Best sellers οι προορισμοί Βόλος - Χανιά - Σάμος - Ναύπλιο | σύμφωνα με τις εταιρείες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα
2017-04-02 20:33:03
Του Μηνά Τσαμόπουλου (newmoney.gr)
Στην αναζήτηση νέων προορισμών στην Ελλάδα βρίσκονται ξένες εταιρείες κρουαζιέρας, θέλοντας πέρα από τις φυσικές ομορφιές και το γαλάζιο των ελληνικών θαλασσών, να προσφέρουν στους τουρίστες τη δυνατότητα να επισκεφθούν και πολιτιστικούς - θρησκευτικούς χώρους. Στο πλαίσιο αυτό ο Βόλος, το Ναύπλιο, η Σάμος και τα Χανιά βρίσκονται στο επίκεντρο δημιουργώντας ένα best sellers - πακέτο.
«Η Ανατολική Μεσόγειος είναι μία από τις βασικές περιοχές ανάπτυξης της Pullmantur Cruises στην Ευρώπη», δήλωσε ο Richard Vogel, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κρουαζιέρας που εδρεύει στη Μαδρίτη:
«Σχεδιάζουμε να συμπεριλάβουμε περισσότερους και νέους αποκλειστικούς προορισμούς, όπως το Βόλο, βελτιώνοντας έτσι την πρόσβαση των επισκεπτών στα Μοναστήρια των Μετεώρων –τα οποία περιλαμβάνονται στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO–, καθώς και το Ναύπλιο, από όπου οι επιβάτες μας θα επισκέπτονται την Επίδαυρο, την Κόρινθο και τις Μυκήνες. Η Ελλάδα αναμφίβολα προσελκύει το ενδιαφέρον των επιβατών μας με τον πολιτιστικό της πλούτο, τα τοπία, τις παραλίες και το καλό κλίμα της».
Από την πλευρά του, ο Larry Pimentel, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Azamara Cruises, πρόσθεσε: «Ενώ έχουμε μειώσει τις κρουαζιέρες μας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και τις κρουαζιέρες που πηγαίνουν στην Τουρκία, η Ελλάδα παραμένει ένας δημοφιλής προορισμός για την Azamara. Η Ελλάδα θα συνεχίσει να περιλαμβάνεται στα μελλοντικά μας δρομολόγια, τα οποία επισκέπτονται 10-12 διαφορετικά ελληνικά λιμάνια κάθε σεζόν».
Η Elisabetta De Nardo, Global Head of Port Operations & Destination Management της Silversea Cruises, συμφωνεί: «Όλο και περισσότερα ελληνικά νησιά υποδέχονται επισκέπτες κρουαζιέρας, πολλά από αυτά για πρώτη φορά, καθώς η απίστευτη ομορφιά της περιοχής είναι σήμερα περισσότερο προσβάσιμη από ποτέ. Η πρόσφατη άρση του καμποτάζ μας επιτρέπει να αναζητούμε νέα δρομολόγια και ευκαιρίες στην περιοχή. Με την υποστήριξη των τοπικών φορέων, σκοπεύουμε να διασφαλίσουμε ότι τα πλοία της Silversea θα συνεχίσουν να επισκέπτονται αυτή την πανέμορφη περιοχή».
Η Σάμος, τα Χανιά της Κρήτης και το Ναύπλιο είναι οι πιο πρόσφατοι ελληνικοί προορισμοί που εντάχθηκαν στα δρομολόγια της Celestyal Cruises στο Αιγαίο, σύμφωνα με τον Kerry Αναστασιάδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Celestyal Cruises και Πρόεδρο της CLIA Ευρώπης.
«H προσθήκη νέων προορισμών στα δρομολόγιά μας κάθε χρόνο αποτελεί για εμάς δέσμευση. Πριν από τέσσερα χρόνια επισκεπτόμασταν έξι λιμάνια στο Αιγαίο –τη φετινή σεζόν θα επισκεπτόμαστε 15 και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τα δρομολόγιά μας. Υπάρχουν τόσοι υπέροχοι προορισμοί κι εμείς θα συνεχίσουμε να φέρνουμε τους επιβάτες μας σε αυτά τα 'διαμάντια' του Αιγαίου», είπε ο κ. Αναστασιάδης και πρόσθεσε: «Η Ανατολική Μεσόγειος είναι η βάση της επιχείρησής μας και του brand μας. Καθώς η Ελλάδα προσφέρει αναρίθμητους μοναδικούς προορισμούς για τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, οι κρουαζιέρες μας είναι συνυφασμένες με τα μοναδικά στοιχεία του κάθε προορισμού, εν πλω ή στη στεριά, έτσι ώστε οι επισκέπτες μας να έχουν την ευκαιρία να ζουν μια μοναδική εμπειρία σε κάθε λιμάνι».
Ωστόσο, μένει να γίνουν ακόμα πολλά για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή. Ο Claudius Docekal, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Crystal Cruises, σχολίασε: «Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στον κλάδο, ο συνδυασμός της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, την Αίγυπτο και το Ισραήλ ήταν μαγικός και ένα από τα best sellers. Η αναβίωση του συνδυασμού αυτών των προορισμών θα ήταν προς όφελος ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Δυστυχώς, όμως, και οι τρεις προορισμοί συνεχίζουν να έχουν προβλήματα. Εμείς σιγά-σιγά προσπαθούμε να ξαναχτίσουμε τον αριθμό των δρομολογίων μας στην περιοχή, παρακολουθώντας προσεκτικά τη ζήτηση. Δυστυχώς, η ζήτηση για την Ελλάδα, κατά την άποψή μου, δεν πλησιάζει καθόλου τα επίπεδα στα οποία ήταν παλιά ή τα επίπεδα όπου πρέπει να βρίσκεται. Η μαγεία της Ελλάδας απαιτεί ανανεωμένη στρατηγική μάρκετινγκ».
Η Virgin Voyages, μια start up εταιρεία κρουαζιέρας που αναγνωρίζει την αξία της Ανατολικής Μεσογείου και, μολονότι δεν συμπεριλαμβάνει την περιοχή στα άμεσα σχέδιά της, ωστόσο την εντάσσει στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της. Ο Craig Milan, Αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων της Virgin Voyages, σχολίασε: «Ως νεοεισερχόμενοι στην αγορά κρουαζιέρας, χωρίς κάποιο πλοίο εν πλω ακόμα, η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι σημαντική για εμάς αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, καθώς η επιχείρησή μας θα αναπτύσσεται και θα αυξάνουμε τη χωρητικότητα μας, η Ανατολική Μεσόγειος θα γίνει για εμάς μια σημαντική περιοχή για την δρομολόγηση των πλοίων μας. Άλλωστε η περιοχή έχει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και συναρπαστικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία στον κόσμο. Ωστόσο, με δεδομένες τις τρέχουσες γεωπολιτικές συνθήκες, η Ανατολική Μεσόγειος θα παραμείνει ένα δύσκολο μέρος για να επενδύσουμε στην τοποθέτηση πλοίων. Είμαστε, πάντως, αισιόδοξοι για τις μελλοντικές προοπτικές στην περιοχή και πιστεύουμε ότι θα ανακάμψει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα, δεδομένης της ανάπτυξης της βιομηχανίας και του αριθμού των πλοίων που κατασκευάζονται για τα επόμενα 5 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει πολλά να προσφέρει στο brand της Virgin Voyages και ταιριάζει με τη νοοτροπία και τα δημογραφικά στοιχεία των αγορών στις οποίες στοχεύουμε. Πιστεύουμε ότι τα ελληνικά νησιά, που προσελκύουν ένα πιο νεανικό, ζωντανό κοινό, ταιριάζουν ιδιαίτερα με το brand μας».
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ