Αριθμοί, αφίξεις, κέρδη… και πάλι, για ακόμα μια φορά, αριθμοί | της Άντζελας Γκερέκου
2025-08-18 17:44:25
Ναι, ο τουρισμός είναι η δύναμή μας, αλλά δεν αρκεί να μετράμε μόνο αφίξεις!
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε το παράδοξο: μεγάλος αριθμός επισκεπτών, αλλά μικρότερο αποτύπωμα στην τοπική αγορά.
Φέτος η Ελλάδα σπάει ρεκόρ αφίξεων.
Όμως το ερώτημα παραμένει: ποιο είναι το πραγματικό τους αποτύπωμα στην οικονομία μας;
Κι όμως, κάποιοι μιλούν για «υπερτουρισμό». Μα αυτό δεν είναι υπερτουρισμός είναι κακή διαχείριση.
Όταν οι επισκέπτες περνούν και δεν αφήνουν αντίστοιχη αξία, χάνουμε κάθε φορά την ευκαιρία.
Το πρόβλημα δεν είναι οι αριθμοί, αλλά ότι δεν αξιοποιούμε σωστά αυτό το δυναμικό.
Πίσω από τους αριθμούς κρύβεται μια μεγάλη πρόκληση: η κατανάλωση παραμένει χαμηλή.
Με λίγα λόγια, οι επισκέπτες απολαμβάνουν τον ήλιο και τη φιλοξενία μας, αλλά δεν αφήνουν πάντα το αντίστοιχο αποτύπωμα στις τοπικές κοινωνίες.
Κι αν δεν αναβαθμίσουμε την ποιότητα, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τουρίστες που έρχονται αλλά φεύγουν χωρίς πραγματικό όφελος για τον τόπο.
Το στοίχημα είναι να μετατρέψουμε τους αριθμούς σε ουσία.
Κι αυτή η συνθήκη, δεν είναι πρόβλημα, είναι ευκαιρία.
Όχι να μειώσουμε τον τουρισμό, αλλά να τον αναβαθμίσουμε.
Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος, θάλασσα και all inclusive.
Είναι πολιτισμός, γεύσεις, αυθεντικότητα και εμπειρίες και ιστορίες.
Κι αν καταφέρουμε να περάσουμε αυτό το μήνυμα, τότε το τουριστικό μας προϊόν θα αποκτήσει αξία και οι επισκέπτες θα γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές μας.
Η στρατηγική του αύριο πρέπει να εστιάσει:
- Στην αυθεντικότητα των εμπειριών.
- Στη σύνδεση του τουρισμού με την τοπική παραγωγή.
- Στη διαρκή αναβάθμιση υπηρεσιών και έμφαση στην Ελληνική Φιλοξενία που είναι η μεγάλη μας δύναμη.
Η Ελλάδα δεν χρειάζεται «περισσότερους» τουρίστες. Χρειάζεται καλύτερο τουρισμό ποιότητα που αφήνει αξία για όλους.
Και το στοίχημα μας εδώ, δεν είναι να πουλάμε πακέτα, αλλά να αφηγούμαστε ιστορίες κ να δημιουργούμε βιωματικες μνήμες που θα τις πάρουν μαζί τους.Να νοιώσουν ντόπιοι για λίγες μέρες!
Κι είμαι σίγουρη πως αν αυτά τα νέα «όπλα» αυθεντικές εμπειρίες, τοπικά προϊόντα, ηθη κ έθιμα, συνεργασίες με τις τοπικες κοινωνίες , μπουν στα τουριστικά πακέτα, τότε όλοι θα βγούνε κερδισμένοι.
Θα είναι πιο ανταγωνιστικά, πιο ελκυστικά, κι ας έχουν λίγο μεγαλύτερο κόστος.
Γιατί στο τέλος η αξία θα είναι πολλαπλάσια για όλους.
Και επισης να προσθεσω εδω οτι η αδικαιολόγητη ακρίβεια δεν είναι στρατηγική..είναι αυτογκόλ γιατί ο δυσαρεστημένος ταξιδιώτης γίνεται ο χειρότερος διαφημιστής.
Η λύση δεν είναι να ανεβάζουμε τις τιμές είναι να ανεβάζουμε την αξία αυτού που προσφέρουμε!
Γιατί η Ελλάδα έχει όλα τα στοιχεία για να κρατήσει τον επισκέπτη της, όχι με το «ακριβό», αλλά με το αξέχαστο.
Το μέλλον του τουρισμού δεν είναι το «περισσότερο» είναι το καλύτερο.Ειναι το μοναδικό.
Και η Ελλάδα μπορεί να το πετύχει.
Άντζελα Γκερέκου