dav

Η Ελλάδα παραμένει αφιλόξενη χώρα για τους επενδυτές, δέσμια της ατέλειωτης γραφειοκρατίας και του διαρκώς μεταβαλλόμενου φορολογικού περιβάλλοντος. Τα συμπεράσματα έρευνας με τη συμμετοχή των επικεφαλής πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Φορολογία, γραφειοκρατία, βραδύτητα στην απονομή δικαιοσύνης και γενικότερα η διατήρηση ενός μη φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος , εξακολουθούν να παραμένουν τα βασικότερα εμπόδια στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Αυτό είναι το βασικότερο συμπέρασμα έρευνας στην οποία συμμετείχαν οι επικεφαλής των πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του 1ου Forum 2018 «InvestGR-Ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Ενδεικτική είναι η περιγραφή της εμπειρίας της γερμανικής Fraport (εταιρείας που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια) από τον Αλεξάντερ Τσίνελ, διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece. «Χρειαστήκαμε να λάβουμε περίπου 200 άδειες και εγκρίσεις, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες στα αεροδρόμια.

Στη Λίμα του Περού δεν χρειαστήκαμε καμία άδεια, ενώ στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, απαιτήθηκαν μόλις δύο εγκρίσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίνελ, μιλώντας από το βήμα του Forum ο επικεφαλής της Fraport Greece σημείωσε πως «Ουσιαστικά κληθήκαμε να δημιουργήσουμε μια νέα εταιρεία εκ του μηδενός, καθώς για νομικούς λόγους, δεν μας δόθηκε η δυνατότητα να απορροφήσουμε τους υφιστάμενους δημοσίους υπαλλήλους των αεροδρομίων», τόνισε, περιγράφοντας τη μέχρι σήμερα εμπειρία του από την παρουσία της Fraport στην Ελλάδα.

Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί πάνω από 600 εργαζομένους και υλοποιεί το επενδυτικό της πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει την προσέλκυση περισσότερων διεθνών αερογραμμών για την αύξηση της επιβατικής κίνησης, παράλληλα με τα έργα ανάπλασης, αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων αεροδρομίων, όπου θα αναπτυχθούν, μεταξύ άλλων, και πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί. Οπως ανέφερε ο κ. Τσίνελ, κατά το 2017 σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10,3%, ενώ αντίστοιχη είναι η άνοδος και κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, με το 75% των επιβατών να είναι από το εξωτερικό και το 25% από την Ελλάδα. Αν και οκτώ στους δέκα CEO δηλώνουν στο πλαίσιο της έρευνας ότι επεξεργάζονται νέες επενδύσεις στην Ελλάδα, αυτές είναι περιορισμένης έντασης κεφαλαίου, αδυνατώντας να καλύψουν το επενδυτικό κενό που προκάλεσε η κρίση. Γ

Για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περί τα 18-20 δισ. ετησίως, την ώρα που το ποσό των άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα τα πέντε τελευταία χρόνια υπολογίζεται σε μόλις 11,6 δισ.