ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ | γράφει ο Αρ. Σαββάκης (*)
2022-03-11 23:11:40
Μετά την τρελή κούρσα ανόδου που καταγράφουν και στη χώρα μας οι τιμές των καυσίμων, είναι επιτακτική η ανάγκη μείωσης του ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και του φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) που επιπρόσθετα επιβαρύνει την τελική τιμή τους. Αυτό είναι εφικτό να συμβεί αφού το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων εισπράττει πολλά περισσότερα σήμερα αφήνοντας σταθερό το συντελεστή ΦΠΑ στο 24% και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Ένα μέρος λοιπόν αυτών των χρημάτων θα μπορούσε να το επιστρέψει στην πραγματική οικονομία μειώνοντας τους συντελεστές φόρου των καυσίμων.
Στην Ελλάδα, σήμερα, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη βενζίνη ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο ή 700 ευρώ ανά χιλιόλιτρο βενζίνης και είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη, ενώ επίσης επιβαρύνεται από έναν υψηλότατο συντελεστή ΦΠΑ της τάξεως του 24%. Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, ο ελάχιστος ειδικός φόρος κατανάλωσης ανά λίτρο βενζίνης είναι το 0,36 ευρώ ανά λίτρο και ο μέσος όρος σε επίπεδο Ε.Ε. είναι το 0,56 ευρώ ανά λίτρο.
Μειώνοντας έτσι τον ειδικό φόρο κατανάλωσης κοντά στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το ΦΠΑ στο 13% θα μπορούσε η τιμή να μειωθεί κατά 0,50 έως και 0,70 ευρώ το λίτρο, χωρίς το Δημόσιο να έχει μείωση εσόδων σε σχέση με αυτά που εισέπραττε πριν την έξαρση της ενεργειακής κρίσης. Ταυτόχρονα η μείωση αυτή στις τιμές των καυσίμων θα συγκρατούσε την άνοδο των τιμών των περισσότερων προϊόντων που επηρεάζονται άμεσα από τις τιμές των καυσίμων, περιορίζοντας έτσι αισθητά και τον πληθωρισμό κόστους.
(*) Ο Αριστείδης Σαββάκης είναι Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Μαγνησίας
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ