SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Το SkiathosLife στην γέφυρα του ΕΡΑΤΩ με τον Cpt Ιωάννη Βερύκιο | συνέντευξη στον Θοδωρή Τζούμα

2019-01-22 20:40:27
Το ΕΡΑΤΩ ξεκίνησε πριν περίπου μία εβδομάδα τα ταξίδια του στα νησιά των Β. Σποράδων. Αν και η καθυστέρηση του να τα ξεκινήσει δημιούργησε ερωτηματικά φαίνεται πως αυτό οφείλεται σε άλλους παράγοντες. Το Skiathoslife.gr και ο Θοδωρής Τζούμας συνάντησε τον Cpt Πλοίαρχο Ιωάννη Βερύκιο στην γέφυρα του ΕΡΑΤΩ για μια σύντομη άλλα εποικοδομητική συζήτηση με απαντήσεις σε απορίες και ερωτήματα
Το ΕΡΑΤΩ επέστρεψε μετά από μια μηχανική βλάβη που είχε και παράλληλα από τον ετήσιο έλεγχο του.
Το ΕΡΑΤΩ διέκοψε τα δρομολόγια του τέλος Νοεμβρίου λόγω μηχανικής βλάβης. Κατέβηκε στον Πειραιά,στο Πέραμα για να κάνει αποκατάσταση της βλάβης του και ταυτόχρονα να κάνει και την ετήσια επιθεώρηση. Επιστρέψαμε πριν περάσουν δυο μήνες, πιστεύω είμαστε σε καλή κατάσταση και θα συνεχίσουμε την σεζόν στα νησιά όπως και κάθε χρόνο.
Είχαν πει ότι θα ξεκινούσαν κανονικά τα δρομολόγια στις 4 Ιανουαρίου 2019,όμως υπήρξε μια καθυστέρηση και το πρώτο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου! Αυτό που οφείλεται;
Αυτό έχει να κάνει με την ετοιμότητα να βγάλουμε τα καινούργια μας πιστοποιητικά, με τα δοκιμαστικά, ο καιρός έπαιξε μεγάλο ρόλο που δεν μπορούσαμε να ανέβουμε στις Β. Σποράδες από πιο νωρίς. Εμείς είχαμε κανονίσει να ανέβουμε αλλά είχαν καθυστερήσει και τα ανταλλακτικά που περιμέναμε για την αποκατάσταση και την συντήρηση των μηχανών μας. Πάντα φυσικά υπάρχουν τέτοιες καθυστερήσεις.
Θ: Η Εταιρεία έχει την δυνατότητα να αντικαταστήσει το ΕΡΑΤΩ σε περιπτώσει βλάβης ή οτιδήποτε άλλο προκύψει;
Απ΄ όσο γνωρίζω η Εταιρεία (Aegean) δεν έχει την δυνατότητα γιατί δεν έχει αμιγώς σκάφος αυτή τη στιγμή. Έχει δυο υδροπτέρυγα τα οποία είναι σε δρομολόγια το ένα δουλεύει στον Σαρωνικό και το άλλο εδώ και υπάρχει και ένα τρίτο, Velus 1 το οποίο νομίζω υπάρχει μια σκέψη να το δρομολογήσει, αν θα το κάνει δεν το γνωρίζω.
Θ: Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα για το οποίο ακούγονται συχνά πυκνά από τους κατοίκους παράπονα και δεν είναι άλλο από τις μηχανικές βλάβες του ΕΡΑΤΩ.
Το ΕΡΑΤΩ απ’ όσο γνωρίζω για φέτος, (γιατί δεν ήμουν εδώ από το ξεκίνημα του τον Μάιο) είχε μια μηχανική βλάβη έβγαλε το καλοκαίρι για δυο μέρες όπως με έχει πληροφορήσει και ο μηχανικός και έκτοτε έβγαλε τον Νοέμβριο, που το σταματήσαμε για να κάνει και τον ετήσιο έλεγχο του μαζί.
Μηχανικές βλάβες όλα τα πλοία βγάζουν της ακτοπλοΐας και ειδικά πλοία που ζορίζονται, που δουλεύουν ασταμάτητα και καθημερινά. Τα ταχύπλοα είναι μάλιστα πιο ευαίσθητα είδη πλοίων όπως και τα υδροπτέρυγα, αποτέλεσμα να βγουν βλάβες άλλες φορές είναι αντιμετωπίσιμες γρήγορα και άλλες φορές χρειάζονται μερικές μέρες παραπάνω να αποκατασταθούν αλλά απ όσο γνωρίζω εδώ στην περιοχή μας και τα τρία πλοία που δραστηριοποιήθηκαν και τα συμβατικά και το υδροπτέρυγα βγάλανε από μια βλάβη το καθένα το καλοκαίρι όσον αφορά τις υπόλοιπες μέρες που δεν έκανε ταξίδι το δελφίνι έχει να κάνει με τον καιρό γιατί σύμφωνα με το ΕΑΝ9 και τα ανεμολογικά στοιχεία το ΕΡΑΤΩ κόβεται σε κάποιες διευθύνσεις ανέμων, οι οποίοι είναι Β-ΒΔ-ΒΑ στα 6 Μποφόρ με αποτέλεσμα να βγαίνει απαγορευτικό. Μερικοί νομίζουν λανθασμένα ότι δεν κάνει ταξίδι λόγω βλάβης γιατί το έχω δει και το έχω διαβάσει σε διαφορά site αρκετές φορές ενώ ήμασταν σταματημένοι λόγω καιρού.
[caption id="attachment_48748" align="alignnone" width="4032"] To ΕΡΑΤΩ στο λιμάνι της Σκιάθου με την καθοδήγηση του Cpt[/caption]
Πόσα χρόνια μετράτε στο χώρο αυτό;
Στην ακτοπλοΐα είμαι από το 2009, ξεκίνησα σαν υποπλοίαρχος, ύπαρχος και πλοίαρχος.
Με την εμπειρία σας αυτή,το λιμάνι της Σκιάθου σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει μπορεί να υπάρξει κάποια βελτιώσει;
Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων σε κάθε λιμάνι! Τώρα όσο έχει να να κάνει με το κομμάτι που έρχομαι σε επαφή εγώ σαν καπετάνιος με το υδροπτέρυγο, όταν έρχομαι να προσεγγίσω την Σκιάθο δεν έχω προβλήματα. Για μένα εντάξει μόνο στον Νοτιά είναι εκτεθειμένο το συγκεκριμένο λιμάνι,ο λιμενοβραχίονας του είναι ικανοποιητικός δεν νομίζω ότι έχω ιδιαίτερα προβλήματα με το λιμάνι της Σκιάθου.
Το ΕΡΑΤΩ σαν σκάφος πότε έχει ναυπηγηθεί;
Το 1991 έχει ναυπηγηθεί
Θ: Οπότε σχετικά δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και παρά πολύ παλιό σκαρί.
Όσον αφορά σε σχέση με τα άλλα υδροπτέρυγα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι τα νεότερα, τα υπόλοιπα είναι παλαιότερα. Σε ηλικία είναι το μικρότερο. Στην Ελλάδα δεν έχουν έρθει καν νεότερα σταμάτησαν μετά λόγω αλλαγής νομοθεσίας. Είναι από τα τελευταία σκάφη τέτοιου τύπου που ήρθαν στην Ελλάδα. Τα υδροπτέρυγα συνεχίζουν και παράγονται στη Ρωσία αλλά απ όσο γνωρίζω στην Ελλάδα λόγω Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας δεν καλύπτουν την νομοθεσία και δεν μπορούν να φέρουν. Οπότε αυτά που ήδη προϋπήρχαν πριν μπούμε στην Ε.Ε. μετά όταν σταματήσουν αυτά δεν νομίζω ότι θα φέρουν και καινούργια και δεν τα έχουν καταφέρει ακόμα.
Δηλαδή μπορούμε να πούμε ότι η γενιά του ΕΡΑΤΩ να είναι και η τελευταία;
Μπορεί να είναι και η τελευταία των υδροπτέρυγων. Μετά δεν γνωρίζω τι μπορεί να γίνει. Πάντως τα άλλα ταχύπλοα σκάφη τύπου Flying Cat έχουν μεγάλο λειτουργικό κόστος και δεν είναι βιώσιμα τον χειμώνα. Μην ξεχνάμε πως τα καταμαράν έχουν το διπλάσιο πλήρωμα και τα διπλάσια έξοδα σε καύσιμα, οπότε είναι δύσκολο με έναν όγκο 120-200 ανθρώπων την ημέρα να βγάλει τα έξοδα του.
[caption id="attachment_48745" align="alignnone" width="3088"] Ο Θοδωρής Τζούμας (δεξιά) σε μια selfie φωτογράφιση με τον Cpt του ΕΡΑΤΩ Ιωάννη Βερύκιο[/caption]