Η εικαστικός Καλατζή Μαρία

Επιστρέφοντας η Ιταλία με δειλά βήματα και πάλι στην κανονικότητα, διοργανώνεται η ετήσια καθιερωμένη έκθεση με θέμα «Η τέχνη είναι γυναίκα», στο «Moυσείο Diocesano της Ιεράς Επισκοπής της Καθολικής Εκκλησίας» στο Terni/Umbri ΒΑ προάστια της Ρώμης.
Η έκθεση θα παρουσιαστεί με την φυσική παρουσία των καλλιτεχνών, των εκεί αρμόδιων φορέων και των φιλότεχνων επισκεπτών.
Είθισται να συμμετέχουν αποκλειστικά Ιταλοί καλλιτέχνες μα φέτος προσεκλήθησαν να συμμετέχουν και 2 Έλληνες, μεταξύ αυτών η συμπατριώτισσά μας εικαστικός καλλιτέχνης κ. Καλατζή Μαρία με την τριλογία των έργων της  « Belle Εpoch Bohémien ».


Το Μουσείο που θα φιλοξενήσει την έκθεση διαθέτει αίθουσες συνεδριάσεων και εκθεσιακούς χώρους, διατηρεί πλούσια βιβλιοθήκη που περιλαμβάνει χιλιάδες έντυπα, χειρόγραφα και βιβλία από τις καγκελαρίες του 15ου αιώνα, καθώς επίσης Ιερά έργα τέχνης της Μητρόπολης,  κυρίως ιμπρεσιονιστικούς πίνακες και γλυπτά του  15ου – 18ου αιώνα.

Χτίστηκε το 1653 με πρωτοβουλία του καρδινάλιου επίσκοπου Francesco Angelo Rapaccioli. Ανήκει στα Εκκλησιαστικά Μουσεία της περιοχής Umbria και αποτελεί ένα πρωτότυπο μνημειακό συγκρότημα με ιδιαίτερη αρχαιολογική, ιστορική, καλλιτεχνική και θρησκευτική σημασία για την Ιταλία.

To Mουσείο Diocesano της Ιεράς Επισκοπής Τerni- Italy

Το εικαστικό έργο της κ. Καλατζή Μαρίας αναφέρεται στις μποέμ γυναίκες της Belle Epoque – δηλαδή της «Όμορφης ή Χρυσής Εποχής» – που διήρκησε μεταξύ του 1871 έως τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο το 1914.
Η λέξη μποέμ χρησιμοποιήθηκε από τους Γάλλους προκειμένου να χαρακτηρίσουν έτσι τους Παρισινούς λογοτέχνες και καλλιτέχνες για τον ανέμελο τρόπο της σκέψης και της ζωής τους.
Η Belle Epoque αναφέρεται σε μια περίοδο της ιστορίας με μεγάλες αλλαγές της ταξικής δομής σε διαχωρισμό των «εχόντων» και μη «εχόντων» στην Δυτική Ευρώπη & τις Ηνωμένες Πολιτείες. Της εποχής με την μεγάλη επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο/ Βιομηχανική επανάσταση, λόγω της φτηνής τιμής στην αγορά του άνθρακα και το φτηνό εργατικό δυναμικό.

The bohemian Lily Elsie

Τότε που τα αυτοκίνητα ήταν μόνο για ακριβά γούστα,  της εποχής του τηλεφώνου αντί του τηλέγραφου, του φωνόγραφου στον κινηματογράφο, του αεροπλάνου σαν ένα συναρπαστικό πείραμα, του ηλεκτρικού ρεύματος αντί του φωταερίου, του   εξπρεσιονισμού, του λογοτεχνικού ρεαλισμού & νατουραλισμού, της οπερέτας, του  διακοσμητικού ύφους Art Nouveau,  των τραμ, των υπόγειων μετρό και την μαζικής υπερπόντιας αποικιοκρατίας ιδιαίτερα στην Αφρική.

The bohemian Geneviev Lantelme

Τότε που οι γυναίκες άρχισαν να γίνονται πιο κυρίαρχες στην κοινωνία, δεδομένου ότι ανέλαβαν αργότερα ρόλους ανδρών οι οποίοι στάλθηκαν στον πόλεμο.
Αυτές της μεσαίας ή ανώτερης τάξης άρχισαν να ντύνονται με ρούχα υψηλής ραπτικής, γούνες, φτερά και αξεσουάρ, να φορούν παντελόνια, να καπνίζουν, να μακιγιάρονται έντονα, ν’ασχολούνται με την πολιτική, την τέχνη και τον πολιτισμό. Ν’ ανεβαίνουν στη σκηνή και να εκφράζονται μέσω του χορού, των κοστουμιών και της μουσικής στις ατελείωτες νύχτες των καμπαρέ σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα ευδαιμονίας.
Διάσημες μποέμ γυναίκες της Belle Epoque υπήρξαν οι ηθοποιοί Geneviev Lantelme, Florence Evelyn Nesbit, Ιone Bright, Lily Elsie, Maude Fealy, oι χορεύτριες Gladys Glad και Cleo de Merode, οι  σοπράνο Natalina Cavalieri και Geraldine Farrar, η παραγωγός – σεναριογράφος – φιλάνθρωπος Μarion Davies, κ.ά.

The bohemian Maude Fealy

Ο μποέμικος τρόπος ζωής είναι συνδεδεμένος με τις λουτροπόλεις Biarritz and Deauville στην Γαλλία και τους μποέμ καλλιτέχνες που έμελλε να αλλάξουν τον ρου της ιστορίας, ο καθένας στο στοιχείο του όπως τους ζωγράφους Manet, Degas, Van Gogh, Picasso, Toulouse Lautrec και τους συγγραφείς Emile Zola, Gustave Flaubert, Guy de Maupassant.
Απέκτησε διαφορετική αίγλη στο Παρίσι (Moulin Rouge, Art Nouveau, Toulouse-Lautrec, Opéra Garnier, Sarah Bernard, Montmartre Cabaret, Μaxim’s, σαμπάνια, αψέντι) και αργότερα τη swing δεκαετία του 1930 στην Αμερική (Chicago Mafia, Al Capone, Cabaret, Jazz Clubs, Ρrohibition /ποτοαπαγόρευση), κ.λ.π.
Δείτε εδώ ένα πολύ σπάνιο αυθεντικό βίντεο της Belle Εpoque στο  Παρίσι του 1900  https://youtu.be/kL8xA3-DLBU

Η έκθεση θα διαρκέσει από 2 – 11 Μαίου με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Ωρες λειτουργίας της έκθεσης & ξενάγησης στο Μουσείο:
Καθημερινά από 10.00’ – 12.30’ & από 16.00’ – 19.00’.
Θα τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον Covit-19.