Το εν λόγω αεροδρόμιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά και ενδεικτικά αναφέρεται πως το 2019 η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στις 336 χιλιάδες ταξιδιώτες από 280,9 χιλιάδες το 2018 παρουσιάζοντας αύξηση 20% . Εξ’ αυτών των 336 χιλιάδων, οι 310 ήταν αφίξεις από το εξωτερικό. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας στις 86.000 ταξιδιώτες. Ακόμα και έτσι όμως η ποσοστιαία μεταβολή στην δεκαετία 2009 – 2019 είναι θετική κατά 347 % ενώ ειδικά από το εξωτερικό η αύξηση των αφίξεων υπερβαίνει το 400%. Οι εκτιμήσεις των αεροπορικών εταιρειών για την κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φέτος μιλούν για αύξηση 122% σε σχέση με το 2020, στις 191.000 επιβάτες.

Η ανάπτυξη της δυτικής Πελοποννήσου σε προορισμό πρώτης επιλογής για διεθνή ποιοτικό τουρισμό που δημιούργησε η κατασκευή του συγκροτήματος της Costa Navarino έχει συμβάλει στην μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης. Ειδικότερα μετά την λειτουργία της Costa Navarino, ακολούθησε η δημιουργία 25 νέων ξενοδοχειακών μονάδων με 1.250 κλίνες. Παράλληλα έχουν ανακοινωθεί και αναμένεται να αναπτυχτούν και νέες τουριστικές μονάδες που θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα κλινών κατά τουλάχιστον 5.000 κλίνες.

H Πελοπόννησος παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη φέρουσα ικανότητα από άλλες περιφέρειες της Ελλάδος, σημειώνουν πηγές της τουριστικής βιομηχανίας. Έτσι ενώ σε άλλες περιοχές ήδη παρατηρούνται φαινόμενα «υπερ-τουρισμού» με κύρια χαρακτηριστικά των συνωστισμό και την σταδιακή αλλοίωση της παραδοσιακής ταυτότητάς τους αλλά και του περιβάλλοντος, στην Πελοπόννησο εκτιμάται πως ενυπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και προσέλκυσης επενδύσεων με όρους αειφορίας σε ένα περιβάλλον που διατηρεί αυθεντικότητα και έχει σημαντικότατη πολιτιστική κληρονομιά (Ολυμπία κλπ).

Τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια                                       

Οι προοπτικές αξιοποίησής των άλλων 22 αεροδρομίων έχουν επίσης αξιολογηθεί από τους συμβούλους του δημοσίου. Την διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ) η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα αεροδρόμια, εξηγούν πηγές του δημοσίου, καθώς κάποια δεν έχουν οικονομικό νόημα λογω της χαμηλής κίνησης ενώ άλλα εξ αυτών «φιλοξενούν» καίριες υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας (Λήμνος, Σκύρος).

Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters.

Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και αυτά βρίσκονται στην Κάρπαθο, στην Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στην Άραξο.

Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων και τα οποία είναι αυτά στην Λήμνο, τα Ιωάννινα, την Μήλο, τη Νάξο, την Πάρο, την Ικαρία και τα Κύθηρα.

Τέλος στην τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο απαρτίζεται από τα αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη.

moneyreview.gr