Η Ανάπτυξη προφορικού λόγου στην προσχολική ηλικία θέμα συνάντησης στο 1ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου
Ομιλήτρια η κα. Ευαγγελία Μπαρίνη λογοθεραπεύτρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου 2024-03-06 15:51:22Το 1ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου σε συνέχεια των δράσεων της περσινής χρονιάς κάλεσε τους γονείς να παρευρεθούν σε μία ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μάρτη στον εσωτερικό χώρο του σχολείου με θέμα "Ανάπτυξη προφορικού λόγου στην προσχολική ηλικία". Ομιλήτρια η κυρία Ευαγγελία Μπαρίνη που είναι λογοθεραπεύτρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου.
Με καίρια ερωτήματα όπως για παράδειγμα:
Πως μπορεί το οικογενειακό περιβάλλον να υποστηρίξει την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού ;
Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά που δυσκολεύονται λόγω διγλωσσίας ;
Σύμφωνα με την εξειδικευμένη κατάρτιση της κας Μπαρίνη, εώς και την ηλικία των 6 ετών πρέπει οι γονείς να κάνουν ενεργητική διόρθωση προφορικά. Δηλαδή : Δεν διορθώνουμε το παιδί προστακτικά λέγοντας του " Όχι,βάλα. Μπά - λα!" .Τουναντίον του απαντάμε λέγοντας του :"Θέλεις την μπάλα ; " .
Επίσης έγινε αναφορά και στην σημαντικότητα της σταθερής ρουτίνας ειδικότερα στη ώρα του παιχνιδιού με την χρήση παραμυθιών μικρών με ανάλυση εικόνας όπου έτσι ενισχύεται η μνήμη αποφεύγοντας τις ερωτήσεις κλειστού τύπου στις οποίες απαντά το παιδί με ναι ή όχι.
Εξίσου βοηθητικό είναι και το συμβολικό παιχνίδι ή το παιχνίδι ρόλων. Όσον αφορά τα δίγλωσσα παιδιά, καλό θα ήταν να δοθεί προτεραιότητα από την μεριά των γονιών έως και την ηλικία των 6 ετών στην εκμάθηση της γλώσσας (ενδεικτικά το οπτικοποιημένο λεξιλόγιο θα βοηθούσε κατά πολύ) που θα μιλάει το παιδί στο σχολείο με απώτερο σκοπό να μην αναπτύξει μαθησιακές δυσκολίες στο μέλλον. Μετά το 6ο έτος ηλικίας θα μπορεί να δοθεί βαρύτητα στην εκμάθηση της μητρικής γλώσσας. Σε γενικές γραμμές στο 1ο εξάμηνο της Β` Δημοτικού γίνεται αντιληπτό αν κάποιο παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες.
Οι γονείς που δήλωσαν το παρόν στην συγκεκριμένη δράση, είχαν την δυνατότητα να συνομιλήσουν και κατ` ιδίαν με την κα Μπαρίνη λύνοντας τους απορίες όσον αφορά την έγκαιρη παρέμβαση του ειδικού σε περίπτωση καθυστέρησης του λόγου.
Επιμέλεια κειμένου : Βλάχου Ασημένια