Επιτυχημένη η 1η έκθεση για τον εναλλακτικό τουρισμό
2016-10-20 15:00:02
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου η 1η “Nostos” Greek Alternative Expo, η έκθεση αποκλειστικά αφιερωμένη στον εναλλακτικό τουρισμό που πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο στην πόλη της Ναυπάκτου.
Περισσότεροι από 90 εκθέτες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις προτάσεις για εναλλακτικές μορφές τουρισμού σε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό επισκεπτών που βρέθηκε στη Ναύπακτο από ολόκληρη την Ελλάδα.
Βασικό κομμάτι της έκθεσης ήταν η παρουσία 31 hosted buyers από 25 τουριστικά πρακτορεία και 9 χώρες (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα, Κύπρο, Σερβία, Ρωσία, Ισραήλ), οι οποίοι πραγματοποίησαν συνολικά 674 συναντήσεις! Οι hosted buyers έμειναν ικανοποιημένοι από το επίπεδο των συναντήσεων που είχαν, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξαν και αρκετές συμφωνίες. Δείγμα των δυνατοτήτων που υπάρχουν στην Ελλάδα όσον αφορά στην προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού.
Η έκθεση διοργανώθηκε από το Δήμο Ναυπακτίας και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της ΚΕΔΕ.
«Με δεδομένο ότι πρόκειται για την πρώτη διοργάνωση της “Nostos” Greek Alternative Tourism Expo, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματά της και τις εντυπώσεις που άφησε στους επισκέπτες και τους εκθέτες» δήλωσε ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, Παναγιώτης Λουκόπουλος. «Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω όλους όσοι βοήθησαν στη διοργάνωση της έκθεσης, όπως και τις επιχειρήσεις της Ναυπάκτου, ιδίως τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια, που συνεισέφεραν τα μέγιστα ώστε όσοι βρέθηκαν στην πόλη για την έκθεση, να δηλώνουν ότι θα επιστρέψουν εκ νέου».
Ιδιαίτερη επιτυχημένες ήταν και οι συνεδριακές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της “Nostos” Greek Alternative Tourism Expo, οι οποίες επικεντρώθηκαν στις προοπτικές και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Από τους βασικούς άξονες των ομιλιών ήταν η σχέση της τοπικής αυτοδιοίκησης με την τουριστική ανάπτυξη, ιδίως στον τομέα της δημιουργίας των κατάλληλων υποδομών. Ειδικά στην περίπτωση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως επισημάνθηκε από αρκετούς ομιλητές, είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων πλευρών προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο προϊόν.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε σε μορφές εναλλακτικού τουρισμού όπως είναι ο περιπατητικός, ο ποδηλατικός, ο ιαματικός αλλά και ο αγροτουρισμός. Μορφές τουρισμού για τις οποίες υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης σε ολόκληρη την Ελλάδα.
«H 1η “Nostos” Greek Alternative Tourism Expo έδειξε ότι ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και να βοηθήσει στην επιμήκυνση της τουριστική σεζόν» σημείωσε ο αντιδήμαρχος Ναυπακτίας και επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής της “Nostos” Greek Alternative Tourism Expo, Γιάννης Σύψας. «Τα αποτελέσματα της πρώτης προσπάθειας μάς δίνουν ώθηση για να ξεκινήσουμε από σήμερα την προσπάθεια προκειμένου η επόμενη διοργάνωση να γίνει ακόμη καλύτερη».
Περιπατητικός Τουρισμός
[caption id="attachment_672" align="alignleft" width="300"] Ο κ.Τάσος Γούσιος στην ομιλία του για τον περιπατητικό τουρισμό[/caption]
Η Alpha Marketing, με έδρα τη Λάρισα, συμμετείχε με ομιλία του Τάσου Γούσιου που είχε θέμα: «Ο Περιπατητικός Τουρισμός ως παράγοντας τουριστικής ανάπτυξης».
Παρουσιάστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της εναλλακτικής αυτής μορφής, η σχέση της με άλλα είδη τουρισμού και έγινε ανάλυση της Γερμανικής αγοράς που παραδοσιακά αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος όσων ταξιδεύουν με κίνητρο τον Περίπατο στη φύση.
Επιπρόσθετα παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά των περιοχών που θα μπορούσαν να αποτελέσουν προορισμούς για αυτό το είδος του τουρισμού, καθώς και τα κριτήρια για διεθνή Πιστοποίηση μονοπατιών.
Κλείνοντας έγινε αναφορά σε προορισμούς στην Ελλάδα, όπως το Μαίναλο, η Άνδρος και η Σίφνος, που έχουν δημιουργήσει την υποδομή ξένων επισκεπτών. Οι δυο πρώτες περιοχές μάλιστα έχουν ήδη την πιστοποίηση Leading Quality Trails, που αποτελεί σημαντικό εργαλείο Μάρετινγκ στην κατεύθυνση της προσέλκυσης περιπατητών από όλο τον κόσμο.
Επιδίωξη της εταιρίας είναι να παρακινηθούν περισσότεροι φορείς και επιχειρηματίες να "δουν" με αναπτυξιακό μάτι τον Περιπατητικό Τουρισμό, απευθυνόμενοι ιδιαίτερα σε επισκέπτες από τη Γερμανία.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ