SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Αντιπεριφερειάχης Τουρισμού: «Η Σκιάθος έχει τον δικό της αυτόματο πιλότο»

Για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Γ. Αναστασίου 2024-02-02 11:35:51
Αντιπεριφερειάχης Τουρισμού: «Η Σκιάθος έχει τον δικό της αυτόματο πιλότο»

 Η ανάπτυξη του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, με προσέκλυση εταιριών που θα φέρουν κόσμο στην περιοχή, όπως προκύπτει από την έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας του προγράμματος τουριστικής προβολής για το 2024, προσπαθεί να κάνει ολιστική προσέγγιση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας.
Για το θέμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Γιάννης Αναστασίου, θεματικός αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, ο οποίος ανέφερε ότι «εμείς έχουμε μια φιλοσοφία για να μιλήσουμε για τη νέα εποχή του τουρισμού στη Θεσσαλία, που δεν αρκείται μόνο στα καθιερωμένα, όπως εκθέσεις φιλοξενία δημοσιογράφων ή τουριστικούς πράκτορες. Τουρισμός χωρίς το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου στην Κεντρική Ελλάδα για το κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού, δεν μπορεί να υπάρξει».

Ο ίδιος είπε ότι τα νησιά των Βορείων Σποράδων και ιδιαίτερα η Σκιάθος έχει τον δικό της «αυτόματο πιλότο» στον μαζικό τουρισμό με το αεροδρόμιο «Αλ. Παπαδιαμάντης» και απ’ ότι δείχνουν τα στοιχεία έχουμε και νέα αύξηση των τουριστικών ροών στη Σκιάθο και πιθανόν στα υπόλοιπα νησιά, αλλά η ηπειρωτική Θεσσαλία, χωρίς το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, να παίζει τον ρόλο που πραγματικά μπορεί να διαδραματίσει ως περιφερειακό αεροδρόμιο που θα προσελκύσει πτήσεις, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για σημαντικά αύξηση των ροών εισερχόμενου τουρισμού, πέραν των παραδοσιακών αγορών με τις πτήσεις τσάρτερ, που τόπο είναι περισσότερες και πότε λιγότερες.

 
 

Ο κ. Αναστασίου είπε ότι γίνονται συζητήσεις και διαπραγματεύσεις και αναμένεται η απάντηση δύο αεροπορικών εταιριών, ώστε να μπορέσει να αντικατασταθεί η Easy Jet, που δεν θα συνεχίσει τις πτήσεις στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου. Μάλιστα στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, προβλέπεται κονδύλι 40.000 € για συνδιαφήμιση με αεροπορική εταιρία, ώστε η Περιφέρεια να λειτουργήσει υποστηρικτικά σε συνεργασία με το Επιμελητήριο, για να καταφερθούν περισσότερα πράγματα για το τουριστικό προϊόν.
Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην προσέκλυση νέας αεροπορικής γραμμής που θα αντικαταστήσει την Easy Jet και ο κ. Αναστασίου τόνισε ότι αν δεν το καταφέρουμε φέτος το καλοκαίρι, που έφερε 4000 ανθρώπους πέρυσι στην Κεντρική Ελλάδα, θα γίνει καλύτερη οργάνωση για το 2025 με περισσότερα κονδύλια, γιατί η προσέκλυση αεροπορικών εταιριών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υποστήριξη της διαφήμισης από τους προορισμούς.
«Αυτό είναι ένα κομμάτι που ως περιφερειακή αρχή θα το κάνουμε, δεν θα δημιουργήσουμε προβλήματα και προσκόμματα του παρελθόντος και ελπίζω ότι σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα μπορέσουμε να έχουμε αποτελέσματα», ανέφερε ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης.

Επιβεβλημένη η προβολή
Η τουριστική προβολή είναι επιβεβλημένη σε μια περιοχή που αναζητά σχέδιο σωτηρίας στον πρωτογενή τομέα, στις υποδομές και στην αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, που θα απαιτήσουν και πολλά χρήματα.
Σύμφωνα με τον θεματικό αντιπεριφερειάχη τουρισμού, η προβολή είναι επιβεβλημένη για τη Θεσσαλία, διότι η τουριστική βιομηχανία της χώρας και το τουρισμός είναι ένας από τους μοχλούς ανάπτυξης της περιοχής μας, ενώ ο τουρισμός πρέπει να συνδέεται με το κομμάτι της αγροδιατροφής και της πραγματικής οικονομίας στην περιφέρειά μας, διότι μόνον έτσι μπορεί να προστεθεί υπεραξία στο τουριστικό προϊόν και να μη μιλάμε μόνο για ζητήματα που έχουν να άνουν με τους τουρισμό και των ανθρώπων που έρχονται στην περιοχή μας.

«Βασικός μας στόχος είναι να δούμε ολιστικά και το κομμάτι του τουρισμού. Είμαστε σε μια περιοχή που έχει πληγωθεί από τα καιρικά φαινόμενα, κάτι που είναι εμφανές ιδιαίτερα στη Μαγνησία και στη δυτική Θεσσαλία, τα έργα υποδομής που πρέπει να γίνουν είναι πολύ σημαντικά και απαιτούνται χρόνος και πάρα πολλά χρήματα», ανέφερε ο κ. Αναστασίου.
Ο ίδιος είπε ότι στο τουριστικό κομμάτι υπάρχουν προβλήματα, το τρενάκι του Πηλίου δεν λειτουργεί, στο λιμάνι του Βόλου πρέπει να γίνει εκβάθυνση και με τις πιέσεις που ασκήθηκαν από όλους φαίνεται ότι εξασφαλίστηκαν τα κονδύλια, για να μπορούν να προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια.

Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Επίσης είπε ότι έλαβε μέρος σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπου πίεσε για να συνεχιστεί η επιδότηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκη – Σποράδες, λέγοντας από 27.000 άνθρωποι που κατεβαίνουν από Θεσσαλονίκη και είναι και Βαλκάνιοι, κατευθύνονται κυρίως στη Σκόπελο και την Αλόννησο, που είναι σημαντικό για τα νησιά, σε μια περίοδο που ο Έλληνας δεν μπορεί να κάνει μεγάλης διάρκειας διακοπές.
Ακόμη, υποβλήθηκε πρόταση για σύνδεση του Αχιλλείου με το Τρίκερι και το Νότιο Πήλιο, κυρίως για να φθάσουν στο Πήλιο οι Αθηναίοι επισκέπτες δύο ώρες νωρίτερα, ενώ εξετάζεται και το ζήτημα της σύνδεσης των Σποράδων με τη Βόρεια Εύβοια που είναι και κοινό αίτημα των δημάρχων.