ΣΚΙΑΘΟΣ ΕΝΩΜΕΝΗ : Ολοκληρωμένη πρόταση προγράμματος της τουριστικής προβολής για το 2021 | δείτε αναλυτικά
2020-09-23 13:41:32
Είναι ίσως η πρώτη φορά που οι οικονομικές εξελίξεις, αντί να είναι στα χέρια οικονομολόγων, επαφίονται στους γιατρούς! Ωστόσο, μιλώντας για τον Τουρισμό στη χώρα μας, έχουμε χρέος, όσοι ασχολούμαστε με τον τομέα να προβληματιστούμε για την εξεύρεση κάποιας λύσης που ίσως, μαζί με τις προσευχές μας για το φάρμακο και το εμβόλιο, να αποτελέσει και το «φάρμακο» που θα επαναφέρει στην ομαλότητα τη διεθνή οικονομία, όσο αυτή στηρίζεται και στα ταξίδια, επαγγελματικά και μη.
Είναι σαφές ότι ο Τουρισμός τούτη τη στιγμή, περισσότερο παρά ποτέ μετά τον εγκλεισμό 300 εκατομμυρίων ανθρώπων στα σπίτια τους, αποκτά ιδιαίτερη αξία, ίσως μεγαλύτερη από αυτήν της ξεκούρασης και της χαλάρωσης. Τώρα το ταξίδι αναψυχής συνδέεται άρρηκτα με την ψυχική ισορροπία του ανθρώπου. Αυτό σημαίνει ότι , πέρα από την εφαρμογή των κλασσικών μεθόδων προσέγγισης των αγορών (ταξίδια εξοικείωσης δημοσιογράφων και ταξιδιωτικών πρακτόρων, συμμετοχή σε εκθέσεις, οργάνωση εκδηλώσεων προβολής κλπ), οφείλουμε να δώσουμε έμφαση στην επικοινωνιακή διαχείριση, πολύ περισσότερο που τα δεδομένα συνεχώς αλλάζουν και τα μηνύματα που εκπέμπονται πρέπει να ανταποκρίνονται στις συνθήκες της κάθε στιγμής και να μην επιτρέπουν «δεύτερες ερμηνείες και αναγνώσεις».
Παράλληλα, κάθε συνεπής επαγγελματίας στο χώρο της διαχείρισης ενός τουριστικού προορισμού οφείλει να μην περιορίζεται στα μέχρι σήμερα στερεότυπα στον τομέα του μάρκετινγκ και της προβολής, αλλά να λαμβάνει μέριμνα για τη συνολική διαχείριση σε επίπεδο και της τουριστικής ανάπτυξης δεδομένου ότι:
- Η νέα περίοδος που διαμορφώνεται στην παγκόσμια ταξιδιωτική κίνηση θα προκαλέσει περιορισμό των μετακινήσεων, άρα και αναδιαμόρφωση του μεριδίου αγοράς κάθε προορισμού και
- Η ύφεση που ήδη ακολουθεί τις συνέπειες της πανδημίας αναμένεται να συρρικνώσει τα εισοδήματα και άρα να μειώσει τη Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη
- Βασικές ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία αναμένεται να ανακάμψουν αργότερα, δεδομένης της οξύτητας του προβλήματος στις χώρες αυτές. Παράλληλα, η διάχυτη πλέον εντύπωση για απόκρυψη εκ μέρους της Τουρκίας των πραγματικών διαστάσεων του φαινομένου προκαλεί εύλογη διστακτικότητα στις αγορές με συνεπακόλουθο την καθυστέρηση και σε αυτή τη χώρα της αποκατάστασης του κλίματος εμπιστοσύνης από την ταξιδιωτική κοινότητα. Η οξύτητα του προβλήματος στις χώρες αποστολής τουριστών και, κυρίως, στις βασικές αγορές της Ιταλίας, της Γερμανίας , της Βρετανίας ακόμα και των ΗΠΑ ενδέχεται να προκαλέσουν ανάσχεση του τουριστικού ρεύματος, ενώ, όπως είχε συμβεί στην έναρξη της περιόδου οικονομικής ύφεσης το 2008, οι χώρες αυτές ήδη ενθάρρυναν τον εσωτερικό τουρισμό προκειμένου να συγκρατήσουν την απώλεια εσόδων.
- Η εκ των πραγμάτων νέα οικονομική ύφεση θα πλήξει το εισόδημα του ευρωπαϊκού , κυρίως, πληθυσμού με αρνητικό αντίκτυπο στη Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη, ενώ δεν αποκλείεται, με την πάροδο του φαινομένου να υπάρξουν πιέσεις επαναδιαπραγμάτευσης των συμβολαίων με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με συνέπεια την επιβάρυνση των λειτουργικών τους δαπανών
- Η ταχύτερη, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής αγοράς, έναντι του ανταγωνισμού και η ενδεχόμενη απορρόφηση μέρους του διακινούμενου τουριστικού πλήθους που είχε ως αρχικό προορισμό διακοπών άλλες χώρες.
- Η ενδυνάμωση του εσωτερικού τουρισμού από το φόβο μετάδοσης της ασθένειας σε τρίτες χώρες.
- Η μετάβαση από τον μαζικό στον επιλεκτικό τουρισμό που ήδη έχει σηματοδοτηθεί πριν την εμφάνιση του φαινομένου του κορωνοϊού «απελευθερώνει» ένα σημαντικό μέρος του διακινούμενου πληθυσμού με αποτέλεσμα της αποτροπή τυχόν «χειραγώγησής» του προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
- Η έξαρση του μεταναστευτικού/ προσφυγικού και η εξ αυτής ένταση της κατάστασης στα χερσαία και θαλάσσια σύνορα σε συνδυασμό με το φόβο θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο, γενικότερα.
- Η κατάρρευση μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών και αεροπορικών εταιριών λόγω των οικονομικών επιπτώσεων του κορωνοϊού, με φαινόμενα αντίστοιχα του Thomas Cook που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
- Τα επόμενα χρόνια θα μετρηθούν οι δυνάμεις των προορισμών με βάση τα θεμέλια που έχουν βάλει στη διεθνή αγορά, χωρίς να επικαρπωθούν πλέον τις τυχόν απώλειες των ανταγωνιστών τους. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός με προγράμματα διείσδυσης .
- Ήρθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου όπου η κλασσική μορφή ταξιδιών παραχωρεί τη θέση της σε εξειδικευμένα πακέτα, με βάση τις επιθυμίες και τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Ο θεματικός Τουρισμός, συνεπώς, είναι πλέον περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρος και στη βάση αυτή θα πρέπει να προσαρμοστεί και η προβολή της περιοχής ανάλογα με τα στοιχεία του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει.
- Να μην αποτρέψουμε τους δυνητικούς επισκέπτες να πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους και
- Να μη δημιουργήσουμε συνθήκες πίεσης τιμών από μεμονωμένους ταξιδιώτες ή/και οργανωτές ταξιδίων.
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (κόστος 80.000 ευρώ )
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ (κόστος 24.800 σε ετήσια βάση)
- ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ( στο πλαίσιο της αμοιβής της εταιρίας συμβούλων χωρίς επί πλέον κόστος)
- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ Η ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
- ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ( κόστος 35.200 ευρώ)
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ( κόστος 60.000 ευρώ)
- ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ( κόστος 50.000 ευρώ)
- Digital Marketing (κόστος 30.000 ευρώ )
- Διαφημίσεις σε inflight περιοδικά ( 50.000 ευρώ)
- Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών με βάση τα ευρήματα από Trip Advisor (κωδικοποίηση – συμπεράσματα )
- Θέματα άσκησης τουριστικής πολιτικής (υποδομές, προσβασιμότητα, παρεχόμενες προς τουρίστες υπηρεσίες)
- Σε περιπτώσεις απρόβλεπτων γεγονότων που πλήττουν τη φήμη της περιοχής και αφορούν θέματα ασφάλειας, ατυχήματα ή δυστυχήματα με θύματα τουρίστες, δυσφημιστικά δημοσιεύματα , ακόμα και παράπονα (δικαιολογημένα ή και αδικαιολόγητα) εκ μέρους των επισκεπτών που έχουν λάβει το φώς της δημοσιότητας, καταρτίζεται πρόγραμμα επικοινωνιακής διαχείρισης με άμεση υλοποίηση.
- Συμμετοχή στη συγκρότηση επιτροπής διαχείρισης κρίσεων – εάν αυτό είναι επιθυμητό .
- Οργάνωση –εάν κριθεί αναγκαίο -συνεντεύξεων Τύπου.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ