ΥΠΕΝ -Εξοικονομώ Κατ ‘οίκων: Πόσοι ολοκληρώνουν τη διαδικασία
2018-03-21 01:09:31
Αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου είναι, σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, η απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με την οποία άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας των Θρησκευτικών στις τέσσερις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού αλλά και του Γυμνάσιου.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας θεωρούν πως η επίμαχη υπουργική απόφαση κλονίζει τη θρησκευτική Χριστιανική συνείδηση και με την απόφαση τους την ακυρώνουν σε ότι αφορά το δημοτικό και το Γυμνάσιο καθώς για την διδασκαλία στο Λύκειο εκκρεμεί στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο άλλη προσφυγή.
Στο πολυσέλιδο σκεπτικό της απόφασης της αναφέρεται ότι επέρχεται μια ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, αλλοιώνοντας «τον από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα ορθόδοξο χαρακτήρα του» ενώ «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού».
Επιπλέον, οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφαίνονται πως παραβιάζεται το άρθρο που κατοχυρώνει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης καθώς η επίμαχη απόφαση , υπογραμμίζουν, θα έπρεπε να απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και να κατατείνει στην εμπέδωση και συνέχιση της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών
«Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο βασίζεται, σύμφωνα σε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σε ένα σκεπτικό βγαλμένο από εποχές αλήστου μνήμης, το οποίο προσομοιάζει με σκοταδιστικές απόψεις ακραίων θεολογούντων», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «η εκπαίδευση οφείλει να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, να προάγει τις αρχές και τις αξίες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας, της συνύπαρξης με την διαφορετικότητα».
Καλεί, τέλος, το υπουργείο Παιδείας «να συνεχίσει απαρέγκλιτα το έργο της βαθιάς μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού των προγραμμάτων διδασκαλίας, που εδώ και καιρό έχει δρομολογήσει».
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ