Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ κ. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΘΗΝΟΣ (photo editor: Skiathoslife)
του Νίκου Τζούμα

 

Mε 6 ενέργειες και πλούσια ατζέντα δράσεων η Σκιάθος μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι για να “χτυπήσει” την τουριστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλίου μέσα από ένα πλάνο που ήδη έχει καταθέσει και έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Σκιάθου σύμφωνα με την Τεχνική Περιγραφή του Αντιδημάρχου Τουρισμού κ. Διαμαντή Μαθηνού 

1. Σκοπιμότητα Δράσεων
1.1. Συνοπτική Περιγραφή φυσικού αντικειμένου Πράξης
Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση δέσμης ενεργειών στοχευμένης προβολής του τουριστικού αποθέματος της Σκιάθου, με στόχο την προώθηση του τουρισμού εμπειρίας, την διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της θέσης και της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα της Σκιάθου σε επίπεδο χώρας, και την διεύρυνση της αλυσίδας αξίας του τουρισμού.
1.2. Στόχοι Δράσης
Οι επιμέρους στόχοι της προτεινόμενης δράσης είναι:
 Η ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της περιοχής.
 Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους
πυλώνες της τοπικής
1.3. Τεκμηρίωση Αναγκαιότητας Υλοποίησης των δράσεων
Οι συνέπειες του κορωνοϊού covid-19 στον τουριστικό τομέα είναι τεράστιες με συνέπεια την μείωση των αφίξεων από το Ηνωμένο Βασίλειο, μία αγορά που παραδοσιακά αποτελούσε και αποτελεί πολύ σημαντική για το νησί μας, διότι από εκεί προέρχεται ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών. Ο κορωνοϊός covid-19 και η έξοδος της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση καθιστά επιτακτική και άμεση ανάγκη την πραγματοποίηση δράσεων προβολής στη
συγκεκριμένη αγορά με στόχο την ενίσχυση της επισκεψιμότητας προς το νησί μας. Για αυτούς τους λόγους είναι σημαντική η ανάθεση υπηρεσιών σε εταιρεία τουρισμού που εξειδικεύεται στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, που διαθέτει αεροπορικό στόλο, παρέχει ταξιδιωτικά πακέτα σε υποψήφιους επισκέπτες και το κυριότερο, συνδέει το αεροδρόμιο της Σκιάθου με σημαντικά αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η πληροφορία αποτελεί τη ζωογόνο ενέργεια του τουρισμού και συνεπώς, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αποτελούν εξ ορισμού έναν καταλυτικό παράγοντα για την καινοτομία του τουριστικού προϊόντος και την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι δυνατότητες του διαδικτύου (όπως τα κοινωνικά δίκτυα, τα smartphones και
tablets) έχουν αλλάξει την τουριστική ζήτηση (π.χ. αγοραστική συμπεριφορά, απαιτήσεις και προσδοκίες), καθώς και τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.
Το διαδίκτυο και το περιεχόμενο που δημιουργούν και διακινούν οι χρήστες (user-generated content) μέσω των κοινωνικών δικτύων έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι τουρίστες αναζητούν και αξιολογούν τουριστικές πληροφορίες, καθώς και τον τρόπο διαμόρφωσης τουριστικών τάσεων.

2. Μεθοδολογία Υλοποίησης Δράσεων
Οι Δράσεις περιλαμβάνουν ενέργειες συνολικού προϋπολογισμού 24.800,00 Ευρώ. Παρακάτω καταγράφονται οι ενέργειες, ο προβλεπόμενος Π/Υ και ο τρόπος υλοποίησης τους. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες-δράσεις θα ανατεθούν σε εταιρεία τουρισμού που εξειδικεύεται στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, που διαθέτει αεροπορικό στόλο, παρέχει ταξιδιωτικά πακέτα σε υποψήφιους επισκέπτες και το κυριότερο, συνδέει το
αεροδρόμιο της Σκιάθου με σημαντικά αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ενέργεια 1: Προβολή μέσω εταιρείας πληροφοριών μάρκετινγκ
Ο ανάδοχος θα αναλάβει μέσω εταιρείας πληροφοριών μάρκετινγκ που θα έχει πάνω από 12,9 δισεκατομμύρια ενέργειες την ημέρα στο δίκτυό της και οι οποίες να κατηγοριοποιούνται σε διαφορετικό κοινό συμπεριφοράς και σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες.
Η εταιρεία πληροφοριών μάρκετινγκ θα αξιοποιήσει την εις βάθος γνώση της για να εντοπίσει συγκεκριμένο κοινό και να το στοχεύσει με την διαφήμιση της Σκιάθου.
Επομένως ο ανάδοχος θα αναλάβει μέσω εταιρείας πληροφοριών μάρκετινγκ, η δράση να πραγματοποιηθεί με banner, με στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό της αγοράς έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η αύξηση του αριθμού προσέγγισης των χρηστών με στόχο την αύξηση των κρατήσεων για το νησί της Σκιάθου.

Ενέργεια 2 : Spotlight E-mail (Ε-mail προβολής)
Φωτογραφίες της Σκιάθου και κείμενο με πληροφορίες για το νησί μας σε μέγεθος Α4 θα αποσταλεί σε ταξιδιωτικούς πράκτορες. Θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 3000 ηλεκτρονικές αποστολές σε ταξιδιωτικούς πράκτορες σε διάφορες πόλεις και περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου και συγκεκριμένα: Μπέφαστ, Μπέρνιχαμ, Μπρίστολ, Ιστ Μίντλαντς, Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Ληντς, Λονδίνο, Νιούκαστλ.

Ενέργεια 3: Trade Poster
Poster Αφίσα μεγέθους Α4 με φωτογραφίες της Σκιάθου και κείμενο με πληροφορίες για το νησί μας θα αποσταλεί σε ταξιδιωτικούς πράκτορες. Θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 3000 ηλεκτρονικές αποστολές της αφίσας σε ταξιδιωτικούς πράκτορες σε διάφορες πόλεις και περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου και συγκεκριμένα: Μπέλφαστ, Μπέρνιχαμ, Μπρίστολ, Ιστ Μίντλαντς, Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Ληντς, Λονδίνο, Νιούκασλ. Τη συγκεκριμένη αφίσα
οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα μπορούν να την κοινοποιήσουν στα social media των εταιρειών τους, στις ηλεκτρονικές τους σελίδες ή ακόμα και να τις εκτυπώσουν για να τοποθετηθεί στα γραφεία τους.

Ενέργεια 4: Προβολή με banner στην ηλεκτρονική σελίδα του αναδόχου
Προβολή με banner στην ηλεκτρονική σελίδα του αναδόχου με μίνιμουμ επτά (7) ημέρες προβολής και τουλάχιστον 50.000 επισκέψεις στην ηλεκτρονική σελίδα από το ευρύ κοινό.

Ενέργεια 5: Social GIF
GIF είναι αρχεία εικόνας τα οποία έχουν κάποιες συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες σε σχέση με άλλου τύπου αρχεία εικόνας. Τα αρχικά του προέρχονται από τα αρχικά των λέξεων Graphics Interchange Format. Tα αρχεία gif σε αντίθεση με τα png, υποστηρίζουν animation. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μέσα σε ένα τέτοιο αρχείο μπορούμε να έχουμε κίνηση, που μπορούμε να δημιουργήσουμε εύκολα από μια σειρά τέτοιων αρχείων, με ενοποίηση μέσα σε ένα μόνο αρχείο. Το GIF με εικόνα της Σκιάθου θα αποσταλεί σε ταξιδιωτικούς πράκτορες. Θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 3000 ηλεκτρονικές αποστολές του GIF σε ταξιδιωτικούς πράκτορες σε διάφορες πόλεις και περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου και συγκεκριμένα: Μπέλφαστ, Μπέρνιχαμ, Μπρίστολ, Ιστ Μίντλαντς, Εδιμβούργο,
Γλασκώβη, Ληντς, Λονδίνο, Νιούκασλ. Το GIF θα μπορούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να τo κοινοποιήσουν στα social media των εταιρειών τους και στις ηλεκτρονικές τους σελίδες.

Ενέργεια 6: Αποστολή E-mail προβολής της Σκιάθου στο πελατολόγιο του αναδόχου
Αποστολή E-mail προβολής της Σκιάθου στο πελατολόγιο του αναδόχου. Ο ανάδοχος διαθέτει στη βάση δεδομένων των τα προσωπικά e-mail όλων των ταξιδιωτικών πρακτορείων και πρακτόρων που έχει συνεργαστεί. Επίσης πρέπει να διαθέτει και τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ανθρώπων που έχουν επιλέξει την εταιρεία για το ταξίδι τους ή τις καλοκαιρινές διακοπές. Επομένως θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικές αποστολές σε τουλάχιστον 75.000 αποδέκτες (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) διαφημίζοντας και προβάλλοντας το νησί της Σκιάθου.