Anthea Sylbert: η επιτυχημένη ενδυματολόγος του Χόλιγουντ που μετακόμισε στη Σκιάθο
2019-10-09 14:05:52Πολιτογραφημένη Σκιαθίτισσα, η σημαντικότατη Αμερικανίδα ενδυματολόγος δούλεψε με τους καλύτερους, απογοητεύτηκε νωρίς και βρήκε τις ρίζες της μακριά από τη βολή του Χόλιγουντ.
Η Άνθεα δεν έγινε αρχαιολόγος, όπως επιθυμούσε ο πατέρας της. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και από τύχη μαθήτευσε δίπλα σε έναν ενδυματολόγο, βοηθώντας τον στη σχεδίαση των κοστουμιών. Έκανε το ντεμπούτο της στο «Tiger makes out» με σκηνοθέτη τον Άρθουρ Χίλερ, πριν αυτός εκτοξευτεί με το «Love Story» ‒ στο καστ και ο Ντάστιν Χόφμαν, την ίδια χρονιά που έκανε το μπαμ με τον «Πρωτάρη». Έδωσε το στίγμα της στην αμέσως επόμενη δουλειά της, στο «Μωρό της Ρόζμαρι», το 1968. Ο Ρόμαν Πολάνσκι της ζήτησε να μεταφέρει το κλίμα της επίσκεψης του Πάπα στη Νέα Υόρκη, τρία χρόνια νωρίτερα, και συμφώνησαν πως οι κακοί της ταινίας δεν πρέπει να φορούν τα προφανή σκούρα ρούχα, αλλά, αντίθετα και απροσδόκητα, να εμφανίζονται με ανοιχτά χρώματα, για να φαίνονται φιλικοί και να μην τους υποψιάζεται κανείς.
Η Σίλμπερτ, που ποτέ στην καριέρα της δεν λοξοκοιτούσε προς τα περιοδικά μόδας αλλά διαμόρφωνε το στυλ των ταινιών της μέσα από μελέτη εφημερίδων, περιοδικών, φωτογραφιών και ιστορικών βιβλίων, είχε αντιληφθεί πως οι γυναικείες φούστες ανέβαιναν πάνω από το γόνατο μερικούς πόντους κάθε χρόνο από τα μέσα της δεκαετίας εκείνης. Το 1968 είχαν φτάσει πλέον στο «ύψος» του μίνι και αξιοποίησε την τάση για να εφοδιάσει τη Μία Φάροου με μια ποικιλία baby dolls που παρέπεμπαν σε έναν χαρακτήρα που φλέρταρε εξίσου με την παιδικότητα και την πρόκληση.
[caption id="attachment_70213" align="aligncenter" width="420"]
Σε στενή συνεργασία με τον Πολάνσκι, στο «Chinatown» έντυσαν τη Φέι Ντάναγουεϊ στα μαύρα λόγω του πένθους της, και όχι στα κόκκινα, όπως θα ήταν πιο φυσικό για μια βαμπ που έφερε το μοιραίο στην παραμικρή της κίνηση.[/caption]
Απέσπασε την πρώτη της υποψηφιότητα για το κορυφαίο «Chinatown». Πάντα σε στενή συνεργασία με τον Πολάνσκι, έντυσαν τη Φέι Ντάναγουεϊ στα μαύρα λόγω του πένθους της, και όχι στα κόκκινα, όπως θα ήταν πιο φυσικό για μια βαμπ που έφερε το μοιραίο στην παραμικρή της κίνηση. Κερδίζοντας μια μικρή μάχη, όταν επέμεινε πως μια τέτοια γυναίκα αποκλείεται να έβαφε κατακόκκινα τα νύχια της, θεωρεί πως το καλύτερο κομπλιμέντο τής το έκανε ο Τζακ Νίκολσον, ο οποίος δεν αμφισβητούσε ποτέ την κρίση της.
«Με τους ταλαντούχους δεν είχα ποτέ πρόβλημα» εκμυστηρεύτηκε η Άνθεα Σίλμπερτ στο «Dark Candy», την ελληνική multimedia πλατφόρμα που είναι υπεύθυνη για την πρόσκληση να παραστεί στην ειδική προβολή της ταινίας «Το Μωρό της Ρόζμαρι» στο Ολύμπιον, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Αντίθετα, δεν έβγαζε άκρη με τους μέτριους που μάσαγαν τα λόγια τους και ποτέ δεν ήταν σίγουροι για το τι ήθελαν.
Στο «Shampoo», ένα φόρεμα που σχεδίασε για την Τζούλι Κρίστι, τότε σύντροφο του σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή Γουόρεν Μπίτι, της προκάλεσε έναν καλλιτεχνικό πονοκέφαλο που λύθηκε με τις πλέον δημοκρατικές διαδικασίες. Η Κρίστι της ζήτησε να ανοίξει το ντεκολτέ, πιστεύοντας πως είναι πολύ κλειστό για τον χαρακτήρα της. Η Σίλμπερτ προσπάθησε να της εξηγήσει πως ακριβώς αυτό είναι το τρικ: να δίνει μια συντηρητική εντύπωση από μπροστά και με το που θα γυρνούσε την πλάτη όλοι να διαπίστωναν πως το ρούχο είναι ανοιχτό ως τον κώλο. Η Κρίστι ήταν αμετάπειστη και η ενδυματολόγος τηλεφώνησε στον Μπίτι, που αρχικά είχε εγκρίνει τη δημιουργία, για να λειτουργήσει ως διαιτητής. «Θα το τεστάρουμε στις κάμερες» την καθησύχασε. Όταν οι τεχνικοί και οι παριστάμενοι, άνδρες στην πλειοψηφία τους, είδαν το ρούχο φορεμένο από την Κρίστι, άρχισαν να σφυρίζουν, να επικροτούν και να γελάνε πονηρά με το που έκανε τη στροφή προς τα πίσω. Ο Μπίτι δεν χρειάστηκε άλλο πειστήριο και η άποψη της Άνθεα πέρασε πανηγυρικά.
[caption id="attachment_70214" align="aligncenter" width="420"]




Η Άνθεα Σίλμπερτ θα παραστεί στην προβολή της ταινίας το Μωρό της Ρόζμαρι την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στο σινέ Ολύμπιον, στη Θεσσαλονίκη και θα συμμετάσχει σε Q&A αμέσως μετά, καλεσμένη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και της εταιρεία παραγωγής multimedia, The Dark Candy.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ