Tα αιτήματα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου τέθηκαν στην Υφ. Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή
2021-02-27 11:51:22
Την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση της υφυπουργού παιδείας, κ. Ζέτας Μακρή, διαδικτυακή συνάντηση των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολείων ειδικής αγωγής της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας παρουσία και των δύο Προϊσταμένων Εκπαίδευσης. Σκοπός της συνάντησης ήταν να διατυπωθούν από την πλευρά των διευθυντών και προϊσταμένων τα αιτήματα κάθε μονάδας, τα ζητήματα που επείγει να επιλυθούν, για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και την παροχή της καλύτερης δυνατής αγωγής στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σε ό,τι αφορά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου τα αιτήματα που τέθηκαν στην Υφυπουργό Παιδείας αφορούσαν σε ζητήματα μείζονος σημασίας για τη σχολική μονάδα, η οποία για πρώτη φορά φέτος στελεχώθηκε με μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
Το πρώτο από τα ζητήματα που τέθηκαν αφορούσε στην ανάγκη διευθέτησης του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών. Κατά το τρέχον σχολικό έτος έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες τόσο από την πλευρά του σχολείου όσο και από την πλευρά του Δήμου, υποβλήθηκε έγκαιρα η πρόταση και το σχεδιασμένο δρομολόγιο, η οποία εγκρίθηκε σε πρώτη φάση από την Περιφέρεια. Ωστόσο το αντίτιμο που προέκυψε από τον μαθηματικό τύπο -ο οποίος σημειωτέων είναι ίδιος για όλες τις περιοχές της Ελλάδας- ήταν ασύμφορο για τους τοπικούς επαγγελματίες. Η τιμής της βενζίνης σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα ήταν τουλάχιστον 50 λεπτά υψηλότερη -συχνά αγγίζει και τα 60 ή 70 λεπτά- με αποτέλεσμα να μη βρεθεί η ανάδοχος να αναλάβει το δρομολόγιο και οι μαθητές να εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται στη μετακίνησή τους προς και από το σχολείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι γονείς μαθητών μας είναι και οι ίδιοι άτομα που έχουν ανάγκη υποστήριξης, δυσκολεύονται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις, ενώ όταν τα καιρικά φαινόμενα είναι έντονα αδυνατούν να φέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Από την πλευρά της Προϊσταμένης του σχολείου ζητήθηκε να γίνει ένας έγκαιρος προγραμματισμός από την Περιφέρεια, ώστε να προβλεφθεί το επιπλέον ποσό που απαιτείται και να συμπληρωθεί το ποσό που προκύπτει από το μαθηματικό τύπο που εφαρμόζεται στις άλλες περιοχές. Με τον τρόπο αυτό, με την πολιτική απόφαση ουσιαστικά, το δρομολόγιο θα επιδοτηθεί και θα υλοποιηθεί. Ζητήθηκε λοιπόν η παρέμβαση της Υφυπουργού προς την Περιφέρεια, στο βαθμό που μπορεί, ώστε να επιλυθεί το θέμα την επόμενη σχολική χρονιά.
Ένα δεύτερο θέμα εξίσου σημαντικό σε ό,τι αφορά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου, που τέθηκε στην Υφυπουργό, είναι και η ανάγκη της ανανέωσης του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού του σχολείου. Τα τελευταία χρόνια το σχολείο δεν έλαβε ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ούτε πληρώθηκαν οι ανάγκες του σε θρανία και έπιπλα, σε απαραίτητα υλικά και μέσα. Και παρόλη την υποστήριξη και αγάπη που έχει εισπράξει από τους ιδιώτες και ανεξάρτητα από τις προσπάθειες που καταβάλλονται από το Δήμο, τίποτα δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαταστήσει την ευθύνη της ίδιας της πολιτείας .
Εξίσου μείζον ζήτημα, όχι μόνο για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου αλλά για κάθε μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, είναι και η στελέχωση της με το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό, για την καλύτερη δυνατή λειτουργία της. Τα αιτήματα που κατατέθηκαν στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ικανοποιήθηκαν κατά το μεγαλύτερο βαθμό, ωστόσο τα αιτήματα για την παρουσία εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή και γυμναστή δεν στάθηκε δυνατό να ικανοποιηθούν, καθώς δεν προκηρύχθηκαν τα κενά-θέσεις. Από την πλευρά της Προϊσταμένης παρουσιάστηκαν οι πραγματικές ανάγκες το μαθητών, οι οποίοι στερούνται την δωρεάν πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες λόγω και της νησιωτικότητας, των καιρικών φαινομένων και της αδυναμίας των γονέων να διαθέσουν το χρόνο και τα ποσά που απαιτούνται για τη μετάβασή τους στο Βόλο.
Στην κ. Υφυπουργό, τέλος, τέθηκε το ζήτημα της ίδρυσης σχολείου δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αίτημα που αφορά όλη την κοινωνία του νησιού. Οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου, όταν τελειώνουν το δημοτικό, δεν έχουν καμία δυνατότητα-ευκαιρία να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και … χάνονται!!! Η Προϊσταμένη ενημέρωσε την κ. Υφυπουργό ότι υποστηρίζει την πρόταση της Δημοτικής αρχής για ίδρυση δευτεροβάθμιας μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την ίδρυση ΕΕΕΕΚ στη Σκιάθο, με εργαστήρια και πρόγραμμα ικανά να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δεξιότητες των παιδιών που αποφοιτούν από το Ειδικό Δημοτικό.
Η κ. Υφυπουργός άκουσε με ειλικρινές ενδιαφέρον τα αιτήματά/ ζητήματα που τέθηκαν και ευελπιστούμε ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την υποστήριξη του σχολείου και της κοινωνίας του νησιού.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ