Τα φρένα είναι το κύριο μέρος ενός οχήματος. Το τρέξιμο δεν είναι δυνατό, αλλά η επιβράδυνση είναι γενικά ναι. Ως εκ τούτου, είναι δύσκολο να επιτευχθεί μια καλή συμφωνία για τα φρένα, πρέπει να ελέγχονται τακτικά και να αντιμετωπίζονται άμεσα τυχόν προβλήματα εντός τους.

Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε τι είναι τα τακάκια φρένων; Έτσι, μπορούμε να κάνουμε περαιτέρω δραστηριότητες. 

Τα τακάκια φρένων αποτελούν τμήμα των δισκόφρενων που χρησιμοποιούνται σε οχήματα και σε διάφορες εφαρμογές. Τα τακάκια φρένων αποτελούνται από χαλύβδινες πλάκες στήριξης με υλικό λείανσης συνδεδεμένο με την επιφάνεια που αντικρίζει το ρότορα του δισκόφρενου.

Εξαρτήματα των τακακιών φρένων:

Το τακάκι φρένων αποτελείται κυρίως από τρία μέρη, ήτοι:

  • Πίσω πλάκα
  • Υπόστρωμα επένδυσης
  • Μείγμα επένδυσης τριβής

Τύποι τακακιών φρένων:

Τα φρένα έχουν διαφορετικούς τύπους και διαφορετικά μεγέθη.

Ακολουθούν οι κυριότεροι τύποι τακακιών φρένων:

  • Ημιμεταλλικό
  • Με χαμηλή περιεκτικότητα σε μέταλλο
  • Κεραμικά

Συντήρηση των τακακιών φρένων:

Η κατάλληλη υποστήριξη των τακακιών φρένων δεν είναι απλώς βασική για την υποστήριξη της διάρκειας ζωής του οχήματός σας, αλλά επιπλέον για την ευημερία σας ως οδηγός ή ταξιδιώτης. Βασικά, τα φρένα του οχήματός σας είναι αυτά που σας επιτρέπουν να στρίβετε και να σταματάτε. 

Συμπτώματα βλάβης των τακακιών φρένων:

  1. Ανομοιόμορφη φθορά του εξαρτήματος

2.Wear marker στο ταμπλό

3.Τρίξιμο ή τρίξιμο από την περιοχή του τροχού κατά την επιβράδυνση

 4.Διευρυμένος παράγοντας πίεσης του πεντάλ φρένου

 5.Το πεντάλ δεν επανέρχεται στη μοναδική του κατάσταση μετά το πάτημα.

 6.Επιδείνωση της επιβράδυνσης της αντιδραστικότητας 

Πόσο διαρκούν τα μαξιλάρια; 

Τόσο τα τακάκια των φρένων όσο και τα δισκόφρενα, ακόμη και τα παλαιότερα τύμπανα, βλάπτονται ακόμη και στην πιο σύντομη διαδρομή. Στη συνέχεια, κάποια στιγμή (η οποία εξαρτάται από πολλές μεταβλητές) ένα μέρος των εξαρτημάτων που τα προκαλούν πρέπει να αντικατασταθεί..Ο μηχανισμός διακοπής λειτουργίας πρέπει να ελέγχεται ΚΆΘΕ φορά που επισκέπτεστε το εργαστήριο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Τα μαξιλάρια πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν “ψωμί” λίγο περισσότερο από 2 mm. ενώ οι δίσκοι των φρένων που φθείρονται με πιο αργό ρυθμό, έχουν πάνω τους μια σήμανση αντικατάστασης που προειδοποιεί για την πρόοδο ακόμη και με μια λυχνία στο ταμπλό. 

Δεν υπάρχει από κάθε άποψη κανένα πρότυπο που να χαρακτηρίζει πόσο καιρό μπορεί να αντέξει μια δέσμη μαξιλαριών, με μόνο το κάλεσμα στο εργαστήριο να είναι βέβαιο μέσα από τον τρομερό θόρυβο. Παρ’ όλα αυτά, ένας μετρητής είναι ότι στην περίπτωση που οδηγείτε σε τυπικούς ρυθμούς και με τυπική καταπόνηση, μια δέσμη μαξιλαριών μπορεί να αντέξει έως και 100.000 χιλιόμετρα.Αν οδηγείτε επί του παρόντος δυνατά ή έχετε διαλέξει μια στοίβα μέτριας έως χαμηλής ποιότητας, ο αριθμός μπορεί να μειωθεί έως και 30.000 χιλιόμετρα. Προφανώς είναι πολύ σημαντικό στην περίπτωση που κινείστε σε μητροπολιτικό κλίμα ή στην ύπαιθρο, καθώς η χρήση τους αλλάζει εντελώς.

Πώς θα συνειδητοποιήσετε πότε είναι η ιδανική ευκαιρία για μια αλλαγή; 

 

  • Επίμονος θόρυβος τριβής που συνοδεύει την επιβράδυνση κάθε σας 
  • Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης αισθάνεστε κούνημα στο κάθισμα του οδηγού ή το όχημα “τραβάει” ανομοιόμορφα
  • Σε περίπτωση που παρατηρήσετε μείωση του υγρού των φρένων 
  • Σε περίπτωση που καταλάβετε ότι η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος έχει επεκταθεί

Στερέωση και αντικατάσταση των τακακιών φρένων:

Δεν προτείνεται η επιδιόρθωση του κούτσουρου. Σε περίπτωση που είναι ελαττωματικό, το εξάρτημα πρέπει να αντικατασταθεί, επίσης λόγω του ότι το κόστος του είναι γενικά χαμηλό. Η αντικατάστασή του επιτρέπει την αύξηση της διάρκειας ζωής των πλακών, αλλά και ολόκληρου του μηχανισμού επιβράδυνσης. Έχοντας πρόσβαση σε ορισμένες θεμελιώδεις συσκευές, η αντικατάσταση των κούτσουρων θα πρέπει επίσης να είναι δυνατή ελεύθερα. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ακολουθηθεί η συνοδευτική μεθοδολογία: 

  • Τραβήξτε το χειρόφρενο και σηκώστε το όχημα
  • Εξαλείψτε τον τροχό
  • Εξάλειψη των πείρων στερέωσης και καθοδήγησης
  • Χρησιμοποιώντας μια τσιμπίδα και ένα κατσαβίδι, “πνίξτε” τους κυλίνδρους μέσα στους θαλάμους της βοήθειας και εξαλείψτε το τμήμα που πρόκειται να αντικατασταθεί.
  • Λιπάνετε τους πείρους των οδηγών με λάδι και παίζετε τα μέσα που απεικονίζονται παραπάνω στο αίτημα του διακόπτη..

Κόστος της αλλαγής:

Το περιουσιακό στοιχείο για την κατάσταση αυτή επηρεάζεται από διαφορετικούς παράγοντες, για παράδειγμα, ανεξάρτητα από το αν θα αντικαταστήσετε μόνο τακάκια ή δίσκους φρένων, και επιπλέον το μέγεθός τους. Ο κανόνας είναι να τα αλλάζετε ανά άξονα, με την εργασία να διαρκεί 30 λεπτά και το κόστος να κυμαίνεται από 30 έως 70 ευρώ για την αλλαγή σε τακάκια σε έναν κόμβο. Στην περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξετε πλάκες, η δαπάνη είναι σχεδόν σημαντικά αυξημένη, καθώς, παρά το γεγονός ότι τα πιο δαπανηρά πρόσθετα εξαρτήματα ενσωματώνουν περισσότερη εργασία.

Πηγές πληροφοριών:

https://autoagora.gr/autobild/news/agorazo/synthrhsh/Pote-to-allagma-twn-frenwn-epeigei_202527.asp  

https://www.antallaktikaexpert.gr/exartimata-aftokiniton/set-takakia-diskofrena