Με ψήφους 23 υπέρ και 11 κατά, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού αποφάσισε ότι η αλλαγή ώρας πρέπει να σταματήσει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου 2021 για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θέλουν να διατηρήσουν μόνιμα τη θερινή ώρα, ενώ για τα κράτη-μέλη που επιθυμούν τη χειμερινή ώρα, η αλλαγή θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς
Ο χρόνος κυλά πλέον αντίστροφα για την κατάργηση της αλλαγής ώρας στην ΕΕ, καθώς η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού («TRAN») του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποφάσισε να εγκρίνει νομοθετική πρόταση για διακοπή του ισχύοντος συστήματος εξαμηνιαίων αλλαγών της ώρας, μεταξύ της εποχής του καλοκαιριού και του χειμώνα.
Με ψήφους 23 υπέρ και 11 κατά, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού αποφάσισε ότι η αλλαγή ώρας πρέπει να σταματήσει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου 2021 για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θέλουν να διατηρήσουν μόνιμα τη θερινή ώρα, ενώ για τα κράτη-μέλη που επιθυμούν τη χειμερινή ώρα, η αλλαγή θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς.
Το 2018, το Κοινοβούλιο ζήτησε τη διεξοδική αξιολόγηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων, αναφέροντας μελέτες που υποδεικνύουν τις αρνητικές επιπτώσεις της αλλαγής της ώρας στους ανθρώπους καθώς και ανησυχίες που εκφράζονται από πρωτοβουλίες πολιτών. Οι ευρωβουλευτές καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει αν και κατά πόσον η αλλαγή της ώρας σε θερινή ή χειμερινή επηρεάσει την κοινή εσωτερική αγορά της ΕΕ.
Το ιστορικό και τα επόμενα βήματα
Τον Φεβρουάριο του 2018 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με ψήφισμά του, να προβεί σε «διεξοδική αξιολόγηση της ισχύουσας οδηγίας σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη θερινή ώρα και να υποβάλει πρόταση για την αναθεώρησή της».
Η Κομισιόν διοργάνωσε δημόσια διαβούλευση το καλοκαίρι του 2018, στην οποία συμμετείχαν 4,6 εκατ. Ευρωπαίοι πολίτες, εκ των οποίων το 84% τάχθηκε υπέρ της διακοπής των εξαμηνιαίων αλλαγών, ενώ το 16% εναντίον. Στις 12 Σεπτεμβρίου 2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε πρόταση για διακοπή των εποχικών αλλαγών του χρόνου εντός του 2019, αλλά το Κοινοβούλιο μεταθέτει την απόφαση των κρατών-μελών για δύο χρόνια.
Η απόφαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού θα πρέπει να εγκριθεί και από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο της ΕΕ (θα συμμετέχουν οι 27 αρμόδιοι υπουργοί).