Στόχος να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και να μην μειωθεί ο αριθμός δρομολογίων μέσα στην τουριστική περίοδο

Η ενεργειακή κρίση και οι διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν τα μέγιστα τις θαλάσσιες μεταφορές. Είτε αφορά στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές είτε στο εμπόριο.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον ακτοπλοϊκό κλάδο και το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί η ρευστότητα λειτουργίας των επιχειρήσεων αναγνωρίζοντας το αυτονόητο, ότι έχουν διπλασιαστεί τα κόστη λειτουργίας των πλοίων αλλά κυρίως για να εξυπηρετήσουμε ένα δίκτυο το οποίο δεν πρέπει να καταρρεύσει.

Η εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι για επιδότηση ύψους 12-15 εκατομμυρίων ευρώ αρχικώς για τους μήνες τουλάχιστον Μάιος-Ιούνιος με την προϋπόθεση ότι οι τιμές θα επανέλθουν στα προ ενεργειακής κρίσης όταν ηρεμήσει η κατάσταση.

“Δεν πρέπει για κανένα λόγο να επωμιστεί το επιπρόσθετο βάρος του ενεργειακού κόστους ο πολίτης ή οι μεταφορείς γιατί αυτό στο τέλος της ημέρας θα έχει σημαντική επίδραση τις νησιωτικές οικονομίες” επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι του YNA.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον ευρύτερο κλάδο, διερευνά τη στήριξη μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ώστε να ενισχυθούν με τρόπο που προσομοιάζει με τον τρόπο στήριξης την περίοδο της πανδημίας για να δημιουργήσει ένα ανάχωμα στις αυξήσεις και τις τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και κυρίως να ενισχύσει τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, καθολικά, για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε πλοία από την ελληνική ακτοπλοΐα αλλά ούτε και να μειώσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων σε μία τουριστική περίοδο κατά την οποία ανεξαρτήτως των διεθνών εξελίξεων φαίνεται ότι θα είναι πάρα πολύ καλή. Κυρίως για τους νησιώτες μα να εξασφαλίσουμε με απρόσκοπτη μετακίνηση σε εύλογο κόστος.

Η διαπραγμάτευση που γίνεται διερευνά πόρους από το ΕΣΠΑ και από οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο μέσο.

“Προφανώς τα εθνικά δημοσιονομικά πιέζονται αρκετά, είμαστε όμως σε ανοιχτή συζήτηση και με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών για εύρεση της βέλτιστης λύσης για την ανακούφιση των νησιωτών σε σχέση με τα εισιτήρια και των εταιρειών σε σχέση με την αναγκαία απομείωση του υψηλού κόστους όπου έχει διπλασιαστεί ο μετρικός τόνος πετρελαίου” είπαν στο newmoney στελέχη της αγοράς.

Μηνάς Τσαμόπουλος