Όπως ξέρουμε πια όλοι, η πανδημία του 20 κατακρήμνισε κατά 86% τις αφίξεις στη Σκιάθο όπου φέτος κατέφθασαν αεροπορικώς μόλις 20000 αλλοδαποί τουρίστες ενώ τα προηγούμενα χρόνια άγγιζαν τους 200000. Η ζημιά είναι ακόμα ανυπολόγιστη, κυρίως γι’ αυτούς που έχουν υψηλά έξοδα και δανειακές υποχρεώσεις.

Άλλη μια τέτοια χρονιά και θα παραμείνουν όρθιοι ελάχιστοι επιχειρηματίες στην τουριστική αγορά της Σκιάθου εκτοξεύοντας την ανεργία στον τοπικό πληθυσμό κι αυτό δεν είναι απλά ένα εφιαλτικό σενάριο, αλλά ένα πιθανό ενδεχόμενο με βάση τα σημερινά δεδομένα. Ο προγραμματισμός λοιπόν για την επόμενη χρονιά, καλώς ξεκίνησε ήδη από την επιτροπή τουριστικής προβολής του Δήμου και πρέπει ν’ αρχίσει να εφαρμόζεται από τώρα για να προλάβουμε τα χειρότερα.

Σε ότι αφορά το ύψος της δαπάνης προβολής (350000 ευρώ), ενδεχομένως να αναπροσαρμοστεί προς τα κάτω λόγω της μείωσης των εσόδων του 20, γι’ αυτό και πρέπει άμεσα να τεθούν προτεραιότητες. Προτείνω να εστιάσουμε κυρίως, μετά από μισό και πλέον αιώνα τουριστικής εμπειρίας, στους “οpinion Leaders” δηλαδή τους φανατικούς φίλους της Σκιάθου σ΄ όλο τον κόσμο, που εύκολα μπορούν να εντοπιστούν μέσα απ’ το διαδίκτυο ιδρύοντας σχετικά κλαμπ κλπ. Είναι πλέον δικοί μας άνθρωποι που καθημερινά ενημερώνονται για τη Σκιάθο και φαίνονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τα μέγιστα ώστε να έχουμε μια ικανοποιητική σεζόν τον επόμενο χρόνο.

Λατρεύουν τη Σκιάθο και μεταδίδουν την αγάπη τους στο περιβάλλον τους. Σ’ αυτούς να στοχεύσουμε πρώτιστα, να τους δείξουμε έμπρακτα την ευγνωμοσύνη μας και να τους δώσουμε κίνητρα να ξανάρθουν μαζί με τους φίλους τους. Είναι οι άμεσοι, όπως λέγονται στο τουριστικό μάρκετινγκ, “Opinion Leaders”. Υπάρχουν όμως και οι έμμεσοι, και αυτοί είναι οι δημοσιογράφοι και διασημότητες που πέρασαν κατά καιρούς απ’ το νησί, το αγάπησαν και ίσως είναι πρόθυμοι να που δημόσια, δυο καλά λόγια γι’ αυτό.

Στην ψηφιακή εποχή την οποία και διανύουμε, η προβολή της Σκιάθου ως τόπος προορισμού, μέσα απ’ τις ιστοσελίδες όλων των παραπάνω, αποτελεί κατά τη γνώμη μου, την καλύτερη και αποδοτικότερη διαφήμιση…