Η φωτογραφία από το αρχείο του Πνευματικού Κέντρου Ιερών ναών Σκιάθου.

Ο διορατικός Ελευθέριος Βενιζέλος, που υπήρξε ο πρώτος επιβάτης ελληνικού αεροσκάφους (8/2/1912) ήταν εκείνος που προέβλεψε την ανάπτυξη των αερομεταφορών γι’ αυτό και φρόντισε η Ελλάδα να συστήσει πολεμική αεροπορία (1912), να υπογράψει τη Διεθνή Συνθήκη Αεροπλοΐας το 1919 στο Παρίσι και να ιδρύσει Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΑΕ) που μετά το 1925 παρήγαγε μια σειρά από το διθέσιο τορπιλοπλάνο ‘’Βέλος’’, ενώ το 1929 ίδρυσε το Υπουργείο Αεροπορίας ξεκινώντας την οργάνωση της Πολιτικής Αεροπορίας και των δημόσιων αερομεταφορών.

Λόγω έλλειψης υποδομών, οι εναέριες συγκοινωνίες πραγματοποιούντο στην αρχή με υδροπλάνα. Ένα εξ αυτών τύπου Dornier Do J Wal Asso 500 Cabina, αρ. σειράς 085, ιταλικού νηολογίου I-AZDH, βρέθηκε να επισκευάζεται στο καρνάγιο του Αι- Γιώργη στη Σκιάθο στα τέλη της δεκαετίας του 20 μετά από παρέκκλιση της πορείας του λόγω βλάβης και προς τέρψη του ντόπιου πληθυσμού που ως τότε δεν είχε δει στο νησί να κινείται μηχανικά ούτε αυτοκίνητο.

Οι καραβομαραγκοί του καρνάγιου, όπως και η πανταχού παρούσα πιτσιρικαρία, έσπευσαν να βοηθήσουν στην επισκευή του και δεν έχασαν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν ανεβασμένοι πάνω στα μεγάλα του πτερύγια.

Για την ιστορία, λίγο αργότερα, την Τρίτη 10-Ιουν του 1930 όταν το συγκεκριμένο αεροσκάφος εκτελούσε πτήση Κωνσταντινούπολη – Μυτιλήνη με 4-μελές πλήρωμα και 7 επιβάτες, προσθαλασσώθηκε κανονικά στη Μυτιλήνη στις 12:30 το μεσημέρι, και ανεφοδιάστηκε με καύσιμα. Κατά την αποθαλάσσωσή του με επόμενο προορισμό το Φάληρο στην Αθήνα, παρατηρήθηκε πυρκαγιά στο ένα καρμπυρατέρ.

Το σκάφος επέστρεψε στο λιμένα της Μυτιλήνης και αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες με τη βοήθεια του ασυρματιστή, ενώ στη συνέχεια το υδροπλάνο χωρίς επιβαίνοντες, καταστράφηκε ολοσχερώς και βυθίστηκε

Οι πληροφορίες για το αεροσκάφος πάρθηκαν από το βιβλίο του ANΤΩΝΗ Γ ΒΑΣΑΚΗ ‘’ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ΄΄ (2009) και τα άντλησε από την εφημερίδα «Ακρόπολις», 12/6/1930, σελ. 7.