Το έργο, με την ονομασία «Καθαρή Θάλασσα», ανακοινώθηκε αρχικά τον Μάρτιο του 2022 και έκτοτε η εταιρεία Hurtigruten Norway, μαζί με 12 ναυτιλιακούς εταίρους και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF με έδρα τη Νορβηγία, διερευνά τεχνολογικές λύσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην επίτευξη θαλάσσιων ταξιδιών χωρίς εκπομπές ρύπων.
Ένα ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με γιγαντιαία ηλιακά πανιά πρόκειται να δρομολογηθεί το 2030
2023-06-07 23:24:09Τα πανιά του πλοίου με μηδενικές εκπομπές θα αναδιπλώνονται έτσι ώστε το πλοίο να μπορεί να περνά κάτω από γέφυρες. Vard design
Η εταιρεία κρουαζιέρας περιπέτειας Hurtigruten Norway αποκάλυψε σήμερα τα σχέδια για ένα ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και αναδιπλούμενα πανιά που καλύπτονται από ηλιακούς συλλέκτες, το οποίο πρόκειται να αποπλεύσει το 2030.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα έναν στόλο οκτώ πλοίων, το καθένα με χωρητικότητα 500 επιβατών, που ταξιδεύουν κατά μήκος των νορβηγικών ακτών από το Όσλο έως τον Αρκτικό Κύκλο. Αν και πρόκειται για μια σχετικά μικρή εταιρεία, η διευθύνουσα σύμβουλος Χέντα Φέλιν ελπίζει ότι αυτή η καινοτομία «μπορεί να εμπνεύσει ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία».
Ο σχεδιασμός που θα προκύψει θα λειτουργεί κυρίως με μπαταρίες 60 μεγαβάτ που θα μπορούν να φορτίζονται στο λιμάνι με καθαρή ενέργεια, καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν το 98% του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας της Νορβηγίας. Ο Γκέρι Λάρσον-Φέντε, διευθύνων σύμβουλος ναυτιλιακών επιχειρήσεων της Hurtigruten Norway, ο οποίος είχε την ιδέα για ένα πλοίο χωρίς εκπομπές ρύπων, εκτιμά ότι οι μπαταρίες θα έχουν εμβέλεια 300 έως 350 ναυτικά μίλια, πράγμα που σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια ενός 11ήμερου ταξιδιού μετ’ επιστροφής, ένα πλοίο θα πρέπει να φορτίσει περίπου επτά ή οκτώ φορές.
Για να μειωθεί η εξάρτηση από την μπαταρία, όταν φυσάει, τρία αναδιπλούμενα πανιά ή φτερά θα υψώνονται από το κατάστρωμα, φτάνοντας σε μέγιστο ύψος τα 50 μέτρα. Μπορούν να ρυθμίζονται ανεξάρτητα, να μαζεύουν για να περνούν κάτω από γέφυρες ή να αλλάζουν τη γωνία τους για να πιάνουν τον περισσότερο άνεμο, εξηγεί ο Λάρσον-Φέντε. Προσθέτει ότι τα πανιά θα καλύπτονται από συνολικά 1.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών που θα παράγουν ενέργεια για να γεμίζουν τις μπαταρίες κατά την πλεύση και τα επίπεδα των μπαταριών θα εμφανίζονται στην πλευρά του πλοίου.
«Στη Νορβηγία, αν και μπορεί να είναι σκοτεινά μερικές φορές το χειμώνα, έχουμε ακόμα ήλιο στο νότο. Και έχουμε ήλιο 24 ώρες την ημέρα το καλοκαίρι. Θα έχουμε σούπερ ενέργεια από τον ήλιο του μεσονυκτίου, πέρα από όλα τα άλλα», λέει.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με 270 καμπίνες για να φιλοξενήσει 500 επισκέπτες και 99 μέλη του πληρώματος, ενώ το βελτιωμένο σχήμα του θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη αντίσταση του αέρα, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Επί του πλοίου, οι επισκέπτες θα κληθούν να ελαχιστοποιήσουν τις δικές τους επιπτώσεις στο κλίμα μέσω μιας διαδραστικής εφαρμογής για κινητά που θα παρακολουθεί την προσωπική τους κατανάλωση νερού και ενέργειας.
«Θέλουμε να τους κάνουμε να συνειδητοποιήσουν περισσότερο πόση ενέργεια καταναλώνουν περνώντας 10 λεπτά περισσότερο στο ντους ή έχοντας τον κλιματισμό σε πλήρη λειτουργία», λέει ο Λάρσον-Φέντε.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ