, Φάρσαλα, Ελασσόνα; Έχουμε ξεκινήσει ένα ευρύ πρόγραμμα συντηρήσεων των δρόμων. Στην παλαιά εθνική Λάρισας- Βόλου δεν υπάρχει μελέτη. Εμείς μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα κάνουμε τη μελέτη. Μέχρι την ολοκλήρωσή της χρειάζονται οι συντηρήσεις. Κατασκευάζουμε δύο κυκλικούς κόμβους. Έναν θα κάνουμε στη Γαλήνη στη διασταύρωση για Αγιά και άλλον έναν στο ύψος της Χλόης. Θα δαπανήσουμε 3,6 εκ. για τις απαραίτητες συντηρήσεις. Παρεμβάσεις και συντήρηση κάνουμε και στο δρόμο Λάρισας – Φάρσαλα. Στο δρόμο αυτό θα γίνει κυκλικός κόμβος στο ύψος του Περιφερειακού με τη Φαρσάλων καθώς και στο Γήπεδο, στην είσοδο της πόλης των Φαρσάλων. Για αυτόν το δρόμο περιμένουμε την μελέτη την οποία εκπονεί το υπουργείο. Πήγα στο υπουργείο και μίλησα με τον υπεύθυνο. Μαθαίνω ότι έχει προχωρήσει η μελέτη, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί. Χωρίς τις απαλλοτριώσεις το υπουργείο υποστηρίζει ότι θα στοιχίζει 63 εκ. ευρώ. Εμείς θέλουμε να το εντάξουμε για να προχωρήσει. Άλλα 8 εκ. ευρώ θα δοθούν για συντήρηση στο κομμάτι Φάρσαλα – Βόλος. Για το δρόμο Λάρισας – Ελασσόνας – Κοζάνης υπάρχουν εργολαβίες συντήρησης πάνω από 7 εκ. ευρώ. Όμως και εκεί την μελέτη για την παράκαμψη Ελασσόνας μέχρι το Σαραντάπορο και τα όρια με την Κοζάνη την έχει το υπουργείο. Προχωρά προς το παρόν το ένα κομμάτι, δηλαδή η παράκαμψη Ελασσόνας. Αν γίνει αυτό θα ψάξουμε να βρούμε χρηματοδοτικά εργαλεία για το υπόλοιπο κομμάτι. Έχετε διανύσει πάνω από το μισό της δεύτερης θητείας σας ως Περιφερειάρχης Θεσσαλίας. Ποιος είναι ο απολογισμός που κάνετε για αυτό το διάστημα; Είμαι πολύ ευχαριστημένος από το έργο αυτής της θητείας. Ζούμε σε ένα περιβάλλον με αλλαγές νομοθεσίας, με έλλειψη χρημάτων, με πρόβλημα που είχαμε στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ για μεγάλο διάστημα. Παρ’ όλα αυτά τα καταφέραμε πολύ καλά. Σε αυτή την θητεία έχουμε τρέξει 1.800 έργα μέχρι αυτή τη στιγμή. Όμως η προσπάθεια συνεχίζεται με τη συνεργασία όλων για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης καταφέραμε πολλά στον τουρισμό αυξάνοντας την επισκεψιμότητα. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2018; Προτεραιότητά μας είναι να τρέξουν πιο γρήγορα τα έργα. Αν καταφέρουμε να τελειώσουν γρηγορότερα θα τα χρησιμοποιήσει πιο γρήγορα ο πολίτης. Από την άλλη απασχολούν κόσμο. Ρίχνουν χρήμα στην πραγματική οικονομία και τέλος το κράτος παίρνει τους αναλογούντες φόρους. Χρειαζόμαστε μια παραγωγική επανάσταση σε όλα τα επίπεδα, αλλιώς η χώρα θα σέρνεται. Χρειάζεται ένας νόμος που αίρει τα εμπόδια, ανοίγει διόδους, υποστηρίζει την δραστηριότητα, ενισχύει την αγοραστική δύναμη και δημιουργεί θέσεις εργασίας. Θέλουμε να ενισχύσουμε την παραγωγή μέσω των έργων στον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση. Επίσης επενδύουμε στην έρευνα και την καινοτομία με άλλα 72 εκ. Εδώ θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για νέους ανθρώπους. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι να προωθήσουμε την κοινωνική οικονομία. Σας έχουμε ακούσει πολλές φορές και στην επίσκεψη που πραγματοποίησε πρόσφατα στη Λάρισα η κα Ντόρα Μπακογιάννη να αναφέρεστε στη νέα εποχή, αυτή της Περιφερειακής διακυβέρνησης. Είναι μια νέα κατάσταση που αν δεν κάνω λάθος ο Περιφερειάρχης σε τοπικό επίπεδο θα εκτελεί χρέη… πρωθυπουργού για την περιοχή του αφαιρώντας αρμοδιότητες από το Κράτος. Πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο με δεδομένη την υποχρηματοδότηση και τις αγκυλώσεις του Κράτους; Το Περιφερειακό Συμβούλιο θα είναι μια μικρή Βουλή. Το Κράτος δεν πρέπει να φοβηθεί μια τέτοια αλλαγή. Αποδείχθηκε ότι η Ελλάδα είναι ένα μεγάλο κράτος για να διοικείται από ένα τετράγωνο πέριξ της πλατείας Συντάγματος. Πρέπει να αφήσουν τις τοπικές κοινωνίες να διαχειριστούν τα του οίκου τους. Έτσι θα πάνε γρηγορότερα τα πράγματα. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι η Περιφερειακή αυτοδιοίκηση έκλεισε τον κύκλο της. Πρέπει να πάμε σε μια Περιφερειακή διακυβέρνηση. Δεν θα υποκαταστήσουμε κάτι, αλλά θα πρέπει ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον. Το Περιφερειακό Συμβούλιο θα πρέπει να είναι το κυρίαρχο όργανο το οποίο θα νομοθετεί περιπτώσεις που έχουν τοπικό ενδιαφέρον. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη εμπιστεύτηκε τις αιρετές Περιφέρειες να κάνουν έργα εκατομμυρίων. Κλείνοντας δε μπορώ να μη ρωτήσω αν στις επόμενες εκλογές θα σας δούμε να διεκδικείτε ξανά την θέση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας. Θα σας ενδιέφερε μελλοντικά κάποιος άλλος πολιτικός ρόλος; Είναι απόφασή μου ξεκάθαρη. Θα συνεχίσω στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Το κάνω ενσυνείδητα. Γνωρίζω το χρέος μου απέναντι σε εκείνους που με εμπιστεύτηκαν, γνωρίζω το χρέος μου απέναντι στη Θεσσαλία. Η συναίσθηση αυτού του χρέους με κρατάει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Όλοι όσοι πιστεύουν αυτό που εκπροσωπούμε, τους θέλουμε κοντά μας. Τους καλώ να συστρατευτούν μαζί μας. Είμαι άνθρωπος του υπέρ. Θέλω να πάω πιο μακριά τη Θεσσαλία. Για να μπορέσουν να ζήσουν τα παιδιά μας καλύτερα από τους γονείς τους.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ