Μαρίνα Βόλου: Εκατοντάδες θέσεις εργασίας και έσοδα έως 100 εκ. ευρώ ετησίως
2017-06-29 10:30:09
Τον δρόμο για την εξασφάλιση της συναίνεσης που απαιτείται και την εκπαίδευση των πολιτών αλλά και των εμπλεκόμενων φορέων για τη δημιουργία μαρίνας στο λιμάνι του Βόλου, άνοιξε από χθες ο Βολιώτης αρχιτέκτονας και εμπνευστής του εγχειρήματος Volos Marina κ. Σωτήρης Γιαμάκος μέσω της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης που θα συσταθεί για αυτό τον σκοπό. Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Valis Resort στην Αγριά, παρουσιάστηκε η αρχιτεκτονική μελέτη αναφορικά με την κατασκευή λιμένα σκαφών αναψυχής στο Βόλο ο οποίος θα αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης που μπορεί να συνεισφέρει από 45 έως και 100 εκ. ευρώ ετησίως στην τοπική οικονομία, ενώ η επένδυση που απαιτείται υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 150 εκ. ευρώ. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση μιας τέτοιας επένδυσης όμως, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, είναι η συνέργεια μεταξύ Δήμου – ΟΛΒ και των υπόλοιπων τοπικών φορέων. Παράλληλα έγινε συζήτηση με τη συμμετοχή πολιτών για τα οφέλη που περιλαμβάνει μια τέτοια επένδυση. Κοινή παραδοχή όλων όσοι τοποθετήθηκαν στην διάρκεια της εκδήλωσης ήταν ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη για την δημιουργία μαρίνας στο Βόλο, δεδομένου ότι η ανάπτυξη του της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα Βόλου δεν μπορεί να εισφέρει έσοδα αντίστοιχα με αυτά που μπορεί να εισφέρει η τουριστική δραστηριότητα μέσω κατασκευής της μαρίνας χωρητικότητας περίπου 300 σκαφών.
Όπως αναφέρθηκε ο Βόλος συγκεντρώνει πολλά θετικά χαρακτηριστικά για την δημιουργία μαρίνας καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Μεσογείου ήπιες κλιματικές συνθήκες και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Αθήνα, ενώ συνδυάζει με ιδανικό τρόπο το βουνό και τη θάλασσα.
Σημαντική παρουσία στην εκδήλωση ήταν αυτή του καθηγητή και πρώην Πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κωνσταντίνου Μουτζούρη ο οποίος συνέβαλε με την συσσωρευμένη εμπειρία που απέκτησε ως γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας και Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Ο κ. Μουτζούρης δήλωσε πως οι γειτονικές στην Ελλάδα χώρες έχουν προχωρήσει αρκετά στο θέμα αυτό, ενώ χαρακτήρισε ανεπαρκείς τις μαρίνες που υπάρχουν σήμερα στη χώρα. Έφερε ως παράδειγμα προς μίμηση τη μαρίνα της Κω της οποίας διαχειριστής είναι ο Δήμος και στηρίζεται στην παράδοση των ανθρώπων της περιοχής που γνωρίζουν το αντικείμενο. Αντιθέτως στην περίπτωση της Μυτιλήνης όπου διαχειριστής της μαρίνας είναι ο ΕΟΤ, εξαιτίας της λανθασμένης χωροθέτησής που έγινε με πολιτικά κριτήρια, αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί. Αναφορικά με το θέμα της χωροθέτησης, όπως τονίστηκε, εκτός από την θαλάσσια ζώνη απαιτείται και αντίστοιχου μεγέθους χερσαία ζώνη για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων και την παροχή υπηρεσιών συντήρησης κλπ.
Σύμφωνα με τον Βολιώτη ναυπηγό Νίκο Ρέππο μπορούν να αναπτυχθούν πολλές δραστηριότητες γύρω από τη μαρίνα. «Υπάρχουν πολλοί τεχνίτες στην περιοχή οι οποίοι μπορούν να συγκεντρωθούν και να προσφέρουν υπηρεσίες»
Μιλώντας σχετικά με τη συμβολή του yachting στην οικονομία ο καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Θεσσαλίας κ. Κώστας Αρβανίτης αναφέρθηκε σε παραδείγματα λιμένων όπως το Σαουθάμπτον της Αγγλίας, το Τσεσμέ της Τουρκίας κ.α. και στον τρόπο που λειτουργούν καθώς και στα επαγγέλματα και τις δραστηριότητας που αναπτύσσονται γύρω από αυτούς. Τόνισε ωστόσο ότι θα πρέπει να υπάρξουν προγράμματα κατάρτισης στελεχιακού δυναμικού που θα εργαστεί στη μαρίνα, ώστε να προσφέρει υπηρεσίες, ενώ το μοντέλο διαχείρισης αυτής θα πρέπει να στηρίζεται στην ολική διαχείριση ποιότητας αξιοποιώντας τα άυλα χαρακτηριστικά της περιοχής.
Ο κ. Θεόδωρος Σδρούλιας ανέφερε πως «δεν υπάρχει μαρίνα αυτή τη στιγμή στον Βόλο αλλά απλώς ένας χώρος όπου ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής». «Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την κατασκευή μαρίνας είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας» τόνισε χαρακτηριστικά
Από την πλευρά του ο εμπνευστής του πρότζεκτ κ. Σωτήρης Γιαμάκος τόνισε πως σκοπός της ΚΟΙΝΣΕΠ είναι να εκπαιδεύσει τον κόσμο σχετικά με τα οφέλη αυτού του πρότζεκτ και να δημιουργήσει της συνθήκες συναίνεσης που απαιτούνται για την προώθησή του με σκοπό την υλοποίηση κάποια στιγμή. Αυτή τη στιγμή δεν είμαστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιαμάκος, ενώ αναφέρθηκε στην στάση του ΟΛΒ. «Αν υπήρχε κάποιος επενδυτής αυτή τη στιγμή και λάμβανε υπόψη του όσα ειπώθηκαν από τον ΟΛΒ, θα έφευγε»
Αρνητικά σχολιάστηκε η απουσία εκπροσώπων από οποιονδήποτε φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλον θεσμικό φορέα.
magnesianews
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ