Ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές μας χώρες θα είναι μεγάλος την επόμενη ημέρα της πανδημίας, και είναι ανάγκη η Ελλάδα να βρεθεί μπροστά με ανοιχτά σύνορα, χωρίς αποκλεισμούς, αλλά με σταθερούς και ξεκάθαρους κανόνες. Στα οδικά σύνορα της χώρας θα πρέπει επίσης οι κανόνες να είναι ξεκάθαροι και να μην υπάρχουν αιφνιδιασμοί, προκειμένου να αποφευχθούν εικόνες
Eπιστολή Αρ.Μπασδάνη στον υπουργό Χάρη Θεοχάρη για τα προβλήματα του τουριστικού κλάδου
2021-02-10 20:04:04Συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού κ. Θεοχάρη ζητά με επιστολή του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλης Μπασδάνης. Στην αναλυτική επιστολή καταγράφονται περιγραφικά τα προβλήματα του τουριστικού κλάδου λόγω πανδημίας, ενώ κατατίθενται και συγκεκριμένες προτάσεις επί θεμάτων που άπτονται της ομαλής λειτουργίας του τουριστικού προϊόντος, που αποτελεί την βαριά βιομηχανία για τη Μαγνησία
Μεταξύ των προτάσεων με στόχο την αναστροφή του αρνητικού κλίματος στην τουριστική αλυσίδα επισημαίνονται τα εξής:
«Η χώρα μας οφείλει να έχει ανοικτά σύνορα χωρίς αποκλεισμούς, να παραμείνει ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, αλλά και να προστατεύει τους εργαζόμενους στην αλυσίδα του τουρισμού, καθιερώνοντας συστήματα πιστοποίησης έναντι της μετάδοσης του Covid-19. Με σύμμαχο τα εμβόλια και τα τεστ θεωρούμε ότι έπρεπε να είχαν ήδη καταρτιστεί τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα βάση των οποίων η χώρα μας θα δέχεται τουρίστες. Πρωτόκολλα με ξεκάθαρους, σταθερούς και ορθολογικούς κανονισμούς προστασίας της υγείας στα ταξίδια. Όρους
που ενδεχομένως να φαντάζουν αυστηροί, αλλά θα αποφύγουμε τους αιφνιδιασμούς και τις παλινωδίες που αντιμετωπίστηκαν το 2020, οι οποίες είχαν αρνητικό αποτέλεσμα για την φήμη της χώρας αλλά και των επιχειρήσεων μας. Η Σερβία, η Σουηδία, η Πολωνία είναι μερικές από αυτές τις χώρες όπου το κύρος της χώρας μας έχει πληγεί και με τις οποίες η Μαγνησία και οι Σποράδες διατηρούν πολύ καλές σχέσεις με μεγάλη εισροή τουριστών.
συνωστισμού, ταλαιπωρίας και βέβαια δυσφήμισης της χώρας μας.
Παράλληλα, ο θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα και yachting) απαιτεί επίσης προγραμματισμό για να λειτουργήσει. Όπως είναι γνωστό, οι διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας διαμορφώνουν τα προγράμματά τους αρκετό διάστημα πριν την κάθε τουριστική περίοδο. Ο Βόλος και το λιμάνι του τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται δυναμικά σε σταθερό λιμάνι κρουαζιέρας και πρέπει οι κανόνες να είναι ξεκάθαροι. Είναι αναγκαίο να υπάρξουν ξεκάθαροι, σταθεροί κανόνες από την αρχή της τουριστικής περιόδου. Η αυστηρότητα αυτών δεν αποτελεί πρόβλημα, ο αιφνιδιασμός είναι το «αγκάθι».
Παράλογα μέτρα όπως οι διαφορές στις πληρότητες των πτήσεων (100%), των τουριστικών λεωφορείων (65%) και των μουσείων (ομάδες έως 9 άτομα), γεννούν ερωτηματικά στους διεθνείς επαγγελματίες του τουρισμού και στους τουρίστες, ενώ αυξάνουν και το κόστος των υπηρεσιών αποτελώντας αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το 2020 το επιπλέον αυτό κόστος καλύφθηκε από τα ελληνικά τουριστικά γραφεία και τους tour operators οι οποίοι ουσιαστικά χρηματοδότησαν τη ζημιά τους. Είναι αναγκαίο να υπάρξει μια “λογική” στα μέτρα, με γνώμονα την ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων, αλλά και την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας στο διεθνή τουριστικό χάρτη.
Οι ξεναγοί, συνοδοί και οδηγοί τουριστικών λεωφορείων οι οποίοι έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους τουρίστες θα πρέπει να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα, προκειμένου να μην μεταδοθεί ανεξέλεγκτα ο ιός. Αυτό θα αποτελέσει από μόνο του διαφήμιση της χώρας μας στο εξωτερικό ως ασφαλούς προορισμού. Υπάρχει η ανάγκη νέας πιστοποίησης ολόκληρης της τουριστικής αλυσίδας. Ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλλά και τα τουριστικά γραφεία, τα τουριστικά λεωφορεία, ως απόδειξη συμμόρφωσης προς τις απαιτούμενες διαδικασίες έναντι της μετάδοσης του κορωνοϊού».
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ