SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Υφ. Ναυτιλίας από τον Βόλο: «Εντός του 2024 ο ανάδοχος για τον καθαρισμό του πυθμένα του λιμανιού»

Έξι μήνες εργασιών χρειάζονται από την στιγμή που θα αναλάβει ο ανάδοχος του έργου 2024-07-05 10:57:46
Υφ. Ναυτιλίας από τον Βόλο: «Εντός του 2024 ο ανάδοχος για τον καθαρισμό του πυθμένα του λιμανιού»

Εντός του 2024 θα αναδειχθεί ο ανάδοχος για τον καθαρισμό του πυθμένα του λιμανιού του Βόλου, ένα έργο για το οποίο εξασφαλίστηκαν 10εκ ευρώ, δήλωσε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας στο πλαίσιο του Συνεδρίου με θέμα «Η Πυξίδα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για την επόμενη μέρα: Πράσινη μετάβαση, Ψηφιοποίηση και Ανάπτυξη – Βελτίωση Υποδομών», που διοργάνωσε ο ΟΛΒ. Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου υποστήριξε πως από τη στιγμή που θα αναλάβει ο ανάδοχος, θα χρειαστούν έξι μήνες εργασιών, ώστε να καταστεί και πάλι έτοιμο το λιμάνι να υποδεχτεί κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους.

 

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό το λιμάνι του Βόλου έχει τεράστια προοπτική ανάπτυξης και μεγάλη συνεισφορά στην οικονομία της χώρας. Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα του καθαρισμού του πυθμένα του, καθώς οι πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου εναπόθεσαν 700.000 κυβικά φερτών υλών, γεγονός που επηρέασε σημαντικά τον τουρισμό κρουαζιέρας φέρνοντας πολλές ακυρώσεις μεγάλου μεγέθους κρουαζιεροπλοίων.

«Το Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τα 10 εκ ευρώ τα οποία έχει εξασφαλίσει για τον καθαρισμό του λιμένος έχει εντάξει το ζήτημα στα προγράμματα στρατηγικής σημασίας και είμαστε εν τω περατούσθαι για να ξεκινήσει επιτέλους ο καθαρισμός του λιμένος για να επανέλθει η εύρυθμη λειτουργία σε όλα τα μήκη και πλάτη αυτού. Πολύ σύντομα θα περιμένετε θετικές εξελίξεις», σημείωσε ο Υφυπουργός.

Σε ότι αφορά στη διαδικασία και πότε θα αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου ο Υφυπουργός εξήγησε ότι τη διαδικασία την «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ «άρα οι χρόνοι είναι συμπιεσμένοι. Η εικόνα που έχουμε είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες. Μέσα στο φθινόπωρο, μέσα στο 2024 θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και θα υπάρχει ο ανάδοχος για να τρέξει τις διαγωνιστικές διαδικασίες. Κάποια θέματα που υπήρχαν για το που θα εναποτεθούν τα ιζήματα, αυτά είναι προς επίλυση. Είναι θετική η εικόνα που έχω, ξεπεράσαμε τα περισσότερα εμπόδια».

Ο Υφυπουργός χαρακτήρισε το έργο καθαρισμού του πυθμένα του λιμανιού ως ένα μεγάλο κα δύσκολο έργο, με πολλά τεχνικά ζητήματα γ’ αυτό και άλλωστε κοστίζει 10 εκ ευρώ όσο για να φτιάξεις ένα ολόκληρο λιμάνι, όπως σημείωσε.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως καταβάλλεται απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προσπάθεια ώστε να μην  χαθεί κι άλλη τουριστική περίοδος και το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου.

Στο σημείο αυτό ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου υποστήριξε ότι από τη στιγμή που θα υπάρξει ανάδοχος, τότε οι εργασίες δεν θα κρατήσουν πάνω από έξι μήνες.

Ο Βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ κ. Χρήστος Μπουκώρος, καλωσόρισε στον Βόλο τον Υφυπουργό και αναφέρθηκε στο ζήτημα του λιμανιού, τόσο του καθαρισμού του όσο και της αξιοποίησής του με ιδιωτικά κεφάλαια.

«Ο Υφυπουργός μας έφερε τα νέα της διασφάλισης των χρημάτων και της επιτάχυνσης των διαδικασιών για την αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι του Βόλου. Αυτό είναι κάτι που θα επανορθώσουμε με την υποστήριξη του Υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, πλην όμως οι ευρύτεροι σχεδιασμοί για το λιμάνι του Βόλου, που βρίσκεται σε μετάβαση και παραχώρηση πρέπει να είναι τέτοιοι ώστε να δικαιωθεί επιτέλους το λιμάνι του Βόλου και να παίξει αναπτυξιακό ρόλο και για την Κεντρική Ελλάδα και για ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το πρόγραμμα CENTAVROS  δίνει λύσεις στην ηλεκτροδότηση των πλοίων από την ξηρά

Στο Συνέδριο που διοργάνωσε ο ΟΛΒ παρουσιάστηκαν οι τελικέ μελέτες του προγράμματος CENTAVROS που χρηματοδοτείται κατά 85% από τον Φάκελο Συνοχής του Μηχανισμού  για την Αναβάθμιση Υποδομής, Διασυνδεσιμότητας και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένα Βόλου.

Όπως εξήγησε ο κ. Αναγνώστου πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα δώσει στο λιμάνι του Βόλου λύσεις για την ηλεκτροδότηση των πλοίων από την ξηρά.

«Είναι υποχρεωτικό από την ΕΕ το 2030 όταν μένει ένα πλοίο περισσότερο από δύο ώρες να ηλεκτροδοτείται από την ξηρά και να μην λειτουργούν οι μηχανές του. Αυτό είναι πολύ καλό, γιατί έχουμε και την πόλη του Βόλου κοντά μας και πρέπει να φροντίζουμε το περιβάλλον. Αυτό είναι εύκολο για τα εμπορικά πλοία, δύσκολο είναι για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς θέλουμε ρεύμα όσο για μεσαίο χωριό  κι εκεί υπάρχουν οι δυσκολίες. Παράλληλα το πρόγραμμα εξετάζει εάν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την κυματική ενέργεια και την κατάσταση που είναι ο κυματοθραύστης και τι πρέπει να κάνουμε για να επουλώσουμε τις πληγές του», εξήγησε σχετικά με το πρόγραμμα ο ίδιος.

 

Πηγή: magnesianews.gr