Åðåîåñãáóßá êáé åîÝôáóç ôïõ ó÷åäßïõ íüìïõ ôïõ Õðïõñãåßïõ Ïéêïíïìéêþí "É) ÊåíôñéêÜ ÁðïèåôÞñéá Ôßôëùí, ÉÉ) ÐñïóáñìïãÞ ôçò ÅëëçíéêÞò Íïìïèåóßáò óôéò äéáôÜîåéò ôçò Ïäçãßáò (ÅÅ) 2016/2258 êáé Üëëåò äéáôÜîåéò êáé ÉÉÉ) ËïéðÝò äéáôÜîåéò ôïõ Õðïõñãåßïõ Ïéêïíïìéêþí", óôçí ÅðéôñïðÞ Ïéêïíìéêþí ÕðïèÝóåùí ôçò ÂïõëÞò ôçí ôñßôç 25 Óåðôåìâñßïõ 2018. (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Μετά από μία πολύ ενδιαφέρουσα τηλεδιάσκεψη πριν λίγες μέρες με ιδιοκτήτες μικρών σκαφών τέθηκε το θέμα προς την Κ. Παπανάτσιου ενός δυσβάσταχτου φόρου που επιβλήθηκε από την Κυβέρνηση ΝΔ, ν4646/2019 άρθρο 58, που σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις οδηγεί στην εξαφάνιση χιλιάδων ιδιωτικών σκαφών, η Βουλευτής Μαγνησίας ανέλαβε πρωτοβουλία και κατέθεσε ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής πολιτικής. Την ερώτηση συνυπογράφουν ο Τομ. Ναυτιλίας & Νησιωτικής πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νεκτάριος Σαντορινιός και32ακόμα Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Βουλευτής Μαγνησίας αναφέρει πως μέχρι και το έτος 2019, οι ιδιοκτήτες των μικρών σκαφών, πλήρωναν φόρο από 40 έως 90 ευρώ ετησίως, ανάλογα την ολική χωρητικότητα του κάθε σκάφους. Με τη ψήφιση όμως του άρθρου 58 του ν.4646/2019, ο επιβαλλόμενος φόρος εκτινάχτηκε στα 1.000 ευρώ για κάθε χρόνο, χωρίς να υπάρχει καμία αναλογικότητα. Σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 27/75 ο επιβαλλόμενος στα πλοία δεύτερης κατηγορίας φόρος υπολογίζεται ετησίως ανά κόρο ολικής χωρητικότητας (κοχ) του πλοίου και πληρώνεται σε ευρώ με βάση κλίμακα.

Η κα Παπανάτσιου τονίζει ότι ηκατάργηση του θεμελιακού βασικού σκεπτικού του νομοθέτη που είναι η κλίμακα, δομικό στοιχείο στον υπολογισμό του φόρου πλοίων β΄κατηγορίας και του ρυθμιστικού πλαισίου του ν. 27/75καταλήγει στα εξής παράδοξα α. στο παλιό σκάφος ελάχιστων κόρων ολικής χωρητικότητας να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ.β. στο σύγχρονο και εξοπλισμένο σκάφος των 178 κόρων ολικής χωρητικότητας (και έως 33 μέτρων ολικού μήκους) να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ επίσης.

Τέλος, κατά την περίοδο της Πανδημίας, έχει επιβληθεί τουλάχιστον για 8 μήνες ακινησία στα σκάφη, ενώ παράλληλα η Πολιτεία ζητάει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες το 100% του φόρου χωρίς καμία ελάφρυνση.

Η πρώην Υπουργός με βάση τα παραπάνω ρωτάειτον κ. Υπουργό, αν θα υπάρξει κατάργηση του άρθρου 58 του ν 4646/2019 και επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς καιαν όχι, αν θα υπάρξει αλλαγή στο νόμο για πιο αναλογική φορολογική επιβάρυνση ανάλογα με τους κόρους ολικής χωρητικότητας των σκαφών και αν προτίθεται η Κυβέρνηση λόγω της πανδημίας και του υποχρεωτικού κλειδώματος για 8 μήνες των σκαφών να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα έτη 2020 και 2021.