Διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο “Προς γενναίες αποφάσεις για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στο Βόλο” και θέμα τα αστικά δίκτυα και τις μεταφορές στην πόλη, διοργανώνει η δημοτική κίνηση “Μαζί για τον Βόλο” την Τετάρτη 12 Μαΐου στις 19:00.

Σύμφωνα με την πρόκληση της, οι ομιλητές, ειδικοί συγκοινωνιολόγοι, θα αναδείξουν την επίδραση των μέσων μεταφοράς στον αστικό χώρο και την ζωή της πόλης, το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενώ θα αναφερθούν και σε παραδείγματα στρατηγικών βιώσιμης κινητικότητας και προώθησης μέσων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο.

Η εκδήλωση θα προβληθεί ζωντανά στους εξής συνδέσμους:

Εκδήλωσης: https://fb.me/e/3vjlB5twI

Σελίδα της δημοτικής κίνησης στο Facebook:

fb.me/mazi.gia.ton.volo

Σελίδα του Ιάσονα Αποστολάκη στο Facebook:

fb.me/iasonas.apostolakis.dimos.volou

Στο κανάλι της δημοτικής κίνησης στο YouTube:

https://www.youtube.com/channel/UCR7m-U32zz0vcgpmLZY3lMg

Ολόκληρο το κείμενο της εκδήλωσης:

«Η Δημοτική Κίνηση “Μαζί για τον Βόλο” διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα:

«Προς γενναίες αποφάσεις για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στον Βόλο»

Ομιλητές:

– Θάνος Βλαστός

Καθηγητής Ε.Μ.Π., συγκοινωνιολόγος- πολεοδόμος

– Νικόλαος Γαβανάς

Επίκουρος Καθηγητής Μεταφορών Π.Θ.

– Μπάμπης Σκυργιάννης

Συγκοινωνιολόγος

Θα συντονίσει ο

– Ιάσονας Αποστολάκης, επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης “Μαζί για τον Βόλο”

Το αστικό σύστημα μεταφορών είναι απαραίτητο στοιχείο της δομής μιας πόλης καθώς φιλοξενεί και εξυπηρετεί τις μετακινήσεις για την ικανοποίηση των διαφόρων δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής (εργασία, αγορές, αναψυχή κλπ.)

Ο τρόπος πραγματοποίησης των μετακινήσεων δηλαδή το χρησιμοποιούμενο μέσο μεταφοράς καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη μορφή της αστικής ανάπτυξης. Και δημιουργεί ένα χωρικό αποτύπωμα το οποίο καθορίζει και τη μορφή της πόλης. Έτσι ιστορικά η μορφή της πόλης διαμορφώνεται σε σχέση με το χρησιμοποιούμενο μέσο μεταφοράς ή στην περίπτωση συνύπαρξης πολλών μέσων με το κυρίαρχο μέσο.

Στις σημερινές πόλεις και δυστυχώς ο Βόλος μόνο εξαίρεση δεν διαπιστώνεται καθαρά η πολύ μεγάλη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου που διαμορφώνει και μια ταυτότητα στην πόλη.

Όλα τα ζητήματα, μέτρα και πρακτικές που σχετίζονται με τη διαχείριση της μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, πρέπει να έχουν ως στόχο της διαχείρισης κινητικότητας την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Τι είναι όμως βιώσιμη κινητικότητα;

Τι είναι τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης αστικής Κινητικότητας) και ποιοι είναι οι στόχοι των Στρατηγικών Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας;

Το υπέρτατο ζητούμενο για τις πόλεις μας έχει να κάνει με την κοινωνική, δημοκρατική και ηθική τους ταυτότητα. Ή θα λειτουργήσουν ως πραγματικά κοινωνικά τοπία, τοπία προαγωγής της αστικότητας, καλλιέργειας αστικής συνείδησης, ενθάρρυνσης της βίωσης του δημόσιου  χώρου με όλες τις αισθήσεις, τοπία συνάντησης και συνεργασίας, ή οι κάτοικοί τους θα συνεχίσουν να αισθάνονται στο περιθώριο, να αδιαφορούν και να αρνούνται να συμμετέχουν στους σχεδιασμούς για το αύριο της πόλης τους. Η δημόσια πόλη, πόλη της ‘οικονομίας της κοινής χρήσης’ και της συνεργασίας, πόλη της δημόσιας συγκοινωνίας, του συλλογικού αυτοκινήτου, του περπατήματος και του ποδηλάτου αποτελεί μονόδρομο σε συνθήκες έντονης οικονομικής ανάπτυξης και εκρηκτικής αύξησης του πληθυσμού. Η Βιώσιμη Κινητικότητα είναι το αναγκαίο υπόβαθρο για την επανεφεύρεση της γειτονιάς, για αστικά τοπία πιο ήσυχα, πιο καθαρά και πιο φιλόξενα, τοπία που φέρνουν κοντά, εξομαλύνοντας τις ανισότητες.

Στο Βόλο σε ποια κατεύθυνση βαδίζουμε; Σωστά ή λάθος;»