Η εταιρεία SeaJets είναι αυτή που βρίσκεται πολύ κοντά στην συμφωνία για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η συμφωνία έχει επιτευχθεί και απομένει η τυπική πλευρά του θέματος δηλαδή την υπογραφή της Σύμβασης. Μάλιστα η ακτοπλοϊκή εταιρεία είναι έτοιμη να “ρίξει” στο “στίβο” του δρομολογίου ένα ταχύπλοο τύπου καταμαράν ChampionJet2 που θα μπορεί να μεταφέρει και αυτοκίνητα. Πάντως όλα θα αποφασιστούν και θα ανακοινωθούν ίσως και το πρώτο 10ήμερο Μαΐου. 

του Νίκου Τζούμα

Την Πέμπτη που μας πέρασε στις 22 Απριλίου, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, επισκέφθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και είχε συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, κατά την οποία συζητήθηκαν μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας στη χώρα μας, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, και στην οικονομική ενίσχυση που έχει διατεθεί για τις ακτοπλοϊκές γραμμές των Βορείων Σποράδων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Χρήστος Τριαντόπουλος σημείωσε ότι «η πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δρομολογεί την ανταπόκριση σε ένα πάγιο αίτημα των πολιτών και των παραγωγικών φορέων των νησιών των Βορείων Σποράδων, αλλά και της Μαγνησίας ευρύτερα. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη, η οποία δύναται να συνεισφέρει καθοριστικά στην τουριστική κίνηση των νησιών της Μαγνησίας, δημιουργώντας ένα σημαντικό αποτύπωμα στην τοπική, αλλά και ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα. Ειδικότερα, τα χαρακτηριστικά της εν λόγω ακτοπλοϊκής γραμμής θα είναι:

1ον. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα είναι επιδοτούμενη στο πλαίσιο της υποστήριξης του κράτους των άγονων γραμμών -ως αποτέλεσμα και της λελογισμένης και προνοητικής δημοσιονομικής διαχείρισης που πραγματοποιείται.
2ον. Η σύνδεση με τρία δρομολόγια των δύο περιοχών σε εβδομαδιαία βάση, η οποία και θα αρχίσει από την 1η Ιουνίου μέχρι και την 15η Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
3ον. Η υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης θα πραγματοποιείται με ταχύπλοο οχηματαγωγό σκάφος.
4ον. Το δρομολόγιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης θα συνδέει και τα τρία νησιά των Β. Σποράδων, με επιστροφή στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, σημαντικό ήταν και το μερίδιο των πόρων που διατέθηκε -και διατίθεται- για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών των Βορείων Σποράδων, με τη συχνότητα των δρομολογίων -λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ιδιαίτερες συνθήκες, αλλά και τους περιορισμούς- να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας των νησιών της Μαγνησίας.

Ειδικότερα, η στήριξη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Βορείων Σποράδων κατά την πανδημία πλησιάζει τα 3.000.000 ευρώ, μέχρι την τρέχουσα περίοδο, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των Βορείων Σποράδων, προκειμένου να μην διαταραχθεί η επαρκής τροφοδοσία και σύνδεση των νησιωτών με την έδρα του νόμου, αλλά και άλλες περιοχές.

Πάντως η καθυστέρηση στην λήψη απόφασης έχει να κάνει με την αναβολή του Σ.Α.Σ αφού η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής μεταφέρθηκε στην Γ.Γ. Αγροτικής Ανάπτυξης και αναμένεται η αντικατάστασή της