«Στην Ελλάδα είχα βρεθεί πρώτη φορά λίγα χρόνια πριν επισκεφθώ την Σκόπελο, σε ένα μεγάλο road trip με φίλους κι ένα μικρό Renault που ξεκίνησε από τη Βρετανία και κατέληξε στην Τουρκία» δηλώνει στο Travel.gr. Eκείνη την εποχή, εργαζόταν τον χειμώνα σε έναν ski resort στην Αυστρία και μάλλον φανταζόταν τον εαυτό της να ζει μόνιμα εκεί στο μέλλον. Αλλά, συχνά η ζωή αλλάζει τα σχέδιά μας. Η εταιρεία που εργαζόταν σταμάτησε να δραστηριοποιείται στην Αυστρία. Τελικά η Σκόπελος αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από μία περιστασιακή δουλειά και τόπος διαμονής. «Τον χειμώνα παρέδιδα μαθήματα αγγλικών, το καλοκαίρι εργαζόμουν στον τουρισμό» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στις περιπλανήσεις της αυτές ανακάλυπτε όλο και πιο συχνά λιθόστρωτα κομμάτια. «Τότε έμαθα τη λέξη “καλντερίμι“. Ήταν οι “λεωφόροι” του νησιού πριν έρθουν οι μπουλντόζες και η άσφαλτος». Η Πάρσονς άρχισε να ασχολείται εντατικά με τα μονοπάτια και προσπάθησε να μάθει όσα περισσότερα μπορούσε γι’αυτά από «τους ντόπιους και από ό,τι βιβλίο υπήρχε διαθέσιμο». Και, βέβαια, εξερευνώντας μόνη της.
Κάθε φορά που πήγαινε για βόλτα, έπαιρνε μαζί της εργαλεία και καθάριζε τα καλντερίμια. «Σιγά σιγά, έγινε πρόκληση. Είχα περιέργεια για το πού κατέληγε κάθε καλντερίμι. Μου φαινόταν συναρπαστικό».
Τελικά η Πάρσονς κατάφερε να ανακαλύψει ξανά ένα μεγάλο δίκτυο μονοπατιών στη Σκόπελο. Το 2001, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Skopelos Trails, ένα βιβλίο που περιλαμβάνει συνολικά 33 διαδρομές στο νησί αλλά και πληροφορίες για την πανίδα και τη χλωρίδα του.
«Ήταν σαν να λύνεις ένα παζλ. Πολλές φορές, το μονοπάτι είχε καταστραφεί από μία μπουλντόζα την εποχή που φτιάχνονταν οι δρόμοι του νησιού. Έπρεπε να ενώσω τα κομμάτια και να φτιάξω μία διαδρομή. Όλες οι διαδρομές που προτείνονται, όμως, περνάνε από παλιά μονοπάτια και καλντερίμια, δεν δημιούργησα κάποια από μόνη μου. Είμαι ρομαντική, θέλω τα πράγματα να μείνουν όπως είναι», δηλώνει στο Travel.gr.
Το βιβλίο έχει κάνει 4 εκδόσεις, ενώ η ιστοσελίδα skopeloswalks και η σελίδα της στο Facebook ανανεώνονται όποτε υπάρχει λόγος. «Μπορεί κάποιος να στήσει έναν φράχτη ή να ρίξει ένα δέντρο και να κόψει μία διαδρομή ή μία κακοκαιρία να προκαλέσει ζημιές στο καλντερίμι. Προσπαθούμε να τα καθαρίζουμε και να ειδοποιούμε τις αρχές, όπου χρειάζεται».