Με αφορμή το πρόβλημα στις θαλάσσιες συγκοινωνείς σας καταθέτω, την προσωπική μου άποψη σαν (ηλεκτρολόγος) κάτοικος του νησιού, με χόμπι τα στατιστικά στοιχεία του νησιού, ξεκινώ ένα ένα τα θέματα ώστε να είναι κατανοητά στους αναγνώστες.

Καπετάνιος είναι ο άνθρωπος που έχει την ευθύνη ενός πλοίου, εφοπλιστής είναι ο άνθρωπος που επιχειρεί με ένα πλοίο ή με πλοία, μελετητές λιμανιών είναι οι άνθρωποι που ανάλογα τι τους παραγγέλνεις σου φτιάχνουν τα σχέδια, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής, και κλείνω με τους επιχειρηματίες που εμπορικά θα δουν πως ένα λιμάνι είναι λειτουργικό για χρήση, ώστε να είναι επικερδές για έναν δήμο ή έναν ιδιώτη.

Πάμε λοιπόν στο 2021. Αν κοιτάξουμε τον ανταγωνισμό σαν νησί με αριθμούς, θα δούμε πως από το 2000 το νησί έχει μείνει πολύ πισω, σχετικά με αλλά παρόμοια νησιά.
Για εμένα τζίρος νησιού σημαίνει αυτόματα και ποιότητας ζωής των κατοικιών του νησιού σε όλα τα επίπεδα όπως οι θαλάσσιες συγκοινωνείς στην περίπτωση μας.

Η πρόταση μου είναι απλή και θα σας την δείξω και σε φωτογραφία, επίσης είναι υλοποιήσιμη, και τέλος για το περιβάλλον όπλες οι μελέτες έχουν έγκριση από το υπουργείο περιβάλλοντος για να ωριμάσουν.

1) Θέση “μυρμήγκια” ιδιωτικό λιμάνι για εμπορικά πλοια, κρουαζιερόπλοιο, επίσης βάση για υδροπλάνο
2) Θέση αναμεσά Αγια Ελένη και Κρυφη Αμμου άλλο ένα λιμάνι μικρότερο για χρήση πλοίου τύπου παντόφλας και πλοίου γραμμής. Αυτό θα δημιουργήσει ανταγωνιστικότητα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες με κόστος επιβάτη 8€ και κόστος αυτοκινήτου 30€.

3) Στο τέλος η πρόταση μου για τις Σποράδες είναι ένα πλοιο να κανει συνεχώς μεταξύ των νησιών 2-3 δρομολόγια την ημέρα ανάλογα με την περίοδο αυτό θα έχει σαν συνεπεία την πολύ καλή εξυπηρετηση και εισιτήρια που θα είναι στα επίπεδα 5-10€.  Το σκεπτικό είναι σε όλα τα παραπάνω η Σκιάθος να λειτουργεί σαν μητροπολιτικό νησί.

Υ.Γ. Υπάρχουν χιλιάδες λιμάνια στον κοσμο με βόρειο καιρο για να βοηθήσω την τοποθέτηση μου.

Κωστής Ζεμπέκης