Η ποιοτική διάσταση του Τουρισμού αποτελεί τη μόνη απάντηση στο ερώτημα του χρονικού ορίζοντα για την ανάκαμψη του Τουρισμού τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας. Και αυτό δεν διαφαίνεται να επιτυγχάνεται πριν το 2023, αν ληφθεί υπόψη ότι , λόγω πανδημίας, χάθηκαν σε γενικές γραμμές τουλάχιστον έξη μήνες τουριστικής περιόδου που πρέπει να αναπληρωθούν , κυρίως, σε εισοδήματα. Πολύ περισσότερο που μας περιμένει, σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, ένας δύσκολος υφεσιακός κύκλος που ειδικά στην Ελλάδα αναμένεται σφοδρός. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ τα κόστη των επιχειρήσεων, τα οποία έχουν αυξηθεί σημαντικά σε βαθμό που να επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία τους, είναι η αύξηση των λογαριασμών ενέργειας για το 61,5% των επιχειρήσεων, η αύξηση του κόστους προμήθειας πρώτων υλών και εμπορευμάτων για το 26,9% των επιχειρήσεων. με δεομένο λοιπόν ότι ο τουρισμός συμβάλει στην ενίσχυση των τοπικών οικονομιών ας δούμε την παρακάτω εικόνα:

Σύμφωνα με τον OAG που είναι παγκόσμιος πάροχος ταξιδιωτικών δεδομένων, στοιχεία του οποίου δημοσιοποίησε ο ΙΝΣΕΤΕ, αν δούμε στον ελληνικό περίγυρο, θα διαπιστώσουμε ότι η Σαντορίνη προηγείται στις Κυκλάδες με δεύτερο το αεροδρόμιο της Μυκόνου σε αεροπορικές ταξιδιωτικές κρατήσεις ανά εβδομάδα από 6/6 έως 26/6/2022. Η θέση του αεροδρομίου της Σκιάθου που, όπως είναι γνωστό, “τροφοδοτεί” και όλες τις Βόρειες Σποράδες, δυστυχώς ακόμα, υπολείπεται, όπως φαίνεται από τα στοιχεία:

Αεροδρόμιο   6/6-12/6  13/6-19/6  20/6-26/6

Σαντορίνη         26.400      30.425    35.347

Μύκονος          20.557      22.274    27.053

Σκιάθος             6.328        6.700      7.272

Να σημειώσουμε ότι ο OAG χρησιμοποιεί δεδομένα συστημάτων GDS (MIDT) και LCC της RDC και αφορούν τακτικές πτήσεις και όχι αμιγώς charter.

Τι πρέπει να κάνουμε? Σαν παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής σε επίπεδο προβολής, μπορούμε να παραθέσουμε το πρόσφατο παράδειγμα της Σαντορίνης που κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο promo video που δημιούργησε η  εταιρία μας με την ιδιότητα των Συμβούλων του Δήμου Θήρας, εντελώς ανέξοδα για τον Δήμο και κέρδισε τις εντυπώσεις με τη χρήση αγγλικών λέξεων με ελληνική ρίζα καλώντας τους επισκέπτες να εξερευνήσουν το νόημά τους επισκεπτόμενοι το νησί.

Βλέποντας και το παράδειγμα της Πάρου με τις άκρως εντυπωσιακές επιδόσεις του νησιού ακόμα και στις αεροπορικές αφίξεις του Μαϊου, όπου σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, έφθασαν στο νησί 13.094 επισκέπτες σε 261 πτήσεις, ενώ κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2019 είχαν φθάσει 8.319 επισκέπτες σε 178 πτήσεις, αντιλαμβανόμαστε ότι και εδώ η επιτυχία δεν ήταν αμελητέα.
Όπως επισημαίνεται, η άνοδος είναι θεαματικότατη και αγγίζει σε ποσοστό το 60% για τους αφιχθέντες τουρίστες και το 46% για τις αφιχθείσες πτήσεις συγκριτικά με το 2019, ενώ συγκριτικά με το 2021, που ήταν επίσης μια επιτυχημένη χρονιά η αύξηση φθάνει το 129% !.
Υπενθυμίζεται ότι και οι ακτοπλοϊκές αφίξεις του Μαϊου υπερέβησαν κατά 7% τις αντίστοιχες του ίδιου μήνα του 2019, την ίδια στιγμή που ακόμα και η αύξηση κατά 22% των ιδιωτικών αυτοκινήτων υποδηλώνει πρόθεση μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής, που αποτελεί σημαντικό ζητούμενο για να κριθεί μια τουριστική χρονιά επιτυχημένη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου 46.495 άτομα, 4.476 Ι.Χ., 1.216 φορτηγά και 968 δίκυκλα έφθασαν στο νησί τον Μάιο του 2022, έναντι 43.516 ατόμων, 3.604 Ι.Χ., 970 φορτηγών και 941 δικύκλων που είχαν αφιχθεί το Μάιο του 2019.

Ο Δήμος Πάρου, από την πλευρά του, πέρα από τις πολλές διαδικτυακές συναντήσεις που οργάνωσε όλο το χειμώνα μέσω της πλατφόρμας της εταιρίας μας και τις προωθητικές δράσεις σε ΗΠΑ και αραβικές χώρες ενίσχυσε πρόσφατα τη “φαρέτρα” του με τρία νέα βίντεο παρουσιάζοντας τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του νησιού. Ως επίγειος παράδεισος, το κυκλαδίτικο νησί αναδεικνύει μέσα από τις καλαίσθητες αυτές προβολές, πέρα από τη γενική εικόνα, τα ειδικά θεματικά ενδιαφέροντα που προσφέρει στον επισκέπτη όπως οι θαλάσσιες δραστηριότητες και η γαστρονομία. Το ίδιο έκανε και το Πάσχα με χωριστό video.

Η Σκιάθος, περισσότερο από κάθε άλλο νησί των Βορείων Σποράδων, έχει άπειρες δυνατότητες να καταγραφεί επάξια στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Διαθέτει πλούσιο τουριστικό προϊόν που δεν έχει να ζηλέψει από κανένα άλλο δημοφιλή προορισμό.Γνωρίζοντας δε, τις ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχει σε επαγγελματικό επίπεδο στον τομέα των καταλυμάτων και της εστίασης θέλουμε να πιστεύουμε ότι, αναθεωρώντας τον προσανατολισμό της σε επίπεδο προσέγγισης των αγορών, σύντομα θα πάρει τη θέση που της αξίζει στο διεθνές ταξιδιωτικό στερέωμα. Πιστεύω δε ακράδαντα ότι και τα άλλα δύο νησιά, η Αλόννησος και η Σκόπελος μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στην προσέλκυση επισκεπτών στη λογική του two center holidays αρκεί βέβαια και το δικό τους προϊόν να είναι εναρμονισμένο με τη ζήτηση, πράγμα που απαιτεί συνέργειες μεταξύ των Δήμων και όχι αποσπασματικές κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα που, πέρα απο τον εσωτερικό εντυπωσιασμό, δεν έχουν συνήθως πραγματική απήχηση.

ΝΟΤΗΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ

MTC GROUP