Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος «Με το κλείσιμο των σχολών μπορεί να μην έχουμε καταγεγραμμένους περισσότερους υποψηφίους αλλά το ενδιαφέρον συνεχίζει να υπάρχει. Αλλωστε ετησίως εκδίδονται περί τα 190.0000 με 200.000 διπλώματα. Θα μπορούσαμε σε αυτό το διάστημα να προχωράμε τα δίκυκλα. Αυτό που συμβαίνει με την απαγόρευση στα δίκυκλα είναι απαράδεκτο, ανεξήγητο και δε δικαιολογείται από τα μέτρα προστασίας, την ώρα μάλιστα που οι σχολές οδηγών βρίσκονται στο "κόκκινο" και υπάρχει ο κίνδυνος κάποιες να μην καταφέρουν να ανοίξουν ξανά. Εως τώρα η στήριξη που έχει πάρει ο κλάδος είναι 800 ευρώ και η επιστρεπτέα προκαταβολή, από την οποία όμως μπόρεσε να επωφεληθεί μόνο το 50%» τονίζει.
Πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας για ακινητοποιημένα οχήματα
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε και το ζήτημα της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας για τα παροπλισμένα οχήματα των σχολών οδήγησης: «Για ποιο λόγο να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για τα υπηρεσιακά τους οχήματα οι ιδιοκτήτες των Σχολών Οδηγών; Αυτά είναι ακινητοποιημένα. Πέντε μήνες τώρα είναι παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο, χωρίς να έχουν διανύσει ούτε ένα μέτρο. Εσείς δεν θεωρείτε ότι τουλάχιστον θα έπρεπε να απαλλαγούν από την υποχρέωση αυτή; Γιατί, αλήθεια, υπάρχει αυτή η αδιαφορία, η οποία αγγίζει τα όρια της αναλγησίας»; Ο ίδιος έκανε λόγο για δημιουργία σχολών δύο ταχυτήτων και αθέμιτο ανταγωνισμό δεδομένου ότι ένα ελάχιστο τμήμα των σχολών οδήγησης μπορεί να δουλέψει βγάζοντας τα έξοδά του, αλλά οι περισσότερες παραμένουν κλειστές.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι το υπουργείο δεν αποκλείει καμία σχολή παραπέμποντας στην πρακτική ενός είδους ...υπεργολαβίας, η οποία ακολουθούνταν και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας καθώς οι σχολές οδηγών που δε διαθέτουν βαρέα οχήματα προσελκύουν και δέχονται υποψήφιους οδηγούς επαγγελματικών κατηγοριών ώστε να πραγματοποιήσουν σε αυτούς τα θεωρητικά μαθήματα, και στη συνέχεια να διοχετεύσουν τους συγκεκριμένους υποψήφιους οδηγούς σε άλλες σχολές οδηγών που διαθέτουν αυτά τα οχήματα προκειμένου να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους εκπαίδευση.
Απαντώντας στο «πάγωμα» των εξετάσεων για δίκυκλα, σημείωσε πως το υπουργείο όταν η πανδημία έδειχνε να υποχωρεί είχε εισηγηθεί στην επιτροπή των επιδημιολόγων να επιτραπούν οι θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις στα δίκυκλα κυρίως, «όπου πράγματι δεν υπάρχει αυτός ο μεγάλος αυτός φόβος, και ενδεχομένως υπό κάποιες προϋποθέσεις ακόμη και στα αυτοκίνητα, αλλά η απάντηση της επιτροπής ήταν αρνητική». Δεσμεύτηκε, πάντως, όταν τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν, να επαναφέρουν το αίτημα στην επιτροπή.
Οσο για τη δυνατότητα διενέργειας εξετάσεων που έχει δοθεί για τα βαρέα οχήματα, ο υφυπουργός Μεταφορών τη χαρακτήρισε αναγκαία αφενός για την ισορροπία στην εφοδιαστική αλυσίδα που παρουσιάζει αυξημένες ανάγκες σε οδηγούς φορτηγών την περίοδο της πανδημίας και αφετέρου για την ενίσχυση της συγκοινωνίας στην Αθήνα με 600 οδηγούς ύστερα από την ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ.