Συζήτηση από μηδενική βάση | του Γιώργου Ζαφείρη
2020-04-11 19:11:50
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Η πανδημία του κορονοϊού αποτελεί σοβαρή απειλή και δύναται να επιφέρει συντριπτικό πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό, αλλά ακόμα πιο σημαντικά πλήγματα στην Ελληνική Οικονομία. Κι αν το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα παραμείνει ελκυστικό, έστω και με πληγείσες κάποιες δυνατότητες παροχής υπηρεσιών τουρισμού, η ελληνική οικονομία χρειάζεται κάθε στήριξη από κάθε κλάδο, ΑΜΕΣΑ.
Βασική ιδιαιτερότητα της κατάστασης είναι ότι η πανδημία πλήττει τώρα και την Προσφορά και τη Ζήτηση, ενώ - ακόμα κι αν σύντομα ή έγκαιρα αποκατασταθεί η δυνατότητα Προσφοράς - πιθανότατα θα παραμείνει ελάχιστη ή μειωμένη η Ζήτηση για έως κι απαγορευτικά μεγαλύτερο διάστημα. Σημειώνεται ότι η όποια ανάκαμψη, οποτεδήποτε κι αν εκδηλωθεί, θα αφορά πρώτα σε πιο γνωστούς προορισμούς. Αυτό καθιστά ακόμα πιο δυσοίωνες τις οικονομικές προβλέψεις για δευτερεύοντες προορισμούς στην περιφέρεια, όπου το οικονομικό κόστος της τουριστικής μείωσης θα συντρίψει τις τοπικές οικονομίες.
Η ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ
Η Διαχείριση Κρίσης είναι στρατηγική που οριοθετείται από την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης και την εκτίμηση δύο αποτελεσμάτων της κρίσης – το χειρότερο πιθανόν και το καλύτερο δυνατόν.
Μόνος τρόπος να οργανώσουμε μια αποτελεσματική Διαχείριση Κρίσης στον Ελληνικό Τουρισμό είναι να κάνουμε μια πρωτόγνωρη παραδοχή.
Είμαστε στο μηδέν, κινδυνεύουμε να μείνουμε στο μηδέν,
το καλύτερο δυνατόν είναι να επιτύχουμε την επιβίωση του συνόλου
της τουριστικής βιομηχανίας εφέτος,
επαρκή στήριξη στην εθνική οικονομία,
και την επαναφορά στα προβλεπόμενα μεγέθη από το 2021.
Το πρόγραμμα δράσης μιας επιτροπής Διαχείρισης Κρίσης δεν μπορεί παρά να αφορά στο σχεδιασμό και τη διαρκή αναθεώρηση ενός πλάνου μάρκετινγκ με ορίζοντα 2 ετών, καθώς και πλάνο επικοινωνίας.
Σημειώνεται ότι η επικοινωνία βάσει στρατηγικής μπορεί ταχύτατα να αρχίσει και να αποδίδει υπέρ στόχων μάρκετινγκ, ακόμα κι αν το πλάνο μάρκετινγκ είναι σε διαρκή αναθεώρηση.
ΜΙΑ ΔΥΣΟΙΩΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Μέσα σε 48 ώρες πήγαμε από το “Μένουμε Σπίτι” στην αναγγελία εκστρατειών προσέλκυσης τουριστών μέσα στον Ιούνιο 2020. Αυτό είναι το πρόβλημα που θα μας εμποδίσει να διαχειριστούμε σωστά την κρίση της πανδημίας… Ο καθένας, έστω και με τις καλύτερες προθέσεις, έχει τη δική του στρατηγική. Αυτό πρέπει να διορθωθεί, άμεσα. (Αν διαχειριζόμασταν την πανδημία με αυτό τον τρόπο, θα είχαμε καταστραφεί).
Πρώτα είδαμε την εκστρατεία με κεντρικό σύνθημα UNTIL THEN, STAY SAFE που όμως νοείται μάλλον ως συμμετοχή στην εκστρατεία υπέρ της απόδοσης των μέτρων κατά του κορονοϊού και όχι ως δράση προώθησης. Μετά ενημερωθήκαμε για το discovergreece.com με το Greece from home που είναι χρήσιμο εργαλείο όταν ανακαλύψουμε πω θα το αξιοποιήσουμε. Αλλά είδαμε και την αναγγελία για δύο εκστρατείες που θα βγουν στον αέρα τον Ιούνιο, μία για τους Έλληνες και μία για τα κοινά του εξωτερικού. Στην καλύτερη περίπτωση, η παραπάνω αναγγελία είναι μια κίνηση δημιουργίας αισιοδοξίας και μόνον
Τρεις παρατηρήσεις.
- Σε περιπτώσεις κρίσης, η επικοινωνία αν δεν είναι στοχευμένη μπορεί να είναι καταστροφική. Απαγορεύεται να αφήσουμε περιθώριο να προσεγγίσουμε ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να νοσούν / αγωνιούν για μέλη της οικογένειάς τους / θρηνούν νεκρούς / είναι σε εγκλεισμό / βιώνουν αγωνία για το άμεσο μέλλον επαγγελματικά κι οικονομικά - και να τους καλούμε για διακοπές, έστω και virtual.
- Η ύπαρξη μιας πλατφόρμας επικοινωνίας και προβολής περιεχομένου δεν σημαίνει τίποτα αν δεν συνοδεύεται από ένα πλάνο που δείχνει σε ποιους στοχεύει, με ποια μέσα, με τι περιεχόμενο, με τι call for action, με ποια προσδοκώμενα αποτελέσματα. Όσο δεν γνωρίζουμε τα παραπάνω, δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε τη χρησιμότητα της δράσης και πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να πανηγυρίζουμε.
- Επικοινωνία χωρίς στρατηγική η οποία να εξυπηρετεί ένα πλάνο μάρκετινγκ το οποίο αποτελεί εφαρμογή του συνολικού σχεδίου εξόδου από την κρίση δεν είναι λύση, είναι (πρόσθετο) πρόβλημα.
- Η σεζόν ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020
- Η νέα “ενδιάμεση” σεζόν ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ-ΧΕΙΜΩΝΑΣ 20-21
- Το ΕΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
- Η σεζόν 2021
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ