Οι 19 δράσεις της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου το 2024
2024-12-17 14:28:52Η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου, έχει έμπρακτα περάσει σε μια νέα εποχή. Οργανώνεται εσωτερικά, στέκεται δίπλα στον ξενοδόχο αλλά και την τοπική κοινωνία, παρίσταται και γνωμοδοτεί όπου της ζητηθεί ,ενώ βρίσκεται σταθερά απέναντι στον οποιοδήποτε λειτουργεί κατά της ξενοδοχείας αλλά και του τουρισμού γενικότερα.
Η νέα διοίκηση, και ο πρόεδρός της Άκης Τσαρούχης, έχουν συμπληρώσει μόνο ένα 6μηνο θητείας, όμως στο κλείσιμο της χρονιάς υπάρχει η ανάγκη να γίνει ένας απολογισμός για το 2024 και της δράσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Κοιτώντας πίσω και βλέποντας πόσες δράσεις κατάφερε η Ένωση να χωρέσει σε ένα 6μηνο, δημιουργούνται απαιτήσεις από τα μέλη της για συνέχιση του ρυθμού αυτού, πράγμα που απαντάται από τη σχετική δέσμευση της διοίκησης για κάτι τέτοιο. Πάντα ψηλά στη λίστα, θα είναι τα αιτήματα μελών για βοήθεια σε θέματα που αφορούν την επιχειρηματική τους καθημερινότητα. Μέσα από μια άρτια συνεργασία με τους φορείς, δέσμευση της Ένωσης είναι ότι θα κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να τους παρέχει την βοήθεια αυτή.
Το 2024 το αφήνει με μια ικανοποιητική λίστα δράσεων:
1. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις και συναντήσεις με όλους τους τοπικούς φορείς καθώς και με θεσμικούς φορείς του τουρισμού. Συζητήθηκαν θέματα του κλάδου μας αλλά και του τουρισμού του νησιού.
2. Ανεβάσαμε την ιστοσελίδα της ένωσης και ανανεώσαμε το περιεχόμενό της.
3. Ελέγχουμε καθημερινά και πραγματοποιούμε παρεμβάσεις σε ΜΜΕ και Social Media με στόχο να βοηθάμε την εικόνα του νησιού. Το ίδιο πράττουμε και από τα social media της ένωσης.
4. Πραγματοποιούμε ενημέρωση
5. Έχουμε κλείσει τις φορολογικές και τραπεζικές εκκρεμότητες.
6. Κλείσαμε συνεργασία με την Spanos Luxury Cars (
7. Προωθούμε εβδομαδιαία αποδελτίωση στα μέλη μας των σχετικών με τον Τουρισμό άρθρων.
8. Εορτάσαμε την γιορτή του προστάτη των Ξενοδόχων Άγιου Σαμψών με την αποστολή εικόνας του σε όλα μας τα μέλη.
9. Ανταποκριθήκαμε σαν ένωση θετικά σε μικρές ή μεγαλύτερες χορηγίες σε τοπικούς φορείς όπως αστυνομία, πυροσβεστική, κ.α.
10. Τρέξαμε διαγωνισμό απευθυνόμενοι στην νεολαία του νησιού με τουριστική θεματική με στόχο να την παρακινήσουμε από νεαρή ηλικία να σκεφτεί και να επεξεργαστεί θέματα που σχετίζονται με τον τουρισμό.
11. Φτιάξαμε το Shopping Club που φιλοξενεί εκπτώσεις για τους εργαζομένους στον τουρισμό με στόχο να κάνουμε τη Σκιάθο έναν λίγο πιο φιλικό προορισμό για τους εποχικούς εργαζομένους.
12. Στήσαμε τον μηχανισμό ώστε, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, η ένωση να συνδράμει ώστε να μπορούν να βρίσκουν οι πελάτες και το προσωπικό ξενοδοχείων που έχουν πληγεί, προσωρινό κατάλυμα. Προφανώς ο ίδιος μηχανισμός θα βοηθάει και ιδιώτες που βρίσκονται σε ανάγκη μετά από κάποια φυσική καταστροφή.
13. Γιορτάσαμε την επιτυχή ολοκλήρωση της φετινής σεζόν με μια εκδήλωση για τους ξενοδόχους.
14. Κλείσαμε χορηγίες που βοήθησαν να ολοκληρώσουμε τις δράσεις μας χωρίς να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό της Ένωσης.
15. Είχαμε παρουσία και θέσεις στα συνέδρια της ΠΟΞ.
16. Είχαμε παρουσία στην Philoxenia στην οποία και τρέξαμε SMS διαγωνισμό με στόχο να ξεκινήσει να υπάρχει η Σκιάθος στο μυαλό των επισκεπτών για το 2025 και πιο συγκεκριμένα για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
17. Στήσαμε μηχανισμό μέσα από την ιστοσελίδα ώστε τα μέλη μας να πληρώνουν ηλεκτρονικά, εύκολα και με διαφάνεια τη συνδρομή τους.
18. Επισκεφθήκαμε την WTΜ στο Λονδίνο και είχαμε χρήσιμες συνομιλίες με φορείς.
19. Συλλέγουμε μεθοδικά δεδομένα για την κίνηση στο νησί και εμπλουτίζουμε διαρκώς το datasetτων δεδομένων ώστε να έχουμε επαρκή στατιστικά για το τουριστικό προϊόν στο νησί.
Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά στην οποία θα «πατήσει» στην πράξη η φοροεπιδρομή που τιμωρεί τον τουρισμό επειδή -ακόμα- φέρνει έσοδα. Στο 21,3% επί της τιμής δωματίου ανέρχεται η επιβάρυνση των ελληνικών ξενοδοχείων από τους φόρους και τα τέλη. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα στις υψηλότερες θέσεις στην Ευρώπη και πολύ πάνω από τις ανταγωνίστριες χώρες. Το «Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση», όπως και ο «Φόρος διαμονής», δεν υπολογίζονται βάσει της τιμής του δωματίου. Αυτό δημιουργεί ανισότητες και στρεβλώσεις, καθώς υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις στην τιμή, τόσο μεταξύ των ξενοδοχείων της ίδιας κατηγορίας, όσο και μεταξύ των ίδιων των ξενοδοχείων με βάση την εποχικότητα. Παράλληλα, το γήπεδο γίνεται ακόμα πιο ανηφορικό για τον ξενοδόχο ο οποίος πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεται σε νέους κανόνες που του επιβάλλονται και που πάντα συμπαρασύρουν για αυτόν κόστος. Κανόνες που στο σχεδιασμό τους δεν έχουν λάβει υπόψη τους την εποχικότητα λειτουργίας του τουρισμού.
Σε κάθε περίπτωση, η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου θα είναι παρούσα με κάθε μέσο που διαθέτει, θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και το 2025 και θα παρεμβαίνει εκεί που χρειάζεται.