Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου παρουσιάστηκαν τα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Θεσσαλίας («Βόλος, Πήλιο, Σποράδες», «Μετέωρα και Δυτική Θεσσαλία»), ενώ συζητήθηκαν θέματα στρατηγικής προβολής και προώθησης, καθώς και άλλα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τον ελληνικό τουρισμό. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη συνεργασία που αναπτύχθηκε το 2016 με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τη Marketing Greece για τη δημιουργία της Σύμπραξης Τουρισμού για τη Θεσσαλία, η οποία άνοιξε τον δρόμο και για άλλες αντίστοιχες επιτυχημένες προσπάθειες με Συμπράξεις για την προώθηση και προβολή προορισμών της χώρας.

Την εκδήλωση τίμησαν με τη συμμετοχή τους ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, κ. Γιάννης Μπουτίνας, η Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Μαγνησίας, κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Καρδίτσας, κ. Κωνσταντίνος Νούσιος, ενώ από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «O τουρισμός αναπτύχθηκε αυθόρμητα για πολλές δεκαετίες, με μια σειρά συγκυριών βρεθήκαμε σε επιδόσεις ρεκόρ το 2019, σε μια περίοδο όπου η χώρα μας απαξιωνόταν διαρκώς.  Ο Τουρισμός ήταν εκείνος που πέρα από οικονομική διέξοδο βοήθησε να βελτιωθεί η φήμη της χώρας. Κι ενώ κάποιος θα περίμενε ότι η πανδημία θα ήταν ένα μεγάλο πισωγύρισμα, η φήμη της χώρας ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με μια σειρά σωστών ενεργειών, και φτάσαμε στο 2022 όπου παρά τις αντίθετες προβλέψεις και ενώ είχαν προκύψει νέα προβλήματα, φτάσαμε να ανακτήσουμε το σύνολο των εσόδων μας του 2019.  Σε αυτή την πολύ θετική συγκυρία που φαίνεται να συνεχίζεται, δεν πρέπει να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας, αλλά να σχεδιάσουμε την επόμενη ημέρα, τη στρατηγική, για να μπορέσει ο τουρισμός να παραμείνει ψηλά και να προσθέτει στην Ελλάδα για πολλά επόμενα χρόνια. Η Θεσσαλία ως Περιφέρεια έχει διανύσει μεγάλη διαδρομή τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει κουλτούρα συνεργασίας, υπάρχουν πόροι στη περιοχή από το παραδοσιακό Ήλιος και Θάλασσα (Σποράδες – Ακτές Μαγνησίας), το οικοτουριστικό, το πολιτιστικό και θρησκευτικό (π.χ. Μετέωρα). Εκείνο που λείπει αυτή τη στιγμή και στο οποίο προσπαθούμε να βοηθήσουμε είναι η σύνθεση όλων αυτών των πραγμάτων. Αυτό προϋποθέτει συνέργειες και συμπράξεις. Ο Τουρισμός έχει αποδείξει τις τεράστιες δυνατότητές του και αυτό είναι το στοίχημα για τα επόμενα χρόνια – να παραμείνει η συμβολή του Τουρισμού στην εθνική οικονομία εξίσου σημαντική, αναπτύσσοντας και άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας».

Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός τόνισε ότι:

«Είμαστε υπερήφανοι για τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece και την συνεργασία μας, γιατί πραγματικά συντέλεσε στο να ανέβει επίπεδο τουριστικά η Θεσσαλία. Το mythessaly είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα μέσω του οποίου απέκτησε διακριτή ταυτότητα η Θεσσαλία και βραβεύτηκε για αυτό με το πρώτο βραβείο επικοινωνιακής τουριστικής προβολής στην Ελλάδα. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας καινοτομεί και στον Τουρισμό, με προορισμούς όπως ο «Παρθενώνας των Υποθαλάσσιων Μουσείων» που ανέδειξε την Αλόννησο στους κορυφαίους προορισμούς βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στον κόσμο, οι Σποράδες, το Πήλιο, η Λίμνη Πλαστήρα, το Περτούλι και τα ορεινά των Τρικάλων, ο Όλυμπος, και το μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, τα Μετέωρα.  Αναδεικνύουμε τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους της Θεσσαλίας, όπως το Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης, τα Αρχαία Θέατρα σε Λάρισα και Μαγνησία και  μοναδικά μνημεία όπως οι νεολιθικοί οικισμοί  Σέσκλου και Διμηνίου, το σπήλαιο της Θεόπετρας και η περιοχή των Ι. Μονών των Μετεώρων. Επενδύουμε στην ανάπτυξη του αθλητικού, γαστρονομικού, θρησκευτικού, περιπατητικού και  εναλλακτικού τουρισμού. Σε επίπεδο υποδομών, η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει το ασφαλέστερο οδικό δίκτυο στη χώρα και άρτια νοσοκομειακή υποδομή. Αναβαθμίζουμε τα αεροδρόμια και είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στη χώρα που αποκτά πλήρη ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Ο Τουρισμός είναι βαθύ αναπτυξιακό εργαλείο. Είμαστε μια ομάδα και σε συνέργειες και συνεργασία με όλους τους φορείς, διαμορφώνουμε τουριστικό μοντέλο με προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον κλάδο των επαγγελματιών, την κοινωνία, την τοπική οικονομία και την χώρα».

 

Η CEO της Μarketing Greece κ. Ιωάννα Δρέττα ανέφερε: «Είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στη σύνθεση του προϊόντος. Η δράση μας mythessaly ήταν κάτι μοναδικό, δεν είχε τότε ξαναυπάρξει. Κάναμε πολλά πράγματα μαζί, είναι εντυπωσιακό ότι το μότο μας «handcrafted» θεωρείται σήμερα η απόλυτη τάση, και σε επίπεδο εμπειρίας προορισμού. Εκτός από το branding κάναμε site, δημοσιογραφικά ταξίδια, εκπαίδευση, σε ένα έργο διετίας που είχε ένα ουσιαστικό αποτύπωμα για τη Θεσσαλία. Αυτό που ξεκινήσαμε εμείς πήρε στην πορεία ως σκυτάλη η Περιφέρεια. Η δράση ήταν εξαιρετικά πρωτοποριακή για την εποχή, θεωρώ ότι άλλαξε σελίδα για τις συμπράξεις στη χώρα. Όσον αφορά στους Digital Nomads της Marketing Greece, όπου έχουμε μεγάλη δραστηριότητα και στο Βόλο και στο Πήλιο, τα πράγματα εκεί πηγαίνουν εξαιρετικά καλά –ξέρουμε ότι οι προορισμοί ωφελούνται από αυτό οικονομικά, αλλά κτίζουμε έτσι και πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επόμενη ημέρα φέρνει μια τεράστια ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό και είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε στο δρόμο αυτό με πρώτο οδηγό την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει. Στον προορισμό αυτό έχουμε καταφέρει κάτι πάρα πολύ δύσκολο, να παίρνουμε αποφάσεις και να κάνουμε πράγματα μαζί με την Περιφέρεια τα οποία είναι ουσιαστικά. Η συνεργασία είναι απόλυτη προϋπόθεση για να μπορεί να κάνει ο τουρισμός τα επόμενα βήματά του, είναι ουσιαστική. Το ζητούμενο είναι η σύνθεση και ο τρόπος είναι με συνέργειες και με συνεργασία.  Διαφοροποίηση πόρου και προϊόντος πρέπει να το τονίσουμε. Βιωσιμότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός απόλυτα σημαντικά για αυτό. Από τις μελέτες προκύπτει ότι όταν έρθει ο επισκέπτης εδώ βρίσκει κάτι καλύτερο από αυτό που περιμένει, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια, για παράδειγμα η κατάταξή μας εκτός δεκάδας για τον πολιτιστικό τουρισμό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα – ακόμα και τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι πόροι, για να γίνουν προϊόν πρέπει να ενσωματωθούν στη συνολική προσφερόμενη εμπειρία.  Η εμπειρία πρέπει να είναι βιωματική, σύνθετη και εμπλουτισμένη».

Ο Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Άρης Ίκκος παρουσίασε τα Σχέδια Δράσης Θεσσαλίας εστιάζοντας στις δυνατότητες που υπάρχουν για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των προορισμών.