SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Πρόγραμμα επιμόρφωσης: Αντιμετώπιση συμπεριφορικών & συναισθηματικών δυσκολιών στη σχολική τάξη

2024-05-23 13:15:32
Πρόγραμμα επιμόρφωσης: Αντιμετώπιση συμπεριφορικών & συναισθηματικών δυσκολιών στη σχολική τάξη

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Εφαρμοσμένης & Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Northeastern των Η.Π.Α., θα υλοποιήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο:

«Εφαρμογή Παρεμβάσεων για την Αντιμετώπιση των Συμπεριφορικών & Συναισθηματικών Δυσκολιών των Μαθητών στη Σχολική Τάξη».

Το ανωτέρω πρόγραμμα επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας τριάντα (30) ωρών, χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση και προσφέρεται δωρεάν σε όλους τους/τις επιμορφωμένους/ες.

Η Τελετή Έναρξης του Επιμορφωτικού Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 και ώρα 9:30 π.μ. στο Αμφιθέατρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας ΤΕΕ (2ας Νοεμβρίου & Ξενοφώντος-Βόλος).

Η παρούσα εκδήλωση αποτελεί παράδειγμα έμπρακτης συνεργασίας μεταξύ Αμερικάνικων Πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στοχεύει σε ένα επίκαιρο θέμα στο οποίο έχει δώσει μέγιστη προτεραιότητα η επίσημη Ελληνική πολιτεία. Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης προσφέρεται σε όλους τους Επίσημους Εκπαιδευτικούς Φορείς (π.χ. Συμβούλους Εκπαίδευσης, Ψυχολόγους που υποστηρίζουν σχολικές μονάδες κ.α.) καθώς και εν Ενεργεία Εκπαιδευτικούς της πληγείσας περιοχής της Θεσσαλίας.

Η Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος

Ελένη Διδασκάλου

Αν. Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Θεματικές Ενότητες Προγράμματος Επιμόρφωσης:

1. ΠολυΕπίπεδα Συστήματα Παροχής Υποστήριξης για Μαθητές με Συμπεριφορικές & Συναισθηματικές Δυσκολίες

  •  Βασικές αρχές ΠολυΕπίπεδων Συστημάτων (π.χ. έμφαση στην πρόληψη; Έμφαση στην επίλυση προβλημάτων; θετική συμπεριφορική υποστηρικτική παρέμβαση (PBIS)
  • Δομή Πολυ ΠολυΕπίπεδων Συστημάτων (3 επίπεδα; παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται σε κάθε επίπεδο)
  •  Είδη Παρεμβάσεων σε κάθε Επίπεδο (προληπτικές παρεμβάσεις; στοχευμένες παρεμβάσεις; εξατομικευμένες παρεμβάσεις)
    2. Στρατηγικές Παρέμβασης (Σχολική Τάξη) 1 ου Επιπέδου των ΠολυΕπίπεδων Συστημάτων Υποστήριξης
  •  Καθολικός προσυμπτωματικός έλεγχος σε επίπεδο τάξης
  •  Παρουσίαση, χρήση σε εφαρμοσμένες περιπτώσεις και βαθμολόγηση της Ενιαίας Κλίμακας
    Αξιολόγησης και Παρέμβασης σε Επίπεδο Τάξης-Ελληνική Έκδοση (ITRF-GR)
  •  Εφαρμοσμένες στρατηγικές πρόληψης στη σχολική τάξη (π.χ. κανόνες, ρουτίνες, μεταβάσεις, σύστημα ανταλλάξιμων αμοιβών, αυτό-διαχείριση της συμπεριφοράς, διορθωτικές υποδείξεις εκπαιδευτικού, συστήματα συνεπειών και επίπεδα επιβραβεύσεων)
    3. Στρατηγικές Παρέμβασης (Σχολική Τάξη) και Στόχοι 2 ου Επιπέδου των ΠολυΕπίπεδων Συστημάτων Υποστήριξης
  • Εφαρμογή Παρεμβάσεων Αντιμετώπισης, βάσει των συλλεχθέντων δεδομένων αξιολόγησης
  •  Παρακολούθηση Αποτελεσμάτων Εφαρμογής συγκεκριμένων Παρεμβάσεων & Επαναπροσδιορισμός περιεχομένου και στρατηγικών
  •  Διδασκαλία στοχευμένων κοινωνικών δεξιοτήτων σε συγκεκριμένες ομάδες μαθητών
  •  Εφαρμογή συνεργατικών παρεμβάσεων αντιμετώπισης (CICO)

 

ΟΙ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:

Ο Dr. Volpe είναι Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας/ Τομέας Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Northeastern στη Βοστώνη των Η.Π.Α. Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας για τη Μελέτη της Σχολικής Ψυχολογίας και είναι Συνδιευθυντής του Κέντρου Έρευνας στη Σχολική Πρόληψη & Αντιμετώπιση των Προβλημάτων Συμπεριφοράς των Μαθητών στο Σχολείο, το οποίο εδρεύει στο Πανεπιστήμιο Northeastern των Η.Π.Α. Επίσης, είναι Συνδιευθυντής του Διεθνούς Ερευνητικού Κέντρου για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση των Ακαδημαϊκών και Συμπεριφορικών Προβλημάτων των μαθητών στο Σχολείο που εδρεύει στο Πανεπιστήμιο της Κολωνίας στη Γερμανία.
Ο Καθηγητής Volpe διαθέτει περισσότερες από 100 δημοσιεύσεις σε διεθνή έγκριτα επιστημονικά περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία και είναι συγγραφέας αρκετών βιβλίων. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται γύρω από (α) τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση των συστημάτων της συμπεριφοράς για την υποστήριξη μοντέλων επίλυσης προβλημάτων στο σχολείο για μαθητές με συναισθηματικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς, (β) παρεμβάσεις για την υποστήριξη της ακαδημαϊκής λειτουργικότητας και επίδοσης των μαθητών με συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Είναι κύριος ερευνητής σε ένα 4ετές επιδοτούμενο Πρόγραμμα από το Υπουργείο Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Επιστημών της Αγωγής των Η.ΠΑ. για την ανάπτυξη ενός διαδικτυακού συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης της κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών.
Επίσης, έχει διατελέσει μέλος των Συντακτικών Επιτροπών έγκριτων διεθνών επιστημονικών περιοδικών στον τομέα της Σχολικής Ψυχολογίας, όπως του Journal of School Psychology και School και του Psychology Review και έχει λάβει σημαντικές επιστημονικές διακρίσεις και διεθνή βραβεία. 

H Dr. Briech είναι Kαθηγήτρια στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και συγκεκριμένα στον Τομέα Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Northeastern στη Βοστώνη των Η.Π.Α. Είναι Διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας στη Σχολική Πρόληψη & Αντιμετώπιση των Προβλημάτων Συμπεριφοράς των Μαθητών στο Σχολείο, το οποίο εδρεύει στο Πανεπιστήμιο Northeastern των Η.Π.Α. Η Καθηγήτρια Briesch διαθέτει περισσότερες από 60 δημοσιεύσεις σε διεθνή έγκριτα επιστημονικά περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία και είναι συγγραφέας αρκετών βιβλίων. Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν (1) τον εντοπισμό και την εξέταση εφικτών και ψυχομετρικά έγκριτων εργαλείων για τη διαμορφωτική αξιολόγηση της κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών, (2) τη χρήση της αυτοδιαχείρισης ως στρατηγική παρέμβασης για τη μείωση των προβληματικών συμπεριφορών στην τάξη, και 3) το ρόλο της συμμετοχής των μαθητών στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των συναισθηματικών προβλημάτων και των προβλημάτων συμπεριφοράς που αυτοί εκδηλώνουν εντός της σχολικής τάξης. Επίσης, έχει διατελέσει μέλος των Συντακτικών Επιτροπών έγκριτων διεθνών επιστημονικών
περιοδικών στον τομέα της Σχολικής Ψυχολογίας και έχει λάβει σημαντικές επιστημονικές διακρίσεις και διεθνή βραβεία. Μεταξύ άλλων, ενδεικτικά, αναφέρουμε τα βραβεία: της Τιμητικής Μνείας για το άρθρο της Χρονιάς στο επιστημονικό περιοδικό School Psychology Review, και το Βραβείο Διδακτικής Αριστείας του Πανεπιστημίου Northeastern.