SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ: Καινοτόμες δράσεις με στόχο την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις

2024-02-26 17:23:12
ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ: Καινοτόμες δράσεις με στόχο την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις

Το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αλοννήσου αποτελεί το πιο δυσπρόσιτο σχολείο του Ν. Μαγνησίας και παρόλα τα προβλήματα που καλούνται να διαχειριστούν η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί αυτής της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον τους εξακολουθεί να παραμένει αμείωτο για την υλοποίηση με επιτυχή και αποτελεσματικό τρόπο του διδακτικού τους έργου αλλά και της υλοποίησης καινοτόμων δράσεων, ενθαρρύνοντας τους μαθητές / τριες για την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, όπως μας ανέφερε η Διευθύντρια του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αλοννήσου, κα Μερόπη Μαχαιρίδου, μαθητές και εκπαιδευτικοί σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αγαστής συνεργασίας συμμετέχουν από κοινού σε δράσεις, που αναβαθμίζουν την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία και συμβάλλουν στη διάχυση των αποτελεσμάτων τους στην τοπική κοινωνία.

Επιμέλεια : Νίκος Τζούμας

α) Στρογγυλή Τράπεζα

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην οργάνωση της στρογγυλής τραπέζης από μαθητές / τριες της Β Λυκείου στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Οι μαθητές / τριες επέλεξαν να μετατραπούν σε δημοσιογράφους και να συζητήσουν τους προβληματισμούς τους και τις ενστάσεις τους αλλά και να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τον τρόπο λειτουργίας της Δημοσιογραφίας, η οποία προσεγγίζεται ως τέταρτη εξουσία. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές / τριες του Γυμνασίου με ΛΤ Αλοννήσου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τα κριτήρια, που θεωρούνται απαραίτητα για την ύπαρξη σωστών δημοσιογράφων, αλλά και να επισημάνουν τους κινδύνους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι δημοσιογράφοι, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να απειλείται και η ίδια τους η ζωή. Όπως επεσήμαναν οι μαθητές / τριες της Β Λυκείου η έντιμη άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος έχει πολλούς εχθρούς, με πιο σημαντικά τα οργανωμένα «σκοτεινά» πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, που παρεμποδίζουν την έγκυρη και αντικειμενική πληροφόρηση. Παράλληλα, υποστήριξαν ότι στην εποχή μας κάθε χρήστης του διαδικτύου μπορεί να αυτοχριστεί δημοσιογράφος, διασπείροντας «fake news» και προκαλώντας σύγχυση και επικίνδυνο αποπροσανατολισμό στην κοινωνία. Για τον λόγο αυτό ο σύγχρονος δημοσιογράφος πρέπει να καταγγέλλει οποιαδήποτε χειραγώγηση του φρονήματος των πολιτών και πρέπει να επιδιώξει με την
πένα του ν’ αλλάξει αυτόν τον κόσμο και να τον κάνει καλύτερο!.

β) Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘Σημαντικές αποφάσεις»

Στο πλαίσιο αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος συμμετείχαν μαθητές / τριες της Γ Γυμνασίου και των τάξεων Α και Β Λυκείου. Ειδικότερα, οι μαθητές / τριες είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, που αφορούν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, της εκμάθησης των πρακτικών καθορισμού στόχων αλλά και του τρόπου, με τον οποίο οι μαθητές μπορούν να βρουν νόημα στην εργασία. Μέσα από το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν σημαντικές δεξιότητες συνεργασίας και ανάληψης πρωτοβουλιών, κατανοώντας πόσο σημαντική μπορεί να θεωρηθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη μετέπειτα ζωή τους. 

γ) Συμμετοχή στον Μαθητικό Διαγωνισμό «8α Μαθητικά Βραβεία YouSmile

Οι μαθητές / τριες του Γυμνασίου με ΛΤ Αλοννήσου επέλεξαν να συμμετέχουν στο Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο «8α YouSmile Awards» και θέμα «Πράξεις και πρωτοβουλίες μαθητών (σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο), που είχαν θετικό αντίκτυπο στον κοινωνικό τους περίγυρο και ενέπνευσαν άλλα παιδιά ή ενήλικες» με τον δικό τους τρόπο. Μαθητές και μαθήτριες των τριών τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου επέλεξαν να συμμετέχουν σε αυτόν τον Μαθητικό Διαγωνισμό, σχηματίζοντας με τα σώματά τους στο προαύλιο του σχολείου το σύνθημα «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», στέλνοντας το δικό του μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση και αποδεικνύοντας την ευαισθησία τους απέναντι σε θέματα σχολικού εκφοβισμού και κακοποίησης.